چرا مواد غذایی در یخچال کپک می زنند؟

شاید شما هم این مشکل را تجربه کرده باشید. در واقع کپک زدن مواد غذایی در یخچال خیلی هم اتفاق نادری نیست. با این حال بد نیست علت کپک زدن مواد غذایی در یخچال را بدانید و عوامل موثر در آن را کنترل کنید. در این نوشتار به شایع ترین دلایل این مشکل خواهیم پرداخت. با هوم نگار همراه باشید.

علت کپک زدن مواد غذایی در یخچال

یک چیز واضح است: اگر مواد غذایی در یخچال کپک بزند معلوم می شود که آنها را در شرایط خوبی نگهداری نکرده اید. با این حال دلایل مختلفی منجر به بروز این مشکل می شود که ما شایع ترین ها را در زیر می بینیم:

فضای داخل یخچال مرطوب است

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد کپک وجود رطوبت در فضاست. بنابراین این احتمال وجود دارد که رطوبت فضای داخل یخچال شما رطوبت بالایی داشته باشد. با این حال این احتمال هم وجود دارد که یخچال شما عیب و ایرادی پیدا کرده و به همین دلیل رطوبت فضای آن بالا رفته است. به عنوان مثال خراب شدن لاستیک دور درب ممکن است فرسوده و خراب شده باشد.

دمای یخچال را به درستی تنظیم نکرده اید

این احتمال وجود دارد که دمای یخچال را به درستی تنظیم نکرده اید و در واقع دما بالاتر از آن چیزی است که باید باشد. تا زمانی که دمای یخچال بالا باشد، احتمال کپک زدن نیز افزایش می‌یابد. توصیه می شود که درجه یخچال از ۴ بالاتر نباشد.

مواد غذایی را به درستی بسته بندی نکرده اید

یک علت کپک زدن مواد غذایی در یخچال عدم بسته بندی درست آنهاست. توصیه می شود که مواد غذایی را در بسته بندی یا ظروف دردار که خوب هم کیپ می شوند نگهداری کنید. به این ترتیب مواد غذایی سالم تر خواهند ماند.

زمان زیادی مواد غذایی را نگه داشته اید

گاهی علت کپک زدن مواد غذایی در یخچال مورد بسیار ساده ای است! ممکن است در شلوغی های زندگی فراموش کرده باشید که مدت زیادی از خرید فلان محصول گذشته است. توصیه می شود که هر بار مواد غذایی را به اندازه مصرف روزانه تان یا نهایتا مصرف دو سه روزتان خریداری کنید.

چیدمان نامناسب مواد غذایی در یخچال

چیدمان نادرست مواد غذایی در یخچال می‌تواند علت اصلی کپک زدن باشد. به طور مثال، میوه ها و تره بار باید در قسمت جامیوه ای یخچال قرار گیرند. در غیر این صورت احتمال کپک زدن آنها و فاسد شدن شان بیشتر می شود.

کلام پایانی

نکات قید شده در این نوشتار شایع ترین دلایل کپک زدن مواد غذایی هستند. در صورتی که این موارد را بررسی کردید و هنوز مشکل وجود داشت، حتما از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید تا یک تکنسین ماهر به منزل تان اعزام کنند و یخچال تان به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا