7 راه سریع و آسان برای نظم دادن به آشپزخانه

هیچ خانه ای بدون آشپزخانه کامل نیست. در واقع، خانه محل آسایش شماست، به خصوص پس از یک روز طولانی و پر از استرس. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید سبک و دکوراسیون خانه شما مطابق با سلیقه شما باشد. آشپزخانه هم به عنوان قلب خانه، باید به درستی سازماندهی شود.

البته در دوران مدرن، آشپزخانه به شدت تکامل یافته است و دیگر فقط برای پخت و پز نیست. برخی از خانواده‌ها آن را مکانی شیک‌تر برای خوردن غذا، معاشرت، و تهیه نوشیدنی‌های سریع مانند چای یا قهوه می‌دانند.

آشپزخانه های امروزی زیبا، کاربردی و جذاب هستند، بنابراین، اهمیت زیادی دارد که این نقطه پرکاربرد خانه به زیبایی منظم و مرتب شود. اگر از ظاهر آشپزخانه خود راضی نیستید یا فقط سعی می‌کنید ظاهری متفاوت و منحصر به فرد به آن بدهید، باید سعی کنید آشپزخانه را دوباره سازماندهی کنید.

روش های ساده برای نظم دادن به آشپزخانه

داشتن یک آشپزخانه زیبا و منظم مستلزم توجه به فعالیت هایی است که در این فضا اتفاق می‌افتد. از آشپزی و نظافت تا میان وعده‌های نیمه شب و معاشرت، یک آشپزخانه منظم باید راحت و لذت بخش باشد.

در این مقاله، چند نکته سریع و آسان برای نظم بخشیدن به آشپزخانه را کشف خواهید کرد. شما حتی می‌توانید به سادگی با سازماندهی آشپزخانه از فضای ذخیره سازی بیشتر برخوردار شوید.

1. شلوغی ها را حذف کنید

اولین چیزی که در هر فضایی باید سازماندهی شود، چیدمان به هم ریخته است و برخلاف اکثر فضاهای دیگر، آشپزخانه‌ها پر از وسیله و در هم ریختگی هستند.

در زیر چند نکته کوتاه برای دستیابی به آشپزخانه ای بدون شلوغی آورده شده است:

سعی کنید میزهای کانتر را تمیز و خالی نگه دارید زیرا درهم ریختگی اغلب از همین قسمت سرچشمه می‌گیرد. بیشتر کانترها به عنوان بستری برای نگهداری ظروف کثیف، چاشنی ها، مجلات، کلیدها و خرده ریزهای دیگر استفاده می‌شوند.

بیشتر وسایل خود را در کابینت نگه دارید. به طور کلی، آشپزخانه زمانی که همه وسایل در پشت درب‌های کابینت بسته به‌صورت مرتب و مرتب نگهداری می‌شوند، مرتب‌تر به نظر می‌رسد. لزومی ندارد وسایل را روی کانتر یا کابینت ها بچینید!

قانون یک در قبال یک را برای همه وسایل آشپزخانه اعمال کنید. اساساً، این بدان معناست که برای هر چیز جدیدی که وارد فضای آشپزخانه می‌کنید، باید چیز دیگر را بیرون ببرید. وقتی از این قانون استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی فضای آشپزخانه را منظم و متعادل نگه دارید و به ندرت شاهد به هم ریختگی خواهید بود.

2. مواد غذایی را در یخچال و فریزر با چیدمان مناسب نگهداری کنید

حتماً ظروف کاربردی یا جایگزین‌های دیگری برای نگهداری ماهی، گوشت و مرغ تازه داشته باشید. تقریباً همه یخچال‌ها دارای قسمت‌هایی هستند که می‌توان از آنها برای نگهداری محصولات لبنی مانند ماست، خامه ترش، شیر، پنیر، خامه و غیره استفاده کرد. هر نوع مواد غذایی باید جدا از انواع دیگر نگهداری شود. به عنوان مثال، اقلامی مانند سبزیجات باید همراه با سبزیجات دیگر نگهداری شوند و با موارد دیگری مانند پیاز یا میوه مخلوط نشوند.

3. آشپزخانه را مرتب کنید

آشپزخانه را مرتب کنید

به طور کلی، شما باید کل آشپزخانه را هر روز مرتب کنید. هدف این است که اطمینان حاصل شود حرکت غیر ضروری کمتری در این فضا رخ می‌دهد.

4. چیزهای بدون کاربرد را دور بریزید

وسایلی که کاربرد کمی دارند یا اصلاً کاربرد ندارند را باید از آشپزخانه بیرون انداخت. با انجام این کار، آشپزخانه را خلوت کرده و فضای زیادی را ذخیره می‌کنید که می‌تواند برای اهداف مهم دیگر استفاده شود.

5. برای نظم دادن به آشپزخانه از قفسه چرخدار استفاده کنید

اگر آشپزخانه تان فضای کافی دارد، می‌توانید یک میز یا قفسه چرخدار کوچک تهیه کنید. این میز باید به راحتی بتواند کاملاً در کنار یخچال یا اجاق گاز شما قرار بگیرد و در عین حال فضای اضافی برای نگهداری بطری های ادویه یا کیسه های محصولات در اختیار شما قرار دهد.

6. ارگانایزر کابینت تهیه کنید

نصب ارگانایزرهای کابینت یکی دیگر از راه های ساده و آسان برای افزایش فضای کابینت است. شما می‌توانید آنها خریداری کنید و فضای داخل کابینت را به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

7. از قفسه های دیواری استفاده کنید

قفسه‌های دیواری نه تنها برای نگهداری ظروف اضافی، کتاب‌های آشپزی یا حتی گیاهان عالی هستند، بلکه سبکی بدیع به آشپزخانه شما می‌بخشند. این واقعیت که آنها می‌توانند سفارشی و مطابق با ایده و نیاز خودتان باشند نیز به این معناست که می‌توانید آنها را به هر شکلی که می‌خواهید روی دیوار بزنید، بنابراین آنها را برای آشپزخانه هایی با فضای نه چندان کافی ایده آل و مناسب هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا