معایب سرخ کن بدون روغن؛ آیا خرید این دستگاه تصمیم عاقلانه‌ایست؟

شهرت و محبوبیت سرخ کن‌های بدون روغن یا ایرفرایرها در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است. بسیاری از افراد به دلیل اینکه به دنبال تهیه یک وعده غذای سالم و در عین حال خوشمزه هستند و تصورشان بر آن است که ایر فرایر دقیقا چنین قابلیتی دارد. به هر حال باید بگوییم که تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن مزایایی دارد اما این دستگاه هم مثل بسیاری دیگر عاری از عیب و ایراد نیست. در این نوشتار به معایب سرخ کن‌ بدون روغن پرداخته‌ایم. با هوم نگار همراه باشید!

معایب سرخ کن‌ بدون روغن

۷ مورد از معایب سرخ کن‌های بدون روغن را در زیر می بینید:

۱. سرخ کن بدون روغن ظرفیت محدودی دارد

بیشتر سرخ کن‌های بدون روغن برای تهیه غذای یک تا چهار نفر به طور همزمان عالی هستند اما برای تهیه غذای خانواده‌های بزرگتر یا مهمانی‌های شام مناسب نیستند به این دلیل که سبدهای پخت آنها سایز محدودی دارد. اگر نیاز دارید برای افراد بیشتری آشپزی کنید، یا باید غذاها را چند مرحله‌ای تهیه کنید یا روش پخت دیگری را انتخاب کنید.

۲. ممکن است به راحتی غذا در سرخ کن بسوزد

سرعت پخت سرخ کن‌های بدون روغن یک نقطه ضعف دارد، به این دلیل که زمان بندی دقیق ممکن است برای برخی دشوار باشد. این مشکل به ویژه در روزهای ابتدای استفاده از ایر فرایر که فرد تجربه‌ای ندارد، بسیار محتمل است. دمای بالا به این معناست که اگر مراقب نباشید، ممکن است خیلی زود غذا بسوزد.

۳. غذا در سرخ کن بدون روغن خشک می‌ شود

در حالی که مقدار محدود روغن مورد نیاز برای آشپزی در سرخ کم بدون روغن از بسیاری جهات چیز خوبی است، اما باعث ایجاد یک مشکل اساسی نیز می‌شود. اگر مراقب نباشید، غذا ممکن است خشک شود. سرخ کن‌های قدیمی این مشکل را ندارند، زیرا روغن غذا را مرطوب نگه می‌دارد. خشک شدن غذا یکی از معایب سرخ کن های بدون روغن است.

۴. برخی از غذاها را نمی‌ توان در ایر فرایر پخت

غذاهایی که در سرخ کن معمولی یا فر پخته می‌شوند را نمی‌توان در سرخ کن بدون روغن طبخ کرد. غذاهایی مثل تخم مرغ، پنیر، همبرگر، ذرت بو داده، کلوچه، نان تست و اسفناج تنها نمونه‌هایی از غذاهایی هستند که طبق تجربه افراد زیادی، بعد از طبخ در سرخ کن بدون روغن کیفیت خوبی ندارند.

۵. تمیز کردن آن چندان ساده نیست

همه اجزای سرخ کن بدون روغن قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. برخی از قطعات باید با دست شسته شوند. در حالی که تمیز کردن سرخ کن بدون روغن نسبت به سرخ کن‌های قدیمی آسان‌تر است، اما نگهداری از آنها به زمان و دقت نیاز دارد.

۶. معایب سرخ کن بدون روغن، مقرون به صرفه نیستند

مقرون به صرفه بودن همیشه یک مفهوم نسبی است و سرخ کن‌های بدون روغن در واقع خیلی گران نیستند. با این حال، آنچه درست است این است که آنها به طور کلی گران تر از سرخ کن های معمولی هستند. به علاوه اگر دائم از آنها استفاده کنید هم مصرف برق خود را دارند و هزینه‌ای به هزینه‌های جاری اضافه خواهند کرد.

۷. تفاوت طعم

در حالی که اکثر مردم با طعم غذاهای تهیه شده در سرخ کن بدون روغن مشکلی ندارند، برخی از افراد نمی‌توانند با طعم این غذاها کنار بیاییند. این امر به ویژه زمانی صادق است که وعده‌های غذایی ایرفرایر با خروجی سرخ کن‌ها مقایسه شود. این تفاوت زمانی که غذا گرم است نسبتاً کم است، اما زمانی که غذا سرد شود بیشتر آن را حس خواهید کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا