راهنمای روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون کنترل

گاهی ممکن است به هر دلیلی به ریموت کنترل کولر گازی‌تان دسترسی نداشته باشید. مثلا ممکن است آن را کم کرده باشید یا نه خراب شده باشد. حتی ممکن است باتری نو در دسترس تان نباشد. به هر حال نگران نباشید ما برای‌تان راهنمای روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون کنترل را داریم. با هوم نگار همراه باشید!

نحوه روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون ریموت کنترل

روش‌های زیر برای روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون کنترل واقعا کاربردی هستند:

۱. دکمه پاور در یونیت داخلی کولر گازی

برای تمامی سازندگان کولرگازی زیبایی ظاهری محصول اهمیت زیادی دارد بنابراین بیشتر دستگاه ها در قسمت جلو دکمه ای ندارند. با این حال کولر گازی بدون دکمه پاور که ممکن نیست! در واقع سازندگان برای تمیز بودن ظاهر کولر دکمه On / Off را برای خاموش و روشن کردن زیر روکش فلزی صفحه فیلتر هوا تعبیه کرده اند.

برای خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل ساده ترین راه استفاده از همین دکمه پاور است. البته که در برخی از مدل‌های کولر گازی یافتن دکمه پاور کمی سخت است و نباید به دقت دنبال آن بگردید. معمولا زیر یا بالای این دکمه متن On / off نوشته شده است.

در کولرهای برند دایکین، میتسو بیشی، گری و فونیکی دکمه پاور معمولا کنار چراغ تایمر و در سمت چپ پره‌های یونیت داخلی قرار گرفته است.

در کولر گازی‌های پاناسونیک، ال جی و هیتاچی پیدا کردن دکمه پاور چندان راحت نیست زیرا دکمه توسط سازنده زیر فیلتر یونیت داخلی تعبیه شده است. برای دیدن دکمه پاور کافی است فیلتر گرد و خاک کولر گازی را بلند کنید.

۲. استفاده از تلفن همراه

علاوه بر استفاده از دکمه پاور برای روشن و خاموش کردن کولر گازی می‌توانید از تلفن هوشمند تان نیز یک کنترل بسازید و به راحتی از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است که اپلیکیشن کنترل کولر گازی را روی گوشی تان نصب کنید تا از طریق اپلیکیشن و سنسور مادون قرمز تلفن بتوانید کولر گازی را روشن یا خاموش کنید آن هم بدون نیاز به کنترل!

۳. روشن و خاموش کردن کولر گازی با استفاده از کلید قطع کننده مدار

استفاده از کلید قطع کننده مدار، دیگر روش خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل است. در صورتی که ریموت کنترل کولر گازی تا را ندارید یا خراب شده است و راهکارهای قبلی هم کمک‌تان نکردَ، می‌توانید با استفاده از کلید قطع کننده مدار اقدام به روشن و خاموش کردن کولرگازی بدون کنترل کنید.

در واقع این احتمال وجود دارد که قرار داشتن این کلید در حالت خاموش، علت روشن نشدن کولر گازی باشد که بسیاری از آن غافل می‌شوند. در صورتی که جز افرادی هستید که دمای کولر گازی را تغییر نمی‌دهید و فقط از یک درجه مشخص استفاده می‌کنید، می‌توانید یک کلید قطع کننده مدار جداگانه در اتاق تان نصب کنید واز آن برای خاموش/ روشن کردن اسپلیت بدون ریموت کنترل استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله روش های کاربردی خاموش و روشن کردن کولر گازی را بدون نیاز به ریموت کنترل در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید از کنترل استفاده کنید، این روش های عالی، کاربردی و ساده هستند!


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا