افزایش طول عمر کولر گازی با 7 نکته!

مراقبت صحیح از کولرگازی اهمیت زیادی دارد چرا که هم خیال تان راحت خواهد بود که به طور بهینه کار می کند و دهم به افزایش طول عمر کولر گازی کمک خواهید کرد. صرف نظر از مدل یا اندازه کولر گازی، همه ما انتظار داریم که سال ها دوام بیاورد چرا که قیمت خیلی بالایی هم دارد. قطعا طول عمر کولر به برند هم بستگی دارد اما، بیشتر مربوط به نگهداری و مراقبتی است که دریافت می کند. ما در این نوشتار نحوه مراقبت درست از کولر گازی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با هوم نگار همراه باشید!

چطور عمر کولر گازی را افزایش دهیم؟

برای کمک به افزایش عمر کولر گازی، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

به کولر گازی خود استراحت دهید

وقتی کولر گازی دائما کار می کند، زودتر فرسوده می شود. اگر قصد دارید خانه را برای مدت طولانی ترک کنید، مهم است که کولر گازی را خاموش کنید. می توانید ترموستات را حداقل 5 درجه بچرخانید تا دستگاه روشن بماند، اما هوا خنک نشود.

همچنین می توانید ترموستات را شب روشن کنید. هر دوی این تکنیک‌ها به طولانی‌تر شدن عمر واحد AC شما کمک می‌کنند، زیرا باعث می شوند که دستگاه بدون وقفه کار نکند.

کولر گازی را به طور منظم تمیز کنید

حتی با وجود محافظت لازم، کولر گازی همچنان به تمیز کردن منظم نیاز دارد. واحد بیرونی کولر گازی در فضای باز فقط به دلیل قرار گرفتن در فضای باز هم کثیف می شود. تمیز کردن گرد و غبار، خاک، برگ ها و هر گونه زباله دیگر باعث می شود که دستگاه به خوبی کار کند. وقتی یونیت بیرونی تمیز است، احتمال خرابی مکانیکی بسیار کمتر می شود.

به طور منظم کولرگازی را سرویس کنید

برای افزایش عمر کولرگازی، سرویس منظم آن بسیار مهم است. سرویس منظم سیستم را در شرایط عالی نگه می دارد و به جلوگیری از مشکلات جدی کمک می کند. بهترین زمان برای سرویس کردن معمولاً در بهار است، درست قبل از شروع ماه های تابستان که دستگاه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سرویس کولر گازی در خانه هم تا حدی امکان پذیر است. اما برای اینکه خیالتان راحت شود بهتر است از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید تا اگر هم ایراد جزئی در دستگاه تان وجود دارد به موقع برطرف شود.

اجازه دهید هوا در گردش باشد

کولرگازی برای پمپاژ هوای سرد به خانه کار می کند، بنابراین جریان هوای مناسب برای عملکرد موثر کولر گازی مورد نیاز است. مهم است که هر گونه مانع را از دریچه های هوای خانه حذف کنید.

اگر همه دریچه ها باز و بدون مانع باشند، سیستم شما برای گردش هوای خنک در خانه به سختی کار نمی کند و اجازه می دهد هوا آزادانه از آن عبور کند.

مجاری را تمیز کنید

در برخی شرایط، مجاری هوا ممکن است دلیل نرسیدن هوای خنک به خانه شما باشد. اگر مجرای هوا کثیف باشد، می تواند جریان هوا را به داخل خانه کم کند. خاک و زباله در طول زمان در داخل مجاری هوا جمع می شوند و همین عبور هوای سرد را دشوار می کند.

هنگامی که به طور منظم مجرای هوا را تمیز می کنید، از کم شدن هوا به دلیل وجود خاک یا گرد و غبار جلوگیری خواهید کرد. این کار به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک می کند. تمیز کردن مجرای هوا باید حداقل یک بار در سال قبل از استفاده منظم از کولر انجام شود.

فیلتر را تغییر دهید

تعویض مکرر فیلترهای کولر گازی به جلوگیری از گرفتگی آنها کمک می کند. تعویض فیلترها طول عمر دستگاه را افزایش می دهد، راندمان کلی را بهبود می بخشد و در هزینه های انرژی صرفه جویی می کند.

احتمال وجود هر گونه نشت را بررسی کنید

مهم است که حداقل سالی یک بار کولر گازی را از نظر نشتی چک کنید. اگر نشتی در شیلنگ وجود داشته باشد، دستگاه ممکن است دچار مشکل و خراب شود. نشت گاز عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه می کند و دستگاه آن طور که باید فضا را خنک نمی کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا