افزایش طول عمر تلویزیون هوشمند با 6 نکته کاربردی!

خرید تلویزیون برای خانه همیشه چالش برانگیز و در عین حال به همان اندازه هیجان انگیز است. اما هنگامی که یک دستگاه را به خانه آوردید و آن را راه اندازی کردید، مهم است که یاد بگیرید چگونه از آن مراقبت کنید. مراقبت و نگهداری صحیح از تلویزیون هوشمند نه تنها از کهنه شدن سریع آن جلوگیری می کند، بلکه طول عمر آن را بسیار بیشتر می کند. در این نوشتار به چند راهکار برای افزایش طول عمر تلویزیون هوشمند پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید.

1) از تثبیت کننده ولتاژ استفاده کنید

یکی از دشمنان اصلی تلویزیون، قدرت غیرقابل پیش بینی یا نوسان برق است. کم و زیاد شدن ولتاژ می تواند به اجزای داخلی تلویزیون آسیب برساند، روندی که می تواند به طور جدی طول عمر آن را کاهش دهد یا در برخی شرایط باعث مرگ دائمی دستگاه شود. توصیه می شود از تثبیت کننده ولتاژ استفاده کنید تا مطمئن شوید که به درستی از نوسانات الکتریکی محافظت می شود.

2) تلویزیون را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید

نور متوسط ​​خورشید بی ضرر است، اما قرار گرفتن تلویزیون در معرض نور مستقیم خورشید می تواند باعث محو شدن یا تغییر رنگ صفحه نمایش آن به مرور زمان شود. تلویزیون را در مکانی ترجیحاً دور از پنجره قرار دهید که تحت تأثیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. همچنین اطمینان حاصل کنید که پنجره های اتاق نشیمن دارای پرده های مناسب برای جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به فضا هستند.

3) تلویزیون را تمیز نگه دارید

شستن و نظافت بخشی از زندگی روزمره است و نادیده گرفتن این کارهای ضروری می تواند آسیب های ماندگاری بر ما وارد کند. این امر به ویژه در مورد ابزارهای الکترونیکی صدق می کند زیرا گرد و غبار و کثیفی می تواند روی بدنه و اجزای داخلی آنها جمع شود و باعث اختلال در عملکرد آنها شود. اغلب گرد و غبار روی صفحه تلویزیون و قسمت های داخلی آن جمع می شود و تمیز نکردن آنها باعث کاهش عمر دستگاه می شود. همیشه از یک پارچه نرم و خشک برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کنید. قبل از تمیز کردن پشت و کناره ها، مطمئن شوید که تلویزیون را از برق جدا کرده اید.

4) از تلویزیون زیاد استفاده نکنید

این روزها تقریباً غیرممکن است کسی را پیدا کنید که دوست نداشته باشد تلویزیون تماشا کند. اکنون تلویزیون ها چنان تأثیری دارند که به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه تبدیل شده اند. در حالی که مطالعاتی وجود دارد که اثرات سوء استفاده طولانی‌مدت از صفحه نمایش را بر بزرگسالان و کودکان نشان می‌دهند، درباره تأثیر روشن و خاموش کردن مکرر تلویزیون یا روشن ماندن آن برای مدت طولانی صحبت نشده است. استفاده بیش از حد از تلویزیون فشار غیرضروری به اجزای داخلی آن وارد می کند که می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. هنگامی که تلویزیون را وقتی استفاده نمی کنید همیشه خاموش نگه دارید و از روشن نگه داشتن آن برای مدت طولانی خودداری کنید زیرا طول عمر آن را کاهش می یابد.

5) از کابل های مناسب استفاده کنید

اگرچه این روزها گجت‌های الکترونیکی عمدتاً بی‌سیم هستند، اما هنوز کاملاً بی‌سیم نیستند و تلویزیون‌ها هنوز به دلایل مختلف از کابل‌های زیادی استفاده می‌کنند. استفاده از کابل های نامناسب برای اتصال تلویزیون به دستگاه های دیگر می تواند باعث ایجاد مشکلات سیگنال و آسیب به تلویزیون شود. مطمئن شوید که از کابل های مناسب برای تلویزیون خود استفاده می کنید تا به افزایش طول عمر تلویزیون تان کمک کنید.

6) از قرار دان تلویزیون در معرض دمای شدید اجتناب کنید

دمای شدید، چه سرد و چه گرم، می تواند به تلویزیون آسیب برساند. به عنوان مثال، دمای بالا می تواند دلیل گرم شدن بیش از حد اجزای داخلی تلویزیون باشد، در حالی که دمای پایین می تواند صفحه نمایش را کند یا بی پاسخ کند. در هر دو مورد، اجزای داخلی تلویزیون ممکن است آسیب دائمی ببینند. تغییرات سریع دما باعث ایجاد تراکم در داخل صفحه شده و منجر به آسیب دائمی می شود. از قرار دادن تلویزیون در مکانی که در معرض دمای شدید قرار دارد خودداری کنید.

کلام پایانی

برای افزایش طول عمر تلویزیون هوشمند این نکات ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تلویزیون تان تا سال های سال با کیفیت عالی به کار خود ادامه می دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا