دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه با 9 ایده عالی!

ما بخش زیادی از زمان‌مان را در خانه سپری می‌کنیم. از این رو نظم و تمیزی خانه و همچنین زیبایی آن می‌تواند تاثیر زیادی بر خلقیات و روحیه ما داشته باشد. از طرفی دکور کردن خانه کاری هزینه‌بر است به ویژه اگر بخواهید یک متخصص دکوراسیون داخلی این کار را انجام بدهد. با این حال، نگران نباشید. ما برای‌تان راه حل‌هایی آماده کرده‌ایم که با صرف هزینه کم، خانه‌ای زیبا و پر از انرژی مثبت داشته باشید. 9 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه را در این نوشتار خواهید یافت.

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

در اینجا چند نکته ساده برای تزئین خانه با بودجه کم وجود دارد. اگر در این فکر هستید که چطور خانه‌تان را با صرف هزینه کم زیبا کنید، این نوشتار برای شماست. بیایید نگاهی به چند روش خلاقانه برای دکور کردن خانه بیندازیم:

شماره 1: دیوارها را با تابلوهای هنری سفارشی تزئین کنید

شماره 1: دیوارها را با تابلوهای هنری سفارشی تزئین کنید

اگر دقت کنید، هنر و طراحی دکور دست در دست هم هستند. تابلو بر اساس نوع هنری که انتخاب می‌کنید، می‌تواند یک گزینه عالی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه نیز باشد. پوسترهای جذاب یا پرتره‌های زیبا، گزینه‌های بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد.

در واقع، اگر چاپ و بوم نقاشی مورد علاقه شما نیست، حتی می‌توانید طرح‌های فلزی را انتخاب کنید! اگر می‌خواهید یک تم به روز یا صنعتی برای دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید، آثار فلزی دیواری می‌توانند اکسسوری فوق‌العاده‌ای باشند.

شماره 2: طبیعت را با گیاهان گلدانی به داخل خانه بیاورید

شماره 2: طبیعت را با گیاهان گلدانی به داخل خانه بیاورید

اگر محدودیت‌ بودجه شما را خسته کرده است، هیچ گزینه ای بهتر از به خانه آوردن مجموعه ای از گیاهان وجود ندارد. گیاهانی مانند برگ انجیری و کاکتوس‌ ایده‌آل هستند، زیرا مراقبت کمی نیاز دارند و در عین حال با صرف هزینه‌ای کم خانه را به شدت زیبا می‌کنند.

شماره 3: از قفسه‌ ها به عنوان یک المان چند منظوره استفاده کنید

شماره 3: از قفسه‌ ها به عنوان یک المان چند منظوره استفاده کنید

شلف یا قفسه‌ها بسته به نحوه استفاده از آنها، می‌توانند یک المان دکوری چند وجهی و مقرون به صرفه باشند. می‌توانید کتاب‌، گیاه و حتی دکوری جات زیبا را روی آنها قرار دهید. علاوه بر این، شلف همچنین جایگزینی برای صرفه جویی در فضاست، به خصوص اگر در خانه کوچکی زندگی می‌کنید.

شماره 4: به مبلمان ساده با کوسن‌ های زیبا، جان بدهید

شماره 4: به مبلمان ساده با کوسن‌ های زیبا، جان بدهید

دو راه برای زیباتر کردن یک ست مبل قدیمی بدون صرف هزینه زیاد وجود دارد – با استفاده از روکش های مبل یا با چند کوسن زیبا و جدید. روکش‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند و فقط باید روی مبل‌ها قرار داده شوند.

به همین ترتیب، روکش‌های گلدوزی شده یا چاپی کوسن می‌توانند ظاهر مبلمان‌تان را به شدت تغییر بدهند، در حالی که خرج چندانی هم برای‌تان نمی‌تراشند. سعی کنید با انتخاب رنگ‌هایی که مکمل یکدیگر هستند، اما همچنان به فضا جان می‌دهند، تضاد زیبایی ایجاد کنید.

شماره 5: دکوراسیون اتاق ناهارخوری را تغییر دهید

شماره 5: دکوراسیون اتاق ناهارخوری را تغییر دهید

اغلب اوقات، قسمت ناهارخوری غالب خانه ها ساده و به دور از دکوری جات است. یک راه خلاقانه برای دکور کردن میز غذاخوری، تغییر دادن روکش برخی از صندلی‌هاست. به عبارت دیگر، چند تا از صندلی‌های خود را با رنگ یا الگوی متفاوتی روکش کنید تا جلوه زیبایی به کل میز بدهند.

اگر بازسازی مبلمان اتاق ناهارخوری شما مد نظرتان نیست، فقط میز را با رانرهای شیک و کارد و چنگال تزئین کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک رومیزی زنده و متفاوت استفاده کنید و تشک‌هایی را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روی قسمت نشیمن‌گاه صندلی ها قرار دهید تا به دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه مد نظرتان دست پیدا کنید.

شماره 6: قالی با طرح های مدرن بخرید

شماره 6: قالی با طرح های مدرن بخرید

فرش‌ها این پتانسیل را دارند که بدون هیچ گونه تغییر ساختاری، فضا را به شدت تغییر دهند. علاوه بر این، فرش ابزاری عالی برای لایه‌بندی عناصر مختلف در یک طراحی خانه کم‌ هزینه است.

می‌توانید این کار را با فرش‌های طرح‌دار یا رنگ‌هایی که مکمل یا متضاد طرح غالب اتاق هستند، انجام دهید تا ظاهری چند لایه خلق کنید.

شماره 7: با گلدان‌ های منحصر به فرد به میزها شخصیت دهید

شماره 7: با گلدان‌ های منحصر به فرد به میزها شخصیت بدهید

وقتی به دکوراسیون میز فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ در بیشتر موارد، ممکن است بلافاصله تصاویری از یک گلدان در ذهن‌تان تداعی شود، به این دلیل که از قدیم گلدان‌ها از عناصر اصلی دکوراسیون بوده اند و با گذشت زمان همچنان نقش خود را به خوبی حفظ کرده اند. علاوه بر این، آنها برای طراحی داخلی مقرون به صرفه گزینه ای عالی هستند.

هر سبک خانه ای که داشته باشید، قطعا می‌توانید گلدانی مناسب با دکوراسیون داخلی‌تان پیدا کنید. آنها را روی یک میز یا شلف دیواری قرار دهید تا خانه تان ظاهری منحصر به فرد به خود بگیرد.

شماره 8: نقش آینه را در دکوراسیون داخلی جدی بگیرید

شماره 8: نقش آینه را در دکوراسیون داخلی جدی بگیرید

علاوه بر ایجاد یک دکور شیک، می‌توان از آینه‌ها برای بازی با مفهوم فضا نیز استفاده کرد. آینه به بازتاب نور کمک می‌کند تا فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد، و به همین دلیل یک المان دکوری مفید برای خانه‌های کوچک است.

از آنجایی که آینه‌ها معمولاً با قیمت‌های مختلف در دسترس هستند، مطمئناً گزینه‌های فراوانی برای طراحی کم هزینه خانه تان وجود دارد.

شماره 9: خلاق باشید و یک دیوار را رنگ کنید!

این یکی واقعا جسورانه است! هیچ چیزی مانند یک لایه رنگ تازه وجود ندارد که کمی به دیوارهای خانه جذابیت بدهد. خواه تصمیم به رنگ آمیزی کل فضا داشته باشید و خواه فقط یک دیوار را رنگ کنید، به هر حال نتیجه عالی خواهد بود. رنگ کردن تنها یک دیوار راهی عالی برای دکوراسیون ساده و کم هزینه خانه است. پس دست به کار شوید و از نتیجه حسابی لذت ببرید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا