فناوری نانوسل در تلویزیون چیست؟

فناوری نانوسل آینده صفحه‌نمایش‌های LED تلویزیون را شکل می‌دهد و کیفیت آن‌ها را به OLED برتر نزدیک‌تر می‌کند.

تلویزیون‌های نانوسل با رزولوشن 4K و بهبود آن، زوایای دید وسیع‌تر و رنگ‌های یکنواخت‌تر را به اتاق نشیمن شما می‌آورند و تضمین می‌کنند که کیفیت تصویر، محدوده رنگ و خلوص بالا می‌رود. اما تلویزیون های نانوسل چگونه کار می کنند و چگونه در تلویزیون های مدرن استفاده می شود؟ ما در این راهنمای کامل همه چیز را توضیح می دهیم.

فناوری NanoCell TV چیست؟

نانوسل ها پیکسل های تلویزیونی هستند که در تلویزیون های نانوسل پیدا خواهید کرد. آنها پشت صفحه می‌نشینند و واحدهای کوچکی هستند که در کنار هم، تصاویری را که روی صفحه می‌بینید نمایش می‌دهند.

آنها به ایجاد یک تصویر یکنواخت در کل صفحه تلویزیون کمک می کنند. به این ترتیب کیفیت تصویر دقیق و سطح بالا خواهد بود، از هر زاویه ای که از آن تماشا کنید.

نانوسل‌ها با پیکسل‌های معمولی تلویزیون متفاوت هستند و از نانوذرات برای نمایش تصاویر غنی استفاده می‌کنند. این نانوذرات هستند که رنگ‌های تشکیل‌دهنده تصاویر را با فیلتر کردن رنگ‌های تیره‌تر که ممکن است بر روشنایی آن‌ها تأثیر بگذارد، تقویت می‌کنند.

نتیجه چیست؟

رنگ‌های عمیق‌تر که واقعی به نظر می‌رسند. صداهای تندتر که صحنه های روی صفحه را طوری جلوه می دهد که انگار در اتاق نشیمن به طور واقعی اتفاق می افتند. و ترکیبی از هر دو که باعث می شود محتوای تلویزیون شما از صفحه نمایش هم واقعی تر به نظر برسد.

چگونه از این فناوری در تلویزیون استفاده می شود؟

فناوری NanoCell TV به گونه‌ای مهندسی شده است که کیفیت تصویر موجود در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی را دریافت کرده و آن را به سطوح نزدیک به OLED ارتقا دهد – نهایت فناوری تلویزیون!

در تلویزیون‌های نانوسل، پیکسل‌ها به‌طور ثابت در سراسر صفحه‌نمایش تراز می‌شوند. هر پیکسل تنها یک نانومتر با پیکسل دیگر فاصله دارد. برای اینکه بتوانید مقایسه کنید: این فاصله باورنکردنی 0.00001 میلی متر است.

با چنین قرارگیری پیکسلی دقیق، صفحه نمایش می تواند به کیفیت تصویر و رنگ فوق العاده ای دست یابد. تصاویر، حتی در زوایای دید وسیع‌تر، خالص‌تر به نظر می‌رسند – اگر در کاناپه انتهای نشیمن تلویزیون تماشا می‌کنید عالی است.

سلول‌های نانو نور ناخواسته را جذب می‌کنند – یک عامل اصلی در کاهش کیفیت تصویر – بنابراین رنگ‌ها با جزئیات برجسته و بدون تیرگی یا تاری نمایش داده می‌شوند.

تلویزیون نانوسل چیست؟

همانطور که گفته شد، وقتی صحبت از فناوری تلویزیون به میان می‌آید، OLED غالباً برتری دارد، به همین دلیل است که ممکن است تعجب کنید که تلویزیون‌های نانوسل چگونه با OLED مقایسه می‌شوند.

برخلاف تلویزیون‌های نانوسل، تلویزیون‌های OLED از نور پس‌زمینه LED استفاده نمی‌کنند. OLED مخفف دیود ساطع نور ارگانیک است، به این معنی که صفحه نمایش می تواند تصویری را بدون نیاز به نور پس زمینه نشان دهد و در عوض، هر پیکسل به صورت جداگانه روشن می شود.

مزیت این کار این است که تلویزیون های OLED می توانند به «سیاه واقعی» دست پیدا کنند که در آن، قسمت هایی از تلویزیون واقعا و کاملاً تاریک باشد. این به این دلیل است که هر پیکسل را می توان به طور کامل خاموش کرد. همچنین مزایای دیگری نیز وجود دارد مثلا اینکه زمان پاسخ دهی بهتر که تاری در حرکات سریع را کاهش می دهد و زاویه دید بسیار بهتر را ارائه می دهد.

اینکه کدام تلویزیون بهتر است، بستگی به نیاز شما دارد. اگر واقعاً عاشق فیلم هستید یا یک گیمر مشتاق هستید، OLED ممکن است راه حلی باشد که عملکرد سریع بازی، سیاهی عمیق‌تر و سفیدهای روشن‌تر را ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، تلویزیون‌های نانوسل با قیمت منصفانه‌تر، اما همچنان رنگ‌های زنده و زوایای صفحه‌نمایش عریض را ارائه می‌دهند، ممکن است انتخاب بهتری برای استفاده روزمره باشند.

IPS در تلویزیون چیست؟

سوئیچینگ درون هواپیما (IPS) یک فناوری صفحه نمایش تلویزیون است که در اواخر دهه 1980 برای بهبود زاویه دید و بازتولید رنگ در صفحه نمایش تلویزیون های LCD توسعه یافت.

به زمان تماشای تلویزیون قدیمی در اتاق نشیمن خود فکر کنید. اگر روی صندلی کنار تلویزیون خود بنشینید، تصویر کیفیت خود را از دست می دهد و به اندازه ای که روبروی آن نشسته اید واضح نمی شود.

در عوض، به نظر منحرف می‌شود و برای مشاهده بهتر باید به سمت مرکز مبل حرکت کنید. IPS به تغییر این ایراد و نحوه ساخت تلویزیون های جدید کمک کرد و در واقع این کار را با تغییر تراز کریستال‌های مایع که به عنوان پیکسل در صفحه‌های LCD قدیمی استفاده می‌شد انجام داد – این کریستال‌ها در بین دو لایه شیشه‌ای که صفحه تلویزیون را تشکیل می‌دادند قرار می‌گرفتند.

قبلاً آنها به صورت عمودی تراز شده بودند، که به معنای تصویر ضعیف و خارج از مرکز و رنگ هایی بود که از بین رفته بودند.

IPS آنها را به صورت افقی تراز کرد. این روند به طور چشمگیری محدوده قابل مشاهده توسط بیننده و زاویه قابل مشاهده را بهبود بخشید.

این بدان معناست که در نهایت می‌توان از تصاویر با زاویه‌ای بیشتر و با حداقل افت کیفیت لذت برد – همه اینها به افزایش زاویه نمایش کریستال‌ها بر روی صفحه نمایش منجر می‌شود.

نحوه بهبود نانوسل در IPS

نانوذرات مورد استفاده برای جذب طول موج های نور ناخواسته برای تقویت رنگ های اصلی نمایش داده شده روی صفحه (قرمز، سبز و آبی) استفاده می شود.

آنها به عنوان تصفیه کننده رنگ عمل می کنند، رنگ های کسل کننده یا مخدوش را حذف می کنند و محدوده رنگ هایی را که می توان نمایش داد گسترش می دهند.

NanoCell همچنین یک پالت رنگ گسترده‌تر ایجاد می‌کند که از بیش از یک میلیارد رنگ مختلف پشتیبانی می‌کند و به NanoCell™ Display معروف است.

این برای شما در خانه چه معنایی دارد؟ رنگ های دقیق و واقعی تصاویر واضح تر در تمام زوایا. و همچنین کیفیت تصویر بدون افت.

چرا رنگ های قرمز و سبز برای تلویزیون مهم هستند؟

رنگ های نمایش داده شده روی صفحه تلویزیون شما از فرمت RGB استفاده می کنند. این از سه رنگ اصلی برای تشکیل طول موج استفاده می کند: قرمز، سبز و آبی.

دو مورد از اینها – قرمز و سبز – باید تا حد امکان با کیفیت بالا نمایش داده شوند.

فناوری نانوسل تضمین می کند که تا حد امکان تصفیه شده و هرگونه ناخالصی را از بین می برد. رنگ‌های قرمز و سبز را افزایش می‌دهد تا صفحه نمایش بتواند آنها را با جزئیات واضح بازتولید کند.

این به نمایش رنگ‌های دیگر با سطوح بالای قرمز و سبز در ترکیب رنگ‌هایشان کمک می‌کند – و در نتیجه سایه‌های پر جنب و جوشی ایجاد و صحنه‌های دیدنی روی صفحه خلق می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا