آیا استفاده از ماشین ظرفشویی به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند؟

آیا ماشین ظرفشویی در مصرف آب صرفه جویی می کند؟ بسیاری از ما بر این باور بوده ایم که وقتی می‌توانیم آن چند تکه ظروف داخل سینک را با دست بشوییم و در این فرآیند در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنیم، روشن کردن ماشین ظرفشویی اصراف است. با این حال، شستشو با دست در واقع می‌تواند بیشتر از روشن کردن دستگاه موجب اصراف شود.

آیا ماشین ظرفشویی در مصرف آب صرفه جویی می کند؟ بله!

از نظر مصرف آب و انرژی، ماشین ظرفشویی بسیار کارآمدتر از شستن ظروف با دست است. بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً توسط برند مواد شوینده Cascade انجام شده است، شستن یک ظرف با دست به طور متوسط حدود 15 ثانیه طول می‌کشد. در طول این مدت، سینک از نیم گالن آب استفاده می کند (یک شیر آب معمولی هر دو دقیقه چهار گالن آب بیرون می دهد). در مقام مقایسه، ماشین ظرفشویی دارای گواهی انرژی استار، کمتر از چهار گالن در هر چرخه مصرف می کند، به این معنی که روشن کردن یک باره ظرفشویی در واقع می تواند در مصرف آب صرفه جویی کند.

ماشین ظرفشویی ظروف را تمیزتر می کند

مطمئناً روشن کردن ظرفشویی پر کارآمدترین راه برای استفاده از این دستگاه است، زیرا دستگاه آب و انرژی یکسان مصرف می کند. با این حال، مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی فراتر از بهره وری انرژی است. با استفاده از دمای 140 درجه فارنهایت، ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند ظرف را هم تمیز و هم ضد عفونی کنند. این دستگاه همچنین به شما امکان می دهد از شستشو، سابیدن و خشک کردن ظروف خودداری کنید و در زمان تان و همچنین بیش از 7000 گالن آب در سال صرفه جویی کنید.

ماشین ظرفشویی در هزینه ها صرفه جویی می کند

ماشین ظرفشویی در هزینه ها صرفه جویی می کند

تمام این صرفه جویی در انرژی می تواند تأثیر قابل توجهی بر بودجه شما نیز داشته باشد. در طول عمر 12 ساله یک ماشین ظرفشویی معمولی، شستن ظروف با دست می تواند حدود 1300 دلار بیشتر از استفاده از ماشین ظرفشویی دارای گواهی انرژی استار هزینه داشته باشد.

شستشوی ظروف با دست ها هنوز برای برخی از اقلام ضروری است

با این حال، توجه به این نکته مهم است که شستشوی دست بهترین گزینه برای برخی از اقلام است. ماشین ظرفشویی با توجه به آب و انرژی مصرفی و دمایی که در آن ظروف را تمیز می کند، بهترین راه برای تمیز کردن ظروف است، اما مواردی وجود دارد که باید با دست شسته شوند مثلا کاسه‌های چوبی و تخته‌های برش، ظروف چدنی و اقلام ظریف مانند چینی های نازک خوب مادربزرگتان را با دست بشویید بهتر است.

اما برای هر چیز دیگری، ماشین ظرفشویی خود را بارگیری کنید و Start را فشار دهید و تمام (حتی اگر کاملاً پر نباشد).

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا