نحوه تمیز کردن و شستشوی قمقمه و بطری آب

اگر اهل استفاده از قمقمه و بطری آب هستید احتمالا این عادت را دارید که هر بار خالی می شود، بلافاصله بدون اینکه به درستی تمیز شود، دوباره آن را پر می کنید. ما می‌دانیم که بلندی بطری، درب و مکانیسم نی می‌تواند باعث شود تمیز کردن و شستشوی قمقمه ها یک کار طاقت فرسا باشد. اما نباید هم بطری را به طور مکرر بسایید، چون این کار می تواند منجر به تجمع باکتری ها، کپک ها و سایر مواد ناخواسته شود. چیزهایی که قطعا نمی خواهید بخورید! در این نوشتار نحوه شستشوی قمقمه و بطری را خواهید دید. با هوم نگار همراه باشید.

چند وقت یک بار باید قمقمه را بشویید؟

به طور کلی، پس از هر بار استفاده باید قمقمه را بشویید. اما تعداد دفعات تمیز کردن واقعی به تعداد دفعات استفاده از بطری و آنچه در آن می‌گذارید بستگی دارد. اگر فقط گاهی از بطری خود استفاده می کنید، می توانید هر چند روز یک بار آن را بشویید. اگر آن را با نوشیدنی های غیر از آب پر کنید، تمیز کردن آن پس از هر بار استفاده بسیار مهم است، در غیر این صورت ممکن است داخل آن باکتری و کپک رشد کند.

غفلت از شستشوی منظم بطری آب نیز به مرور زمان تمیز کردن آن را سخت‌تر می‌کند. وقتی از بطری آب می‌نوشیم، باکتری‌های دهان خود را وارد بطری می‌کنیم که اگر بطری به طور مرتب تمیز نشود، می‌تواند تکثیر شود. با گذشت زمان، این روند می تواند یک بیوفیلم ایجاد کند، یک لایه نازک از باکتری که به داخل بطری می چسبد، تمیز کردن آن را سخت تر می کند و خطر آلودگی را افزایش می دهد.

نحوه تمیز کردن قمقمه و بطری

برای نظافت روزانه، قمقمه را مانند سایر ظروف نوشیدنی بشویید. اگر بطری شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است، می توانید آن را برای تمیز کردن روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.

  • بطری را کاملا با آب گرم بشویید تا مایعات و زباله های باقیمانده از بین برود.
  • تمام اجزای بطری (بدنه، درب و دهانی) را با آب گرم و صابون بشویید.
  • از یک برس مخصوص بطری برای تمیز کردن قسمت داخلی و دهانی استفاده کنید.
  • با آب داغ قمقمه را بشویید تا باقیمانده شوینده پاک شود.
  • اجازه دهید بطری کاملاً در هوا خشک شود.

تمیزکاری کامل

kp,i asja,d

اگر قمقمه شما برای مدتی مورد غفلت قرار گرفته باشد، احتمالاً دارای تجمع باکتری یا لکه است. تمیز کردن عمیق ممکن است برای حذف هر گونه مواد ناخواسته لازم باشد. توجه به این نکته مهم است که این فرآیند تمیز کردن عمیق باید به صورت دوره ای انجام شود و نه به عنوان جایگزینی برای تمیز کردن منظم پس از هر بار استفاده.

  1. بطری را با آب داغ و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین پر کنید.
  2. بسته به شدت تجمع، بگذارید بطری حداقل یک ساعت یا یک شب خیس بخورد.
  3. پس از خیس خوردن قمقمه، از یک برس یا اسفنج بطری برای مالش دادن داخل بطری استفاده کنید و به مناطقی که دسترسی به آن سخت است توجه ویژه ای داشته باشید.
  4. از یک مسواک برای تمیز کردن قسمت دهانی یا سایر قطعات کوچک بطری استفاده کنید.
  5. بطری را کاملاً آب بکشید.
  6. اجازه دهید بطری کاملاً در هوا خشک شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا