با یخ، گیاهان خود را آبیاری کنید! | ترفند جدید آبیاری گیاهان آپارتمانی

آب دادن به گیاهان آپارتمانی یکی از مهم‌ ترین جنبه های نگهداری از آنهاست. آبیاری نامناسب می‌ تواند باعث آسیب دیدن گیاه و حتی مرگ آن شود. پس باید روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی را یاد بگیرید. در این نوشتار یک روش نوین و بسیار جالب را در اختیار شما قرار داده ایم: آبیاری گیاهان با یخ! با هوم نگار همراه باشید!

اهمیت زیادی دارد که بدانید چند وقت یک بار باید گیاه تان را آب بدهید. برخی از گیاهان آب زیادی نمی خواهند و آبیاری زیاد آنها منجر به پوسیدن شان می شود. در مقابل برخی دیگر به مقدار زیادی آب نیاز دارند.

روش استفاده از یخ روش به درد بخوری برای آبیاری گیاهان و در واقع یکی از بهترین روش هاست. برای این منظور می توانید تکه های یخ را در خاک گلدان قرار دهید. آرام ذوب شدن یخ به ریشه ها و خاک اجازه می دهد تا آب را به درستی جذب کنند. این روش در آبیاری گیاهان بالارونده مؤثر است چرا که در این گیاهان رساندن آب به ریشه ها به دلیل تراکم شاخ و برگ در قسمت پایین گیاه کمی دشوار است.

چطور از یخ برای آبیاری گیاه استفاده کنیم؟

یک ظرف یا سینی را زیر گلدان قرار دهید و یک تا سه تکه یخ را روی سطح خاک بگذارید. تکه های بزرگ یخ را درون گلدان های بزرگتر قرار دهید و اجازه دهید کامل ذوب شوند.

انگشت سبابه را حدود ۶ سانتیمتر در خاک فرو ببرید، اگر مرطوب بود، به این معناست که گیاه مقادیر کافی آب دریافت کرده است، ولی اگر خشک بود، یک مکعب یخی دیگر اضافه کنید و بعد از ذوب شدن یخ و برای بار دوم میزان رطوبت را بسنجید. اضافه کردن یخ را ادامه دهید تا جایی که خیال تان راحت شود که خاک مرطوب شده است.

سینی یا ظرف زیر گلدان را پس از آبیاری چک کنید. اگر خاک پر آب بود، معلوم می شود که شما از تکه های یخ زیادی برای آبیاری گلدان استفاده کرده اید و بهتر است در دفعات بعدی میزان یخ را کاهش دهید.

تعداد تکه های یخی را که درون گلدان قرار می دهید، در یک جا یادداشت کنید. ممکن است پس از انتقال گلدان به داخل یا خارج خانه به افزایش یا کاهش تکه های یخ نیاز داشته باشید.

نکته: گیاهانی که در هوای آزاد و در شرایط آب و هوایی گرم، توفانی یا آفتابی هستند، نسبت به سایر گیاهان که در فضای بسته و سرد هستند، یخ بیشتری می خواهند

  • هشدار: هیچ وقت با یک لیوان آب سرد به گیاهان آب ندهید. تغییر ناگهانی درجه حرارت به گیاهان آسیب وارد می کند، در حالی که تکه های یخ آرام آرام ذوب می شوند و برای ذوب شدن و رسیدن به ریشه گیاه از حرارت فضا استفاده می کنند و به همین دلیل به ریشه گیاه آسیب نمی زنند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا