آیا کار کردن ماشین ظرفشویی وقتی خانه نیستید بی خطر است؟

شاید شما هم شنیده باشید که وقتی در خانه نیستید نباید ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اما آیا حقیقتی پشت این حرف وجود دارد؟ آیا روشن بودن و کار کردن ماشین ظرفشویی وقتی در خانه نیستید، می‌تواند مشکلاتی به بار بیاورد؟ باهم در این نوشتار خواهیم دید.

چرا کارکردن ماشین ظرفشویی بدون مراقبت ایمن نیست؟

استفاده از ماشین ظرفشویی زمانی که در خانه نیستید می‌تواند خطر آتش سوزی به همراه داشته باشد. ماشین ظرفشویی در طول یک چرخه وات زیادی تولید می‌کند و اگر به سیستم بیش از حد تحت فشار وارد شود، ممکن است آتش سوزی رخ بدهد.

این وات بالا را با اصطکاک در یاتاقان‌ها و موتورها ترکیب کنید، و اگر ماشین‌های ظرفشویی را بدون مراقبت رها کنید، می‌توانند فاجعه به بار بیاورند.

شایان ذکر است که تمامی ماشین‌های ظرفشویی مدرن دارای ویژگی‌های ایمنی هستند که از فشار بیش از حد روی دستگاه جلوگیری می‌کند. این بدان معناست که اگر وات بیش از حد بالا برود، دستگاه متوقف می‌شود.

با این حال، کلمه “باید” در جمله آخر نباید آنقدری به شما اعتماد به نفس بدهد که ماشین ظرفشویی را زمانی که در خانه نیستید روشن کنید. اگر ماشین ظرفشویی به طور ناگهانی چنان دچار فشار شود که ویژگی‌های ایمنی نتوانند آن را کنترل کنند، همه چیز می‌تواند حسابی به هم بریزد.

برای صرفه جویی در هزینه چه زمانی از روز ماشین ظرفشویی را روشن کنیم؟

به این ترتیب متوجه شدیم که روشن کردن ماشین ظرفشویی زمانی که در خانه نیستید یا زمانی که می‌خوابید، توصیه نمی‌شود. اما چه زمانی باید ماشین ظرفشویی را روشن کنیم تا در هزینه برق صرفه جویی شود؟ درست این است که ماشین ظرفشویی را در زمان‌های غیر اوج مصرف روشن کنید، مثلاً بین ساعت 10 شب تا 8 صبح. ساعات دقیق به تعرفه و انرژی ارائه شده بستگی دارد.

ظروف را به درستی در ماشین ظرفشویی بچینید

علاوه بر روشن کردن ماشین ظرفشویی در ساعات کم مصرف، می‌توانید با پاک کردن باقی مانده مواد غذایی از روی بشقاب‌ها و ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی، مقدار دیگری در قبض انرژی صرفه جویی کنید. در واقع این کار از نیاز به دوبار شستن ظروف جلوگیری می‌کند و به شما امکان می‌دهد از چرخه انرژی کارآمدتری استفاده کنید.

هنگام چیدن ماشین ظرفشویی، مطمئن شوید که دستگاه کامل پر شود اما ظروف و لیوان‌ها به اندازه کافی از هم دور باشند تا همه چیز در طول چرخه به طور یکنواخت شسته شود. چیدن یکنواخت ماشین ظرفشویی و استفاده حداکثری از هر بار روشن کردن دستگاه، در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا