۴ چیز که مینیمالیست‌ها بیشتر از یک سال در خانه نگه نمی‌دارند!

همه ما ایده یک سبک زندگی آرام بخش را دوست داریم. اما، تبدیل فضای زندگی به یک سبک مینیمالیستی کار زیادی می طلبد. قبل از اینکه شروع به تجدید دکوراسیون یا چیدمان مجدد اتاق های خود کنید، باید پایه ای بدون درهم و برهمی ایجاد کنید – اما فهمیدن اینکه از کجا شروع کنید می تواند بسیار سخت باشد. به همین دلیل است که کارشناسان پیشنهاد می کنند شفاف سازی و پاکسازی منزل را با یک سوال در ذهن‌تان شروع کنید: آیا در سال گذشته از این وسیله استفاده کرده اید؟

لباس‌ها

کمد معمولاً اولین جایی است که وقتی به فکر خلوت کردن فضاهایمان می‌افتیم، به ذهن می‌رسد – و لباس یکی از بهترین دسته‌بندی‌هایی است که می‌توان با گرایش به خانه و سبک زندگی مینیمالیست شروع کرد.

«با پاک سازی لباس‌ها و کفش‌های فصلی که سال گذشته استفاده نمی‌کردید، شروع کنید، به استثنای لباس‌های مناسبتی خاص مانند لباس‌های میهمانی و عروسی.»

«در ابتدای سال، همه چوب لباسی های خود را به عقب برگردانید. هنگامی که کالایی را پوشیدید و دوباره آویزان کردید، آن را به روش صحیح بچرخانید. در پایان سال، تمام چوب لباسی‌ها را که رو به عقب هستند بیرون بیاورید و بررسی کنید که آیا واقعاً به وسایل لباس نیاز دارید یا خیر.

آرایش و مراقبت از پوست

زمانی که کمد کمی خلوت شد، می‌توانید به سراغ لوازم آرایشی و بهداشتی ذخیره‌شده در روشویی، کمد یا حمام بروید.

با کنار گذاشتن لوازم ضروری روزمره شروع کنید و در عوض در مورد پالت های قدیمی، بطری های تاریخ مصرف گذشته، هدایای باز نشده و انبوهی از نمونه های عطر تصمیم بگیرید.

پس از دور انداختن یا کنار گذاشتن موادر بدون استفاده، می‌توانید انتخاب‌های سخت‌تر را بررسی کنید و واقعا اگر چیزی به دردتان نمی خورد دور بیندازید.

لوازم الکترونیک و لوازم خانگی

قسمت های بعدی در لیست کارهای شلوغ شما باید کابینت های آشپزخانه و کشوهای اداری و کاری باشد که پر از وسایل الکترونیکی استفاده نشده یا قدیمی، دوشاخه های متفرقه یا سیم های فرسوده و غیرقابل استفاده هستند. توصیه می شود از شر وسایل کوچک و هرگونه لوازم الکترونیکی قدیمی یا سیم‌های به درد نخور خلاص شوید.

در حالی که یک دستگاه وافل ساز یا ساندویچ ساز می تواند زیبا باشد، اما اگر بیش از یک سال است که از آنها استفاده نکرده اید، احتمالاً باید آنها را به کسی بدهید چرا که قطعا در خانه جدید وضعیت بهتری دارند.

اقلام ذخیره سازی اضافی

آخرین چیزی که باید از شر آن خلاص شوید نوعی به هم ریختگی است که احتمالا خیلی جلوی چشم‌تان نیست: ظروف ذخیره اضافی، کیسه های پوشاک و کیسه های مواد غذایی اضافی.

یک خانه مینیمالیستی عاری از این وسایل است، و نتیجه باید داشتن اقلام کافی باشد – نه حتی یک قلم بیشتر! بنابراین هر چیزی را که استفاده نمی کنید خیلی ساده به کسی ببخشید یا دور بیندازید.

همین امر در مورد کیسه‌های خواربار و ظرف های مواد غذایی نیز صدق می‌کند، که معمولاً باعث ایجاد احساس به هم ریختگی می‌شوند. این ایده آل است که برخی از آنها را برای استفاده مجدد در دسترس داشته باشید، اما مشخص کنید که چند قلم از آنها را واقعا نیاز دارید.

چگونه تصمیم بگیریم چه چیزی را نگه داریم و چه را دور بریزیم؟

ایجاد (و حفظ) یک فضا و زندگی شیک و مینیمالیستی همیشه آنطور که در شبکه های اجتماعی دیده می‌شود آسان نیست. اما یک نکته حقیقت دارد و عمل به آن می تواند حسابی کمک‌تان کند: پس از کشف هر چیزی که یک سال است از آن استفاده نکرده اید، می توانید سوالاتی از این قبیل از خودتان بپرسید: حس خوبی به من می دهد یا یادگاری است؟ قیمتش چقدر است؟ چقدر سخت است که دوباره آن را به دست آورم؟ با پرسیدن این سؤالات، ما واقعاً می توانیم تصمیم بگیریم که آیا آن کالا را باید نگه داریم یا نه.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا