صاف کردن لباس بدون اتو به کمک 6 ترفند واقعا موثر!

این ترفندهای ساده به شما کمک می‌کنند تا چین و چروک‌ها را از بین ببرید، حتی اگر به اتو دسترسی ندارید. اتو کردن لباس یک راه آسان برای از بین بردن چین و چروک است، اما استفاده از ابزار همیشه امکان پذیر نیست. مثلا تصور کنید که عجله دارید و اتو خراب شده است یا مدت‌هاست اتوی‌تان کار نمی کند و هنوز فرصت نکرده‌اید یک اتوی جدید بخرید. به هر روی راه هایی برای صاف کردن لباس بدون اتو وجود دارد. می‌توانید از برخی ترفندهای آزمایش شده برای از بین بردن چین و چروک لباس بدون اتو را استفاده کنید. به هر دلیل که به اتو دسترسی نداشته باشید، این ترفندها به دردتان خواهد خورد.

چگونه بدون اتو چین و چروک را از بین ببریم؟

زمانی که اتو در دسترس ندارید، به منابع حرارتی دیگر مانند بخارشوی یا سشوار مراجعه کنید. همچنین می‌توانید لباس‌ها را در یک حمام بخار آویزان کنید یا از اسپری‌های رفع چین و چروک استفاده کنید. ما این نکات را همراه با اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌های شما در وهله اول به اشتراک می‌گذاریم. در اینجا نحوه صاف کردن لباس بدون اتو آورده شده است.

1. از سشوار استفاده کنید

وقتی در سفر هستید، اگر هتل سشوار دارد اما اتو ندارد، می توانید به راحتی چین و چروک لباس تان را از بین ببرید. لباس را آویزان کنید و روی آن آب بپاشید تا کمی مرطوب شود. (اگر راهی برای آب پاشی ندارید، می‌توانید آن را برای مدتی در حمام بخار آویزان کنید.)

گرمای سشوار را به سمت چین‌ها هدایت کنید و در عین حال آنها را با دست صاف کنید. اگر سشوار سری متمرکز کننده جریان هوا دارد، از آن برای هدایت بهتر جریان هوای گرم استفاده کنید. سشوار را حداقل چند سانت از پارچه دور نگه دارید تا مشکلی روی پارچه ایجاد نشود.

2. لباس را کنار یک کابین دوش پر از بخار آویزان کنید

استفاده از دوش بخاردار ممکن است از نظر دوستداران محیط زیست ترفند خوبی برای برای از بین بردن چین و چروک لباس بدون اتو نباشد، اما می‌تواند اثرگزار باشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، لباس باید نزدیک به دوش آویزان شود، کابین باید واقعا داغ و پر از بخار شود، و ممکن است لازم باشد تا 20 دقیقه آب را باز بگذارید. (سعی کنید این روش را با دوش معمولی صبحگاهی خود استفاده کنید تا هدر رفتن آب را به حداقل برسانید.)

بخار کتری می‌تواند کار مشابهی را انجام دهد، اگرچه در واقع فقط برای از بین بردن چین‌های کوچک مناسب است و به درد صاف کردن یک لباس بزرگ نمی خورد.

3. از یک تابه داغ استفاده کنید

از یک تابه داغ استفاده کنید

با استفاده از تابه فلزی به عنوان اتوی موقت خلاقیت به خرج دهید. ممکن است به اندازه کافی چروک ها را تحت فشار نگذارد، اما ارزش امتحان کردن را دارد، وقتی که واقعا گیر هستید. برای انجام این ترفند مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک ماهیتابه فلزی ضخیم با یک کفی کاملا تمیز انتخاب کنید.
  • مقداری آب در تابه گرم کنید.
  • وقتی آب به جوش آمد، آن را بیرون ببریزید.
  • یک حوله را روی یک سطح صاف و سخت قرار دهید و لباس را روی آن پهن کنید.
  • به محض اینکه آب را بیرون ریختید، از کف تابه داغ برای اتو کردن لباس استفاده کنید.

پایه ماهیتابه به سرعت خنک می‌شود، بنابراین زود دست به کار شوید و در عین حال مراقب باشید که خودتان را نسوزانید (پوشیدن دستکش فر می‌تواند کمک کننده باشد). از این روش برای پارچه‌هایی که قابل اتو کردن نیستند استفاده نکنید.

4. از اتوی مو استفاده کنید

اتوی مو در واقع می‌تواند به عنوان یک اتوی لباس عمل کند! استفاده از اتوی لباس برای از بین بردن چین و چروک یک توده بزرگ لباس بسیار وقت گیر است، اما راه حلی مفید برای لباس های کوچک، یقه یا آستین است.

برای استفاده از این ترفند ابتدا اتوی مو را تمیز کنید تا محصولات موی چسبیده به آن پاک شوند و به آرامی اتو را روی لباس بکشید. اجازه ندهید که زیاد بماند زیرا خطر سوختن پارچه را دارید، و با احتیاط در موارد ظریف از حرارت کم اتو استفاده کنید.

5. اسپری رفع چین و چروک بخرید

اسپری رفع چین و چروک بخرید

برای صاف کردن لباس بدون اتو، اسپری رفع چین و چروک بخرید. اگر قصد دارید به سفر بروید، این محصول حسابی به دردتان می‌خورد. محصولات نرم کننده پارچه به طرز شگفت انگیزی موثر هستند و اغلب لباس‌های کهنه در چمدان را با رایحه دلپذیر تازه می‌کنند.

برای به استفاده از این محصول، به سادگی روی چین‌ها اسپری کنید، آن را بکشید و با دست صاف کنید و سپس لباس را آویزان کنید یا چند تکان دهید تا چین و چروک از بین برود. همیشه ابتدا اسپری را روی یک تکه پارچه دور از دید آزمایش کنید، مخصوصاً آنهایی که مستعد لکه شدن با آب هستند، مانند ابریشم مصنوعی یا ابریشم.

6. پاک کننده چین و چروک خانگی بسازید

اگر اتو در دسترس ندارید می توانید یک محلول خانگی رفع چین و چروک بسازید. یک یا دو فنجان آب مقطر یا جوشانده را با یک قاشق چایخوری نرم کننده مایع یا نرم کننده مو مخلوط کنید. افزودن یک قاشق چای خوری الکل مالشی هم کمک کننده است زیرا به تبخیر شدن محلول از سطح پارچه کمک می‌کند.

محلول را به خوبی تکان دهید، آن را روی یک نقطه نامشخص تست کنید و بعد به آرامی لباس را با یک بطری اسپری مه پاش کنید. همچنین می توانید یک قسمت سرکه سفید مقطر و سه قسمت آب را مخلوط کنید. با این حال، می‌تواند کمی بوی ترش روی لباس باقی بگذارد.

از چین و چروک جلوگیری کنید تا اتوکشی ضروری نباشد!

به حداقل رساندن چین و چروک روی لباس‌هایتان در وهله اول شما را از اتوکشی بی نیاز می کند. چند نکته برای اینکه لباس‌های خود را بدون چروک نگه دارید عبارتند از:

  • لباس‌ها را بلافاصله از خشک کن داغ خارج کرده و فورا آویزان کنید.
  • لباس‌ها را با دقت تا کنید و در کشوها و چمدان‌ها قرار بدهید.
  • از مقدار مناسب شوینده و نرم کننده برای پارچه استفاده کنید.
  • یک چرخه شستشوی ملایم را انتخاب کنید.
  • ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا