اگه لباس سفیدت داخل لباسشویی صورتی میشه، برای جلوگیری از رنگ دادن لباس این نکات رو رعایت کن!

شستشوی لباس ها هم برای خودش داستانی است!‌ باید رنگ ها را جدا کنید، دمای مناسب پارچه ها را بررسی کنید، مراقب اقلام سفید باشید و هزار و یک نکته دیگر! تصورش را بکنید! اگر یک پیراهن قرمز به لباس سفید شما رنگ بدهد! بدتر از این نمی شود به خصوص اگر لباس سفیدتان همان لباسی بوده که حسابی به آن علاقه داشته اید و کاربرد زیادی هم برای‌تان داشته است.

با یک قلم لباس قرمز حتی ممکن است با انبوهی از جوراب‌های صورتی رنگ مواجه شوید! اگرچه تقریباً همه برنامه شستشوی لباس را در فهرست کارهای خود دارند، اما بسیاری نمی‌دانند چگونه لباس‌های رنگی را بدون ریسک رنگ دادن بشویند.

رنگ‌های لباس‌های تیره‌تر می‌توانند روی لباس‌های روشن‌تر نفوذ کنند و لباس‌ها کثیف و کدر و حتی چرک به نظر برسند. پس چگونه می‌توانیم از رنگ دادن لباس ها و پخش رنگ در لباسشویی جلوگیری کنیم؟

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه انتخاب لباس‌های رنگی مناسب و دمای مناسب آب، تفاوت زیادی در نجات لباس‌های شما از رنگ‌دهی ایجاد می‌کند.

چرا لباس های رنگی یا تیره رنگ می دهند؟

رنگ دادن لباس زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکنندگان لباس به تکنیک‌های ناکارآمد رنگ آمیزی یا رنگ‌های ارزان قیمت تکیه می‌کنند. گاهی اوقات رنگ ها ناپایدار هستند یا به طور دائم در پارچه فیکس نمی شوند. در موارد دیگر، تولیدکنندگان لباس‌ها را بیش از حد رنگ می‌کنند تا در فروشگاه روشن‌تر و زنده تر به نظر برسند، اما پس از اولین باری که آنها را می‌شویید رنگ شان محو می‌شود.

مراقب لباس‌های تیره باشید، اما حتی لباس‌های رنگ‌ روشن هم می‌توانند مشکل‌ساز باشند. رنگ‌های قرمز و نارنجی مستعد رنگ دهی هستند، بنابراین این نیاز به هوشیاری بیشتری از سوی مصرف‌کننده دارند.

در گذشته، افراد برای جلوگیری از رنگ دادن لباس و پارچه، بارها آنها را دسته بندی و جدا می کردند. در حالی که این کار می تواند یک روش موثری برای جلوگیری از رنگ دادن لباس باشد، اما زمان بیشتری را می طلبد و منجر به مصرف انرژی و آب بیشتر می شود. با صرف هزینه های هنگفت برای خشک شویی و خدمات خشکشویی حرفه ای، چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا رنگ سفید و سایر رنگ ها زنده بمانند؟

برای یادگیری برخی از بهترین نکات و ترفندها برای جلوگیری از رنگ دادن لباس ها در ماشین لباسشویی ادامه مطلب را بخوانید:

نکات شستشوی لباس برای جلوگیری از رنگ دادن لباس

نکات شستشوی لباس برای جلوگیری از رنگ دادن لباس

بهترین راه برای جلوگیری از رنگ دادن لباس، انتخاب لباس هایی است که احتمال رنگ دهی کمتری دارند. از خرید لباس با برچسب‌هایی مانند «رنگ ممکن است شسته شود»، «از مواد شوینده استفاده نکنید»، «برای شستشو لباس را پشت و رو کنید»، «قبل از پوشیدن بشویید» یا «از آب سرد استفاده کنید» اجتناب کنید. اینها نشان می دهند که رنگ های مورد استفاده برای رنگ کردن لباس ناپایدار هستند یا احتمالاً در هنگام شستشو رنگ دهی دارند.

اگر برچسب‌های مراقبت از یک مورد را بررسی کنید و هیچ یک از این علائم هشدار دهنده را مشاهده نکنید، به احتمال زیاد رنگ آن تند است، به این معنی که می‌توان انتظار داشت که در بیشتر موارد محو شدن و رنگ دهی ندارد. البته، حتی پارچه های رنگ ثابت را نیز نباید با تمام لباس های سفید در ماشین لباسشویی انداخت. این اقلام را در اولین باری که آنها را می شویید به تنهایی بشویید تا هر رنگ شل یا ناپایدار، در صورت وجود، آبکشی شود.

به نوع پارچه دقت کنید

برای کاهش بیشتر مشکلات ناشی از رنگ دادن لباس ، لباس های ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا نایلون را انتخاب کنید. این الیاف مصنوعی بیشتر از مواد طبیعی مانند پنبه یا پشم رنگ خود را حفظ می کنند و در نتیجه انتقال رنگ کمتر و محو شدن در شستشو هم کمتر است.

هنگامی که پارچه‌های مقاوم‌تر در برابر محو شدن را انتخاب کردید، تغییر تکنیک‌های لباس‌شویی می‌تواند به شما در کاهش بیشتر خطر رنگ دادن لباس کمک کند. بسیاری از مردم بر این باورند که برای تمیز کردن لباس‌ها باید آن‌ها را با آب گرم بشویید. با وجود مواد شوینده مدرن با راندمان بالا و مایع، شستشو، آب داغ نه تنها ضروری نیست، بلکه ممکن است کاملاً مضر باشد.

آب داغ (و تا حدی آب گرم) الیاف لباس را باز می‌کند تا رنگ آزاد شود، در حالی که آب سرد آنها را بسته نگه می‌دارد و رنگ را درون آن به دام می‌اندازد تا از رنگ دهی جلوگیری کند. انتخاب حالت سرد در ماشین لباسشویی بیشتر مشکلات مربوط به رنگ دادن لباس را از بین می برد و همچنین ممکن است به ماندگاری لباس ها کمک کند.

لباس های تیره و لباس های روشن را با هم بشویید

حتی پس از انجام تمام اقدامات احتیاطی، هنوز در مورد رنگ دادن لباس ی نگران هستید؟ تعدادی ورقه جذب کننده رنگ خریداری کنید. این آهنرباهای رنگی شبیه ورقه های نرم کننده پارچه هستند، اما به گونه ای طراحی شده اند که رنگ های شل را قبل از انتقال به لباس شما در ماشین لباسشویی به دام می اندازند.

ورقه های جذب کننده رنگ می توانند به ویژه هنگامی که با رنگ های قرمز یا نارنجی سر و کار دارید مفید باشند، زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این رنگ ها نسبت به سایر رنگ ها پایداری کمتری دارند و احتمال رنگ دهی آنها بیشتر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا