بهترین راه های برق انداختن سرامیک و کاشی کف

آیا به دنبال بهترین راه را برای تمیز کردن کاشی و سرامیک به مقاله ما رسیده‌اید؟ باید بگوییم جای درستی هستید چرا که ما چند متد و راهکار فوق العاده موثر برای برق انداختن سرامیک‌ها در اختیار شما قرار خواهیم داد. با هوم نگار همراه باشید.

چرا شیوه تمیز کردن و برق انداختن سرامیک مهم است؟

همانند تمیز کردن سایر سطوح و مواد، استفاده از ابزار و تکنیک های مناسب برای سرامیک بسیار مهم است. تکنیک های اشتباه به کاشی آسیب می زند و فقط می تواند وقت تان را تلف کند! ما نکاتی را برای تمیز کردن کاشی و سرامیک و براق و نو نگه داشتن آنها در اختیارتان قرار می دهیم. این موارد بهترین روش‌ها هستند و قطعا آسیبی به سرامیک شما وارد نمی کنند.

بهترین راه برای تمیز کردن کاشی و سرامیک

ابتدا به تفاوت کفپوش سرامیکی با سایر مصالح و کاشی ها توجه کنید. دوم، همیشه از یک محلول ضعیفِ هر پاک کننده ای استفاده کنید و ابتدا آن را روی یک قسمت پنهان از کاشی امتحان کنید. به این ترتیب خیال‌تان راحت خواهد بود که آسیبی به ظاهر سرامیک و در واقع ظاهر خوانه‌تان وارد نخواهد شد. همچنین، می‌توانید در حین کار، تمیزکننده را با توجه به نیاز کفپوش سرامیکی‌تان کمی قوی تر کنید.

1. همیشه با یک جاروبرقی کارتان را شروع کنید

نیاز به جارو کردن کامل کفپوش سرامیکی را قبل از تمیز کردن نادیده نگیرید. زیر کابینت و تمام گوشه های اتاق را خوب جارو بزنید. در مرحله بعد، از یک تی تمیز و مرطوب برای تمیز کردن سطح سرامیک استفاده کنید. به این ترتیب هر چه خاک و گرد و غبار وجود دارد از بین می رود و سطح سرامیکی آماده روش های دیگر برق انداختن خواهد شد. به علاوه، با کشیدن تی مرطوب روی سطح سرامیک خیال‌تان راحت می شود که چیز خراش دهنده ای روی سطح وجود ندارد.

2. یک شوینده گیاهی را امتحان کنید

برای تمیز کردن کامل و برق انداختن سرامیک، آب گرم و یک شوینده مایع گیاهی مانند کاستیل را امتحان کنید. شوینده های وگان حاوی پیه یا چربی حیوانی نیستند که ممکن است رگه‌ها و بقایایی از خود به جای بگذارند. در عوض، بیشتر شوینده های گیاهی حاوی روغن های گیاهی، نعناع و سایر مواد طبیعی هستند. این مواد اغلب خاک، روغن و باقی مانده مواد غذایی را به خوبی پاک می کنند!

برای استفاده از این راهکار چند قطره از شونده گیاهی خود را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. برای استفاده از یک بطری اسپری و سپس یک پارچه تمیز برای پاک کردن استفاده کنید. در نهایت شوینده را دستمال مرطوب کاملا پاک کنید. اگر با این کار کف‌پوش های شما تمیز نشد، شوینده بیشتری به محلول آب اضافه کنید و این کار را تکرار کنید.

3. برای برق انداختن سرامیک از جوش شیرین استفاده کنید

برای برق انداختن سرامیک از جوش شیرین استفاده کنید

از هر مخلوط صابونی که برای تمیز کردن کف استفاده می کنید، مقداری جوش شیرین هم اضافه کنید. استفاده از جوش شیرین برای نظافت بسیار مفید است و به تجزیه کثیفی های غلیظ و حل کردن روغن ها و گریس ها کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید یک فنجان جوش شیرین و چند قطره مایع ظرفشویی را به یک گالن آب گرم اضافه کنید.

همچنین، می توانید جوش شیرین و آب را ترکیب و یک خمیر تمیز کننده ساده آماده کنید. این مخلوط ساده روی نقاط سختی که نیاز به تمیز کردن عمیق دارند، به خوبی عمل می کند! پس از شستشو ناحیه را کاملاً بشویید.

4. سرکه به کاشی و سرامیک آسیب نمی رساند!

سرکه یک محلول تمیز کننده عالی برای کاشی است، زیرا به کثیفی های غلیظ نفوذ می کند. همچنین، سرکه باقی مانده های مومی را از بین می برد و تجمع پاک کننده ها را حذف می کند. از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و سایر محرک ها دیگر فایده استفاده از سرکه است.

با این حال، حتما سرکه سفید را با آب رقیق کنید. این کار به جلوگیری از آسیب رساندن به سطوح و مواد کاشی کمک می کند. همچنین می‌توانید به عنوان بهترین روش برای از بین بردن زردی کاشی و سرامیک، یک فنجان سرکه و ترکیب مایع ظرفشویی با آب گرم را امتحان کنید. این مخلوط به شدت سرامیک را برق می اندازد.

5. برای تمیز کردن عمیق، کمی الکل مالش استفاده کنید

الکل مالشی برای تمیز کردن عمیق بسیار عالی است، اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید. استفاده زیاد از الکل کاشی و دوغاب را خشک و ظاهری کدر ایجاد می کند. کاشی خشک نیز با گذشت زمان شکننده می شود. به علاوه دوغاب بیش از حد خشک چسبندگی خود را از دست می دهد.

برای استفاده ایمن از الکل، فقط به اندازه یک درپوش از آن را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. با استفاده از بطری اسپری، محلول آب و الکل مالشی را برای تمیز کردن سرامیک به کار ببرید. اگر کاشی و سرامیک تان تمیز نمی شود، از الکل بیشتر استفاده نکنید.

چگونه کاشی و سرامیک را تمیز و درخشان کنیم؟

جوش شیرین یک پاک کننده عالی برای کثیفی های غلیظ و لکه های چرب است. به سادگی مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید و آن را با یک برس نرم روی سطح کثیف بمالید. در مرحله بعد، از سرکه سفید حل شده در آب برای از بین بردن باقی مانده ها و تجمع آن استفاده کنید. برای اطمینان از تمیزی و درخشان شدن سرامیک، به طور کامل، حتی بیش از یک بار، آن را آبکشی کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا