وسایل عجیب در آشپزخانه، از آناناس خردکن تا اسلایسر کره!

همه ما ابزارهای اصلی آشپزی مورد نیاز هر آشپزخانه را می‌دانیم. اما یکسری وسایل جالب دیگر هم وجود دارند که ممکن است با دیدن آنها کمی تعجب کنید. خرید و استفاده از این وسایل ضرورتی ندارد اما ممکن است استفاده از آنها برایتان جالب باشد و تا حدودی کارِ شما را هم ساده‌تر کنند. مثلا برای درست کردن تخم مرغ، داشتن یک ماهیتابه کافیست اما شاید دلتان بخواهد اینکار را به تخم مرغ پز بسپارید! در این مقاله به معرفی تعدادی از وسایل عجیب در آشپزخانه پرداخته‌ایم.

عجیب ترین وسایل در آشپزخانه

شاید برای شما پیش آمده باشد که وارد یک فروشگاه لوازم خانگی شده باشید و چشمتان به وسایل عجیبی خورده باشد که ندانید چه کاربردی دارد و حتی طرز استفاده از آن چگونه است. برخی از این وسایل عجیب‌و‌غریب در آشپزخانه عبارتند از:

1. آناناس خردکن

آناناس خردکن

ممکن است فکر کنید که این وسیله در آشپزخانه کاربردی ندارد اما اگر اهل خریدن آناناس باشید، می دانید که خردکردن آناناس کارِ آسانی نخواهد بود. از طرفی قیمت آناناس خرد شده با یک آناناس درسته هم تفاوت زیادی دارد. پس اگر به خرید این میوه علاقه دارید بهتر است برای پوست کندن آسان آن، از یک آناناس خردکن استفاده کنید.

2. تخم مرغ پز

تخم مرغ پز

برای درست کردن تخم مرغ کافیست یک ماهیتابه داشته باشید. اما یک وسیله عجیب بنام تخم مرغ پز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به راحتی تخم مرغ‌ها را آبپز کرد. برخی از مدل‌های این دستگاه علاوه بر اینکه قابلیت آبپز کردن تخم مرغ را دارند، دارای یک سینی یا ماهیتابه مجزا برای پخت نیمرو هم هستند.

3. وسایل عجیب در آشپزخانه، رنده پنیر

نه تنها رنده پنیر، بلکه ممکن است از خود پنیر هم گاها استفاده کنید. اما وسیله‌ای عجیب به نام رنده پنیر وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید پنیر را بدون متلاشی شدن، رنده کنید. چون پنیر بافت نرمی دارد ممکن است در تماس با رنده عادی لِه شود. بنابراین اگر سر رشته ای در آشپزی دارید و از پنیر برای پخت انواع غداها استفاده می‌کنید، شاید بد نباشد این وسیله را امتحان کنید.

4. ذرت خرد کن

ذرت خرد کن

این وسیله عجیب اما کاربردی برای تراشیدن ذرت از تنه بلال بسیار مناسب است. اگر تا به حال دانه‌های ذرت را از تنه بلال جدا کرده باشید، متوجه خواهید شد که اینکار چه مکافاتی دارد. اما با استفاده از این وسیله می‌توانید خیلی راحت ذرت را از تنه بلال جدا کنید.

5. همبرگرساز دستی (برگر پرس)

چه هدف شما درست کردن همبرگرهای کاملا گرد باشد یا درست کردن همبرگر با چاشنی‌های مختلف، این دستگاه، ابزار مناسبی برای شماست. این وسیه آشپزخانه می‌توانند برای شکل دادن به یک همبرگر ساده یا بسته بندی گوشت چرخ کرده یا حتی سبزیجات استفاده شود.

6. اسلایسر کره

وسایل عجیب در آشپزخانه، اسلایسر کره

اسلایسر کره یکی دیگر از وسایل عجیب در آشپزخانه است. طعم کره را دوست دارید اما از اینکه کره با دست‌تان برخورد کند، متنفرید؟ یا شاید متوجه شده‌اید که بیش از حد یا کمتر از مقداری که لازم است روی نان تست، کره می‌گذارید. در هر صورت، اسلایسر کاتر اینجاست تا کار شما را آسان‌تر کند. به سادگی کره را داخل این دستگاه برش قرار دهید، اسلایسر را روی غذای خود نگه دارید و سپس آن را فشار دهید تا کره کاملا صاف و یکدست روی آن قرار بگیرد.

7. محافظ انگشت دست آشپزی

محافظ انگشت دست آشپزی، وسیله‌ای است که از انگشت‌تان هنگام خرد کردن و ریز کردن مواد غذایی محافظت می‌کند.

8. وسایل عجیب در آشپزخانه، اسلایسر هات داگ

با استفاده از این وسیله می‌توانید به راحتی برش‌هایی یکدست و هم اندازه از انواع سوسیس و هات داگ ایجاد کرده و در بهترین حالت آنها را بپزید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا