بهترین جایگزین های قرص ماشین ظرفشویی برای مواقعی که شوینده ندارید!

اگر لازم است ماشین ظرفشویی را روشن کنید اما مواد شوینده تان تمام شده است، می‌توانید از برخی محصولات معمولی خانگی به عنوان جایگزین مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید. ماشین ظرفشویی از طریق ترکیبی از آب داغ، اسپری پرفشار آب و یک ماده پاک کننده (شوینده) ظروف را تمیز می‌کند. به همین دلیل حتی با یک شوینده موقت، آن دو خاصیت تمیزکننده اول همچنان به قدرت خود باقی خواهند بود. جایگزین مواد شوینده ممکن است نتیجه درخشانی را که با مواد شوینده مورد علاقه خود به دست می‌آورید برای‌تان نداشته باشد، اما ظروف و لیوان‌های شما همچنان تمیز خواهند بود.

در این نوشتار بهترین جایگزین های قرص ماین ظرفشویی را خواهید یافت، برخی محصولات خانگی که می‌توانید به صورت جداگانه به عنوان جایگزین شوینده استفاده کنید.

نکته

اگر ماشین ظرفشویی را حسابی پر کرده اید، اقلامی را که می‌توان به راحتی با دست شست یا اقلامی را که در وهله اول نباید در ماشین ظرفشویی شست، بردارید. یک شوینده جایگزین در ماشین ظرفشویی کمتر شلوغ بهتر عمل می‌کند.

بهترین جایگزین های قرص ظرفشویی

زمانی که شوینده در دسترس ندارید، اقلام زیر بهترین جایگزین هستند:

جوش شیرین

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) که به دلیل خواص ساینده ملایمش شناخته شده است، پاک کننده خوبی است و به کنترل بو کمک می‌کند. محفظه مواد شوینده را با جوش شیرین پر کنید و چرخه شستشو را طبق معمول اجرا کنید.

سرکه سفید مقطر

کیفیت اسیدی سرکه سفید مقطر، باقی مانده‌های چرب روی ظروف را از بین می‌برد. یک کاسه را با 1/2 فنجان سرکه پر کنید و آن را روی قفسه بالایی قرار دهید. نیروی آب، سرکه را در طول چرخه شستشو به سایر ظروف می رساند و آنها را حسابی تمیز می‌کند.

بوراکس

بوراکس، یک عنصر معدنی طبیعی، یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از مواد شوینده ماشین ظرفشویی است، اما می‌توان آن را به تنهایی هم خریداری کرد. به سادگی محفظه مواد شوینده را با پودر بوراکس پر کنید.

جایگزین های قرص ظرفشویی: سدیم کربنات

کربنات سدیم یک پاک کننده عالی است و در آب سخت به خوبی عمل می‌کند. محفظه مواد شوینده را با این پودر پر کنید و یک چرخه شستشوی معمولی را اجرا کنید.‌

آب لیمو

آبلیمو هم درست مانند سرکه، حاوی اسید ملایمی است که باقی مانده چربی را از بین می‌برد. 1/2 فنجان از آب لیمو را درست به روش سرکه استفاده کنید. حتما ابتدا آب لیموی تازه یا بطری شده را صاف کنید تا تفاله آن از بین برود. در غیر این صورت، ممکن است در پایان چرخه شستشو خمیر خشک لیمو را روی ظروف ببینید.

محصولاتی که هرگز نباید به جای قرص ظرفشویی استفاده کنید

محصولاتی که هرگز نباید به جای قرص ظرفشویی استفاده کنید

از به کار بردن محصولات زیر در ماشین ظرفشویی صرف نظر کنید، مگر اینکه بخواهید سیلابی از حباب‌ها روی کف آشپزخانه تان جاری شود:

هشدار

اگر به طور تصادفی مایع ظرفشویی یا هر یک از این موارد را به ماشین ظرفشویی اضافه کردید، دستگاه را متوقف کنید، چرخه را لغو کنید، چرخه تخلیه را اجرا کنید، ماشین ظرفشویی را خالی کنید و تا جایی که می‌توانید باقی مانده‌ کف و شوینده را از دستگاه پاک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا