ساده ترین روش پاک کردن اجاق گاز استیل

تهیه وعده های غذایی برای عزیزانتان گاهی اوقات می تواند به معنای شکل گرفتن یک آشفتگی بزرگ باشد. اگر اجاق گاز با صفحه استیل دارید، می‌دانید که آماده کردن وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به ایجاد لکه و اثر انگشت شود. بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز استیل را بیاموزید تا بتوانید به سرعت آن را تمیز کنید و زمان بیشتری را با خانواده تان بگذرانید.

روش درست تمیز کردن اجاق گاز استیل

در غالب موارد می توانید از مایع ظرفشویی، آب و یک پارچه میکروفیبر نرم یا اسفنج را برای تمیز کردن آشفتگی های روزانه روی اجاق گاز استیل استفاده کنید. با یک پارچه میکروفیبر سطح گاز را تمیز کنید و بعد خشک کنید. البته توصیه می‌شود که همیشه برای اطلاع از نحوه درست تمیز کردن دستگاه خودتان به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید زیرا ممکن است برند دستگاه شما به طور کلی نحوه متفاوتی از تمیز کردن را ایجاب کند.

مواد لازم برای تمیز کردن اجاق گاز

این فرآیند گام به گام آسان به شما می آموزد که چگونه یک اجاق گاز استیل را بدون خراش تمیز کنید تا درخشش سطح آن حفظ شود و حسابی هم برق بیفتد. این مراحل را در برنامه تمیز کردن بعد از شام بگنجانید تا درخشندگی را به دستگاه خود بازگردانید.

مواد و وسایل لازم:

  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • آب
  • سرکه (اختیاری)
  • روغن معدنی (اختیاری)
  • 2 تکه پارچه میکروفیبر یا دستمال کاغذی تمیز

مراحل تمیز کردن اجاق گاز استیل

مراحل تمیز کردن اجاق گاز استیل

برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: همه قطعات را بردارید

زمانی که مطمئن شدید، تمام قسمت‌های اجاق گاز خنک شده است، هر چیزی که نیاز به تمیز کردن دارد را جداگانه بردارید. درپوش مشعل و صفحه روی اجاق و هر چیزی که قابل جابجایی بود را بردارید. با یک پارچه میکروفیبر مرطوب و آب گرم، هر گونه باقی مانده یا خرده های غذای شل که روی صفحه استیل اجاق می‌بینید، بردارید.

مرحله 2: جهت پاک کردن را رعایت کنید

برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح استیل اجاق، می توانید جهت پاک کردن را بر اساس الگوی بافت استیل تعیین کنید. خطوط بافت استیل می توانند به صورت افقی یا عمودی باشند. برای خطوط افقی، از چپ به راست پاک کنید. در صورتی که خطوط عمودی هستند، با حرکت رو به پایین پاک کنید.

‌مرحله 3: از روش تمیز کردن مورد نظر خود استفاده کنید

برای تمیز کردن اجاق گاز از یک پارچه نرم یا اسفنج بدون خراش آغشته به آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. دقت کنید که به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به سطح، در جهت الگوی بافت استیل پارچه را روی سطح مالش دهید.

برای تمیز کردن عمیق تر، محلول تمیز کننده انتخابی خود را بپاشید روی سطح و به آرامی با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی روی سطح استیل حرکت کنید. بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند در صورت استفاده از سرکه، بلافاصله با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

برای استفاده از جوش شیرین، خمیری با آب ایجاد کنید و آن را روی سطح فولاد ضد زنگ بمالید. یا، مقدار مساوی سرکه و روغن معدنی را به یک بطری اسپری اضافه کنید و روی سطح استیل اجاق گاز اسپری کنید، سپس به آرامی با دستمال روی سطح را مالش دهید.

مرحله 4: سطح را بشویید

سطح اجاق را با آب بشویید یا با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا باقیمانده محصولات پاک کننده یا هر ترکیبی که استفاده کرده اید، پاک شود.

مرحله 5: اطمینان حاصل کنید که تمام سطح استیل خشک است

در نهایت با حوله میکروفایبر خشک سطح را پاک کنید و بعد از خشک شدن کامل استیل خواهید دید که به زیبایی می درخشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا