هوش مصنوعی در سال 2024 چه برای خانه‌ ها دارد؟

سال 2023 برای خانه‌های هوشمند عالی بود: ده‌ها محصول نوآورانه و پیشرفت‌هایی که شیوه زندگی ما را تغییر داده‌اند و خواهند داد. سال 2024 هم سالی برای ادغام فناوری‌ها و پیشرفت‌های جدید در خانه‌های ما خواهد بود.

هوش مصنوعی در سال 2024

بیایید به 6 ترند برتر خانه‌های هوشمند در سال 2024 که خانه‌های ما را شکل می‌دهند بپردازیم.

1. فناوری چند منظوره

سال 2024 منادی ترند شدن فناوری چند منظوره است که در آن نوآوری در مرکز توجه قرار می‌گیرد. محصولات هیبریدی، ادغام لوازم و ابزارهای مختلف در یک وسیله، قرار است حسابی باب شوند.

به عنوان مثال، میز تصفیه هوای ال‌جی را در نظر بگیرید، که میز، تصفیه‌کننده هوا، نور LED و شارژر بی‌سیم را به‌طور یکپارچه در یک دستگاه چندوجهی ترکیب می‌کند.

ناووباتNovabot هم به همان اندازه جذاب است، یک ماشین چمن زنی رباتیک که نقش نگهبان امنیتی را ایفا می‌کند و با دوربین خود در چمن گشت می‌زند تا شما را در جریان هر اتفاقی که رخ داده، قرار دهد. این گجت در حین چیدن چمن حیاط امنیت را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

همچنین یک ربات تصفیه کننده هوا وجود دارد که نه تنها می‌تواند هوا را در اتاق‌های مختلف جریان دهد و تازه کند، بلکه قادر است به عنوان یک بلندگوی صوتی قابل حمل عمل و شما را در سراسر خانه همراهی کند.

2. کنترل خانه واقعیت افزوده

ویژن پرو اپل در سال 2024 عرضه خواهد شد و تأثیر آن بر دستگاه‌های خانه‌های هوشمند و نحوه کنترل ما غیرقابل انکار است. شیائومی هم عینک‌های هوشمندی را معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های خانگی خود را از طریق حرکات بصری و تعاملات بصری کنترل کنند. ادغام این دو فناوری، نوید آینده ای هیجان انگیز را به علاقه مندان خانه‌های هوشمند می دهد.

3. متر (Matter)

متر یک پروتکل تغییر دهنده بازی است که در نهایت پیکربندی و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند را ساده می‌کند. دوران مبارزه با پلتفرم‌ها و دستگاه‌های ناسازگار از تولیدکنندگان مختلف گذشته است. متر یا Matter به این شرایط آشفته نظم می‌بخشد.

با اکثریت دستگاه‌های نسل جدید که از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند، ادغام خانه‌های هوشمند به استاندارد جدید تبدیل می‌شود. مطمئن شوید که وسایل جدید خانه هوشمندتان برای تجربه ای بی دردسر با Matter سازگار هستند. (آنها باید آرم Matter را مانند تصویر بالا داشته باشند.)

4. یادگیری عادت توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک جزء جدایی ناپذیر از خانه‌های هوشمند است. محصولات نسل بعدی از هوش مصنوعی برای انطباق با عادات شما استفاده و فضاهای زندگی‌تان را بر اساس سبک زندگی و روال روزانه شما بهینه می‌کنند. دستیارهای صوتی قرار است از طریق یادگیری ماشینی تکامل یابند، قابلیت‌های خود را گسترش دهند و کمکی مشابه ChatGPT ارائه دهند.

5. روبات‌ های خانگی

روبات‌ های خانگی

ربات‌های خانگی اکنون به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی، بیش از هر زمان دیگری با نیازهای ما سازگار هستند. به عنوان مثال، لونا را در نظر بگیرید، یک ربات حیوان خانگی دوستانه که می‌تواند در فعالیت‌های تعاملی شرکت کند و مجموعه وسیعی از دستورات را درک کند. حتی نمی‌توانیم منتظر بمانیم و ببینیم ربات‌های خانگی چگونه خانه‌های هوشمند را در سال 2024 بهبود می‌بخشند.

6. اتوماسیون یک جهش رو به جلو انجام می‌دهد

در سال 2024، اتوماسیون در حال رسیدن به سطوح جدیدی است. تا به حال، صادقانه بگویم، همه چیز نیمه خودکار بود و باید همیشه از آن پشتیبانی می‌کردید. اما این حالت در حال تغییر است و ما شروع به دیدن دستگاه‌های کاملاً خودکار خواهیم بود.

این ربات جاروبرقی ابتکاری که می‌تواند به خطوط آب متصل شود و بدون دخالت شما خود را تمیز کند و بدون حمایت شما آب مصرف شده را دفع کند. آنچه واقعاً قابل توجه است توانایی آن در کشیدن آب و پر کردن مخزن رطوبت ساز است – رباتی را تصور کنید که می‌تواند آب، برق و … دستگاه‌های دیگر را بگیرد. این سطح از استقلال گواهی بر کاربردهای اتوماسیون خانگی در دنیای واقعی است.

کلام پایانی

سال 2024 نوید تحول است، سالی که اقلام و ویژگی‌های خانه‌های هوشمند نه تنها بر فضای زندگی ما تأثیر می‌گذارد، بلکه کیفیت زندگی‌مان را بالا می‌برد و به ما زمان بیشتری برای خودمان می‌دهد. این ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید نشانگر همگرایی فناوری، راحتی و هوشمندی است و آینده ای هوشمندتر، کارآمدتر و قطعاً هیجان انگیزتر را به ما نوید می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا