نحوه رفع بوی ترشی از ظروف پلاستیکی و ظروف نگهدارنده

بوی ترشی در ظروف نگهدارنده ابدا خوشایند نیست. به ویژه که این ظروف کم قیمت هم نیستند و برای اقلام زیادی به کار می روند. زمانی که ظروف بوی ترشی می گیرند عملا دیگر به درد نگهداری سایر اقلام از جمله شیرینی یا خشکبار نمی خورند. از این رو راهکارهای رفع بوی ترشی از ظروف پلاستیکی را در این نوشتار گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید!

چگونه می توان بوی بد ظروف پلاستیکی را از بین برد؟

روش های زیر موثرترین روش های رفع بوی ترشی از ظروف پلاستیکی و نگهدارنده ها هستند:

رفع بوی ترشی با جوش شیرین

پیش از اقدام به این راهکار، ظرف خالی را با آب سرد شستشو دهید  زیرا داغی می تواند بو را در ظرف ثابت کند و بعد، آن را با آب گرم پر کنید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند. صبح ظرف نگهدارنده را مثل همیشه شستشو دهید و خواهید دید که بو از بین رفته است.

برای از بین بردن بوی ترشی از ظروف پلاستیکی با استفاده از جوش شیرین روش دیگری هم وجود دارد. می توانید سینک را با آب ولرم پر کنید. نصف فنجان جوش شیرین و 2 تا 3 قطره مایه ظرفشویی به آب اضافه کنید. ترکیب را خوب هم بزنید و ظروف پلاستیکی را در آن قرار بدهید. اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند. بعد ظروف را با آب سرد شستشو دهید. اگر بوی بد باقی ماند این روش را بعد از خشک شدن ظروف مجدد تکرار کنید.

رفع بوی ترشی از ظروف پلاستیکی با لیمو

یکی دیگر از راه حل هایدبسیار موثر برای از بین بردن بوی ترشی از ظروف این است که داخل ظرف آب لیمو بریزید یا لیمو برش خرده قرار بدهید چون اسید سیتریک موجود در لیمو برای از بین بردن بو عالی است. عطر و بوی قوی عصاره وانیلی نیز می تواند این ترفند را انجام دهد.

نحوه رفع بوی ظروف پلاستیکی با استفاده از ذغال

شما همچنین می توانید یک قطعه ذغال را در ظرف قرار دهید، درش را بگذارید و اجازه دهید یک یا دو شب بوی ظرف را به خود بگیرد. فقط دقت کنید که باید از ذغال چوب طبیعی ساخته شده بدون مواد افزودنی سبک استفاده می کنید.

رفع بوی ترشی از ظروف پلاستیکی با نور خورشید 

و اما یکی از موثرترین روش های رفع بوی بد ظروف پلاستیکی استفاده از معجزه نور خورشید است. برای این کار خیلی ساده ظروف را در مقابل نور خورشید قرار بدهید تا هم ضد عفونی شوند و هم بوی بدشان از بین برود.

از بین بردن بوی ظروف پلاستیکی با سرکه سفید

برای انجام این راهکار رفع بوی بد ظروف پلاستیکی سینک را با آب گرم پر کنید و 2 فنجان سرکه سفید اضافه کنید. ظرف پلاستیکی دارای بوی بد را داخل ترکیب قرار دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند و خیس بخورد. بعد از گذشت این مدت ظروف را با دستمال پاک کنید و  با آب سرد تمیز کنید.

از بین بردن بوی ظروف پلاستیکی با آب گوجه فرنگی 

ظروف پلاستیکی را در یک سینیک قرار بدهید. یک اسفنج را در آب گوجه فرو ببرید و آن را روی ظروف پلاستیکی بمالید. اجازه دهید آب گوجه به مدت 10 تا 15 دقیقه روی ظروف بماند و بعد آنها را شستشو دهید. اگر بو از بین نرفت بار دیگر روند کار را تکرار کنید.

رفع بوی ظروف پلاستیکی با روزنامه

روزنامه برای از بین بردن بوی بد عالی است. برای رفع بوی ظروف پلاستیکی با روزنامه اول از همه ظرف را خوب با آب و مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید. حالا کمی روزنامه سیاه و سفید را خرد کرده و آن را در ظرف قرار دهید. درش را به درستی ببندید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هنگامی که درب ظرف را باز کنید خواهید دید که بو از بین رفته است.

از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی با پودر قهوه 

برای انجام این راهکار ظرف را بشویید و خشک کنید. سپس یک قاشق چای خوری پودر قهوه را در ظرف بریزید و درب آن را ببندید. اجاره بدهید یک تا دو روز بماند. خواهید دید که بوی نامطبوع با عطر خوش قهوه تازه جایگزین می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا