5 مشکل رایج تلویزیون همراه با راه حل

در هر اتاق نشیمنی، وسیله‌ای که بیش از همه چیز کاربرد دارد و بیش از همه چیز توجه را به خود جلب می‌کند تلویزیون است. تلویزیون روشن راه منحصر به فردی برای زنده کردن فضا در هر خانه ای محسوب می‌شود. با این حال، تلویزیون هم مانند هر شی دیگری که از فناوری به دست آمده، از برخی مشکلات رایج در امان نیست.

خوشبختانه برخی از این مشکلات را بدون نیاز به تکنسین می‌توان برطرف کرد. در اینجا برخی از مشکلات رایج تلویزیون و راه حل برطرف کردن آنها آورده شده است:

مشکلات رایج تلویزیون

از شایع ترین مشکلات تلویزیون که ممکن است کاربران تجربه کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تلویزیون روشن است اما تصویری دیده نمی شود

دلایل مختلفی وجود دارد که تلویزیون شما روشن است اما هیچ تصویری نمایش نمی دهد. یکی از رایج ترین علل چنین مشکلی این است که تلویزیون به ورودی اشتباه سوئیچ شده است.

معمولاً، می‌توانید ورودی را با فشار دادن یک دکمه (با برچسب “ورودی” یا “منبع” یا “تلویزیون”) روی ریموت کنترل تلویزیون تغییر دهید.

به فشار دادن دکمه برای چرخش در ورودی‌های مختلف تا زمانی که تصویر تلویزیون نشان داده شود ادامه دهید. اگر تلویزیون در ورودی مناسب قرار دارد و همچنان هیچ تصویری نمایش نمی دهد، سعی کنید گیرنده کابلی یا ماهواره ای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که روشن است. علاوه بر این، مطمئن شوید که همه اتصالات درست هستند.

2. صدای تلویزیون پژواک دارد

اگر صدای تلویزیون تان پژواک دارد، احتمالاً یک سیستم صوتی جداگانه مانند سیستم صدای فراگیر یا نوار صوتی دارید و صدا هم از طریق بلندگوهای تلویزیون و هم از سیستم صوتی خارجی پخش می‌شود.

در واقع، اگر یک سیستم صوتی جداگانه به تلویزیون تان وصل شده‌، نباید اجازه دهید صدای تلویزیون از طریق بلندگوها پخش شود زیرا احتمالا منجر به اکو خواهد شد.

علاوه بر این، شما برای داشتن سیستم صوتی هزینه کرده اید زیرا صدای آن بسیار بهتر از بلندگوهای تلویزیون است. بنابراین، حرکت بعدی شما این است که بلندگوهای تلویزیون را بی صدا، غیرفعال یا کم کنید. به این ترتیب سیستم صوتی می‌تواند صدایی با کیفیت را بدون اکو یا تداخل صدای تلویزیون ارائه دهد.

3. ویدئو با صدا هماهنگ نیست

ویدئو با صدا هماهنگ نیست

تماشای تلویزیون و دیدن حرکات دهان شخصیت داخل تصویر در حالی که دیالوگ‌ها هماهنگ با این حرکات نیستند، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این مشکل را می‌توان با بررسی تنظیمات صوتی تلویزیون یا جعبه کابل و تنظیم “تاخیر صدا” حل کرد. این کار احتمالا ویدیو را با صدا هماهنگ می‌کند. همچنین ممکن است اتصال فیزیکی بلندگو و تلویزیون قطع شده باشد. خرابی مین برد هم دیگر دلیل عدم هماهنگی صدا و تصویر است که در این صورت باید از یک تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید.

4. مشکلات رایج تلویزیون: تصویر پیکسل پیکسل است

اگر متوجه شدید که تصویر تلویزیون پیکسل پیکسل شده، احتمالاً با یک مشکل سیگنال ضعیف روبرو هستید. باید مطمئن شوید که تمام اتصالات در جای خود به درستی قرار دارند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

5. صفحه تلویزیون خط دارد یا انگار ترک خورده است

اگر تلویزیون LED، OLED یا QLED دارید و روی صفحه خطوطی را می‌بینید، سعی کنید منوی تلویزیون را باز کنید. اگر خطوط از منوی تلویزیون که روی صفحه ظاهر می‌شود عبور می‌کند یا متوجه شدید که صفحه نمایش ترک خورده است، باید برای تعویض پنل برنامه ریزی کنید.

خوشبختانه، برخی از تولید کنندگان تلویزیون گارانتی طولانی برای پانل‌ها ارائه می‌دهند، به خصوص اگر خطوطی در آنها وجود داشته باشد. اگر گارانتی تلویزیون شما این مشکل را پوشش دهد، می‌توان آن را بدون هیچ هزینه ای جایگزین کرد.

با این حال، اگر صفحه نمایش از نظر فیزیکی ترک خورده باشد، احتمالاً تحت پوشش گارانتی نیست و متأسفانه، به این معنی است که باید بودجه ای برای تلویزیون جدید تعیین کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا