بادوام ترین گیاهان آپارتمانی (فهرست 10 گیاه که مراقبت چندانی نمی خواهند)

گیاهان آپارتمانی انعطاف‌پذیر یا مقاوم می‌توانند در شرایط مختلفی رشد کنند، از جمله در شرایطی که نگهداری دقیق و جدی از آنها صورت نمی گیرد. بادوام ترین گیاهان آپارتمانی برای افراد فراموشکار و بی‌تجربه یا هر کسی که به دنبال گیاهی است که نگهداری زیاد نمی خواهد، عالی است. نور کم، آبیاری گاه به گاه، خاک خوب و کمبود کود، تنها چند مورد از بسیاری از ویژگی‌هایی است که این گیاهان معمولاً تحمل می کنند. در این نوشتار به معرفی 10 مورد از گیاهان آپارتمانی که دوام زیادی دارند و در مقابل نگهداری و مراقبت کم دوام می آورند، پرداخته ایم.

بادوام ترین گیاهان آپارتمانی چه ویژگی هایی دارند؟

گیاهان آپارتمانی که به سختی می میرند معمولاً دارای ویژگی های زیر هستند:

  • مراقبت آسان: مراقبت آسان به این معنی است که این گیاهان ممکن است از آبیاری گاه به گاه، آبیاری خیلی کم یا نگهداری گاه به گاه زنده بمانند، اما زمانی که به طور مداوم از آنها مراقبت شود، به طور عالی رشد خواهند کرد. آبیاری این گیاهان به دقت و نظم زیادی نیاز ندارد.
  • مناسب برای شرایط نوری متنوع: این گیاهان چه در مقابل یک پنجره بزرگ با نور کم باشند و چه زیر نور فلورسنت یا همان اتاقی که در آن شب ها تلویزیون تماشا می کنید، زنده می مانند.
  • مقاوم به خشکی: برخی از گیاهان آپارتمانی انعطاف پذیر می توانند بدون آب برای مدت طولانی تری زنده بمانند. آنها بهتر از سایر گیاهان می توانند آب را ذخیره کنند یا در شرایط خشک زنده بمانند.
  • رشد آهسته: بسیاری از گیاهان آپارتمانی که به سختی از بین می روند رشد کندی دارند، بنابراین نیازی به تعویض گلدان یا هرس زود به زود ندارند.
  • مقاوم در برابر آفات و بیماری ها: این گیاهان به طور طبیعی در برابر بسیاری از بیماری ها و آفات مصون هستند و نیاز چندانی به آفت کش ها ندارند.

فهرستی از بادوام ترین گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی که به سختی از بین می روند، برای حفظ حضور طبیعت در خانه شما نیاز به نگهداری کمی دارند، اما هر کدام دارای الزامات و ترجیحات منحصر به فردی هستند. 10 گیاه خانگی با دوام را در زیر می بینید:

گیاه ماری یا سانسوریا (Sansevieria):

یکی از بادوام ترین گیاهان آپارتمانی سانسوریا است. گیاه مار به خاطر برگ‌های قوی، بلند و شمشیری‌شکلش که در طیف وسیعی از الگوها وجود دارد، شناخته شده است. این گیاه به دلیل تحمل هر میزان نوری، سازگاری با خاک و گلدان و توانایی زیباسازی دکوراسوین خانگی ایده آل است.

پوتوس (Epipremnum aureum):

پوتوس با برگ های قلبی شکلش یک گیاه آپارتمانی مقاوم است. این گیاه می تواند در نور کم و غیر مستقیم رشد کنند. اگر فراموش کردید که گیاه پوتوس را آبیاری کنید، نگران نباشید. همیشه باید زمانی این گیاه را آبیاری کنید که خاک آن خوب خشک شده باشد.

گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا مقاوم است و می تواند در شرایطی که حتی آن را نادیده گرفته اید، رشد کند. این گاه برگهای ضخیم و مومی شکلی دارد که از پایین تا نوکساقه ها رشد می کند. این گیاه در هر شرایطی با کمی مراقبت رشد می کند و برای افراد پرمشغله یا افراد مبتدی ایده آل است. البته که با اطلاع از نحوه نگهداری از گیاه زاموفیلیا یک گیاه عالی خواهید داشت!

گیاه آگلونما قرمز

آگلونما لبه قرمز از گباهان همیشه سبز چینی است که به دلیل شاخ و برگ های زیبای قرمز و سبزش شناخته شده است. با کمی توجه، این گیاه می تواند در شرایط محیطی بسیار متنوعی رشد کند.

دراسنا دارا سینگ

برگ های Dracaena dara Singh رنگ های زنده، با سایه های سبز زمردی، کرم یا زرد دارند. شاخ و برگ روی یک ساقه بلند و باریک رشد می کند و با یک پایه پهن بالغ می شود. نیاز به مراقبت و نگهداری کمی دارد و ماندگاری آن طولانی است. این گیاه طراوت خاصی به محیط می دهد.

نخل آرکا

گیاه بادوام نخل آرکا دارای برگ‌های استوایی هستند. این گیاه با حداقل نیازهای نگهداری، می تواند یک المان دوست داشتنی برای هر فضایی باشد و با مراقبت مناسب سال ها دوام می آورد.

درخت پول پاچیرا

Pachira Money Tree دارای شاخ و برگ سبز چشمگیر همراه با ساقه های چوبی محکم است. این گیاه دارای خوشه های سبز رنگی متشکل از پنج برگ است که از شاخه هایش بیرون می آیند. پول پاچیرا یک گیاه آپارتمانی انعطاف پذیر است که حس مناطق گرمسیری سبز را به خانه تان می آورد.

نخل شامادورا

نخل های شامادورا رشد آهسته دارند، مراقبت زیادی نمی خواهند و برای دکوراسیون داخلی مناسب هستند. این گیاه با آب و نور کم می تواند زنده بماند. نخل شامادورا با خوشه‌بندی بسیاری از شاخه‌ها در کنار هم، برگ‌های سبز متراکم و پر طراوت تولید می‌کند.

گیاه اکسی کاردیوم

گیاهان اکسی کاردیوم به دلیل توانایی اش در مقاومت در برابر غفلت محبوب است. این گیاه می توانند تا بیش از یک متر رشد کند. برگ های خیره کننده قلبی شکل و شاخه های دنباله دارشان ظاهری جذاب به آنها می بخشد.

فیکوس

گیاه فیکوس یک انتخاب محبوب برای آپارتمان که به سختی از بین می رود. برگ های زیبای آن در نور شدید به رنگ شرابی عمیق و در نور کم سبز می شود. این گونه گیاهی دوست دارد فقط در صورت لزوم آبیاری شود و از این رو باید قبل از آبیاری بررسی کنید که خاکش خشک باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا