علت لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

لرزش یا تکان زیاد ماشین لباسشویی بر عملکرد شستشو تأثیر می گذارد و حتی می تواند به دستگاه تان آسیب برساند. در این نوشتار به رایج ترین علل لرزش ماشین لباسشویی پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید!

چک کنید که پیچ های حمل و نقل و استایروفوم محافظ، هنگام نصب جدا شده اند

در صورتی که بعد از نصب برای اولین بار است که از دستگاه تان استفاده می کنید، حتماً پیچ های حمل و نقل و فوم محافظ محافظ را بردارید. پیچ های حمل و نقل دیگ شستشو را در جای خود نگه می دارند تا از آسیب در حین حمل و نقل محافظت شود. پیچ ها در پشت دستگاه قرار دارند و می توان آنها را به سادگی با بیرون کشیدن جدا کرد.

استایروفوم در زیر دستگاه قرار دارد. متوجه خواهید شد که نواری از زیر دستگاه به سمت جلو می آید. این نوار را بکشید تا استایروفوم آزاد شود.

تعادل دستگاه را بررسی کنید

ماشین لباسشویی شما برای اینکه به درستی کار کند باید روی سطح به صورت متعادل رقرار بگیرد. یک دستگاه نامتعادل در حین کار می لرزد و تکان می خورد. سعی کنید دستگاه را از این طرف به طرف دیگر یا جلو و عقب تکان دهید. اگر زیاد تکان می خورد، ممکن است کفپوش یا پایه دستگاه ناهموار باشد.

از تراز برای بررسی تعادل دستگاه استفاده کنید. اگر دستگاه متعادل نیست، پایه‌ها را تنظیم کنید. آنها را شل کنید و پایه ها را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که محکم با زمین تماس پیدا کنند. همه مهره های قفل را دوباره با دست ببندید.

اطمینان حاصل کنید که لباس‌ها در دیگ شستشو متعادل پخش شده‌اند

اگر بار داخل دیگ شستشو به طور نابرابر توزیع شود، ماشین لباسشویی ممکن است در حین کار بلرزد یا تکان بخورد. در این حالت عموماً اقلام جاذب مانند ملحفه و پتو علت هستند. برای جلوگیری از نامتعادل بودن بار لباسشویی، وسایل حجیم مانند پتو را با حداقل یک مورد سنگین دیگر مانند یک حوله بزرگ یا پتوی دیگر بشویید.

چک کنید که فیلتر پمپ کثیف یا مسدود نباشد

یک شیء سخت که در داخل فیلتر پمپ گیر کرده است ممکن است باعث لرزش شود. این فیلتر برای گرفتن اجسام خارجی مانند دکمه یا سکه و جلوگیری از ورود این اقلام به لوله تخلیه نصب می شود و در گوشه سمت راست پایین ماشین لباسشویی شما قرار دارد.

برای تمیز کردن فیلتر پمپ، درپوش را باز کنید تا فیلتر نمایان شود. برخی از مدل های ماشین لباسشویی دارای یک شیلنگ کوچک در پشت درپوش هستند تا آب داخل فیلتر تخلیه شود. در برخی دیگر آب فقط با بیرون کشیدن فیلتر تخلیه می شود. در هر دو مورد، ایده خوبی است که یک کاسه یا چند حوله زیر فیلتر قرار دهید.

اگر شلنگی دیدید، آن را بیرون بکشید و از برق بکشید و منتظر بمانید تا تمام آب جاری شود. اگر نه، فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را بیرون بکشید. هرگونه آلودگی، مو یا جسم خارجی را از فیلتر جدا کنید. سپس آن را زیر شیر آب بشویید.

حفره فیلتر را بررسی کنید تا ببینید چیزی مانند خاک، سکه یا دکمه در آن گیر کرده است یا خیر. آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. در نهایت، فیلتر را با چرخاندن آن در جهت عقربه‌های ساعت، محکم کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا