6 نشانه که وقت آن رسیده یخچال تان را تعویض کنید!

شاید از یخچال‌تان کاملا راضی باشید، به خصوص اگر سایز آن برای فضا و نیازهای خانواده‌تان مناسب باشد – اما اگر اخیراً دردسرهایی برای‌تان ایجاد می‌کند، شاید وقتش رسیده باشد که با آن خداحافظی کنید و یخچال فریزر جدیدی برای خانه‌تان بخرید. اگر هم از قبل به این فکر افتاده‌اید که شاید لازم است یخچال را تعویض کنید، بد نیست دست نگه دارید و این مقاله را بخوانید. این احتمال وجود دارد که ایرادات دستگاه‌تان به راحتی قابل رفع باشند. در مقابل، گاهی به نظر می‌رسد که پرداخت هزینه برای تعمیر یخچال، کاری بیهوده است و خرید یک یخچال نو به لحاظ مالی صرفه بیشتری دارد.

زمان تعویض یخچال

موارد زیر را به دقت بخوانید و بعد در مورد تعویض یخچال‌تان تصمیم بگیرید:

1. غذا آنطور که باید سرد نیست

اگر بطری شیری که تازه خریده بودید، خیلی زودتر از زمان درج شده روی آن فاسد شده است، ممکن است به این دلیل باشد که یخچال توانایی خود را برای حفظ دمای پایین از دست داده است. مطابق با گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، یخچال باید در دمای 4 درجه سانتی گراد یا کمتر از آن و فریزرها در دمای 17- درجه باشند. هر دو را می‌توان با یک دماسنج بررسی کرد. اگر دمای فضای داخلی یخچال و فریزر مطابق با دمای مطلوب نبود، شاید وقت آن رسیده باشد که یه دستگاه نو خریداری کنید.

2. صدای وز وز از یخچال به گوش می‌ رسد

صدای وزوز کاملاً طبیعی و در واقع صدای باز شدن دریچه آب برای پر کردن یخ ساز است. با این حال، اگر صدا بیشتر یک ارتعاش باشد، یخچال احتمالا روی زمین توازن ندارد. برای حل این مشکل، پیچ های تراز را تنظیم کنید و مطمئن شوید که یخچال به درستی روی زمین قرار گرفته است.

3. قبلا برای تعمیر آن هزینه زیادی کرده اید

در صورتی که بارها و بارها بابت تعمیر یخچال‌ هزینه کرده‌اید و به نظر می‌رسد باز هم کارکرد درستی ندارد، توصیه می‌شود یک دستگاه جدید بخرید. یک یخچال استاندارد معمولاً حدود 10 سال عمر می‌کند.

4. زمان تعویض یخچال، یخ زدگی زیادی در فریزر وجود دارد

زمان تعویض یخچال، یخ زدگی زیادی در فریزر وجود دارد

فریزر همیشه تا حدی یخ می‌زند، اما اگر یک لایه ضخیم از کریستال‌های یخ روی غذاهای منجمد باقی می‌گذارد، قطعا مشکلی وجود دارد. خوشبختانه، این مشکل ممکن است به راحتی برطرف شود. مثلا ممکن است فریزر را بیش از حد پر کرده باشید و علت یخ زدگی همین باشد. برخی یخچال‌ها قابلیت یخ‌زدایی دارند و اگر غذاها طی این فرآیند رطوبت خود را از دست بدهند، دمای هوا افزایش می‌یابد و برخی کریستال‌های یخ تشکیل می‌شوند.

قرار دادن غذا در فریزر وقتی هنوز گرم است می‌تواند علت بروز این اتفاق باشد. برای جلوگیری از تشکیل بیش از حد کریستال های یخ، فقط از ظروف فریزری و کیسه فریزر ضد رطوبت و ضد بخار استفاده کنید. این محصولات به جلوگیری از از دست دادن رطوبت در طول چرخه یخ زدایی کمک می‌کنند.

5. درب یخچال و فریزر کاملا بسته نمی‌ شود

حتما مطمئن شوید که یخچال تراز باشد. اگر یخچال روی زمین تراز نباشد، درب آن به درستی بسته نخواهد شد و به این ترتیب رطوبت وارد یخچال خواهد شد. توصیه می‌شود تراز بودن یخچال روی زمین را به دقت پیگیری کنید.

6. قسمت پشت یخچال گرمتر از حد معمول است

موتور در این قسمت یخچال قرار دارد، بنابراین طبیعی است که نسبت به جلو یا کناره‌های آن داغ‌تر باشد. با این حال، گرمای بیش از حد می‌تواند نشانه داغ شدن بیش از حد موتور باشد. در این صورت تعویض ممکن است ضروری باشد اما گران تمام خواهد شد. با این حال اگر یخچال شما نزدیک به 10 سال سن (یا بیشتر) دارد، احتمالا هزینه کردن برای تعمیر موتور منطقی نخواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا