ساده ترین روش از بین بردن رسوب کتری؛ چطور کتری برقی را رسوب زدایی کنیم؟

کتری برقی یک دستگاه کوچک عالی برای جوشاندن سریع آب است – اما نیاز به تمیز کردن دارد. از آنجایی که کتری به طور مداوم در حال جوشاندن آب است، مکان مناسبی برای تجمع مواد معدنی است (که به آن جرم کتری نیز گفته می شود). اگر یک لایه سفید و گچی در داخل کتری مشاهده کردید، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را رسوب زدایی کنید (تجمع مواد معدنی را بردارید).

این تجمع نه تنها می تواند بر عملکرد کتری بلکه بر طعم آب نیز تأثیر بگذارد. علاوه بر از بین بردن این تکه های رسوب، تمیز کردن کتری برقی همچنین به از بین بردن هرگونه کپک یا باکتری کمک می کند. به‌علاوه، رسوب زدایی کتری را می‌توانید در کمتر از 30 دقیقه و با کمترین وسایل انجام دهید. خیلی زود می بینید که داخل کتری برق افتاده است.

از بین بردن رسوب کتری

قبل از اینکه کار رسوب زدایی کتری برقی شروع کنید…

توجه داشته باشید که کتری برقی باید همیشه قبل از شستشوی داخلی و خارجی آن از برق جدا و خاموش شود. همیشه هنگام کار با آب در حال جوش مراقب باشید – هنگام برداشتن کتری از دسته آن استفاده کنید و قبل از دور ریختن آب، صبر کنید خنک شود.

مواد و وسایل لازم برای حذف رسوب کتری:

  • اسفنج نرم
  • سرکه سفید مقطر
  • جوش شیرین
  • مایع ظرفشویی

روش انجام کار:

1. کتری را با آب و سرکه پر کنید

برای ایجاد محلول رسوب زدایی، نیمی از کتری را با نسبت 1:1 آب و سرکه سفید مقطر پر کنید. برای جلوگیری از رسوبات معدنی بیشتر، به جای آب شیر از آب مقطر استفاده کنید.

2. مخلوط پاک کننده را بجوشانید

کتری را روشن کنید و محلول آب و سرکه را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، کتری را خاموش کنید. اجازه دهید محلول جوشانده حدود 10 دقیقه در کتری بماند.

3. فضای داخلی کتری را تمیز کنید

کتری را از برق بکشید و اجازه دهید محلول خنک شود و بعد در سینک خالی کنید. قبل از تمیز کردن داخل کتری، حتماً بگذارید خنک شود. اگر تکه های گچی باقی ماند، از یک اسفنج مرطوب و نرم و مقدار کمی جوش شیرین برای پاک کردن آن استفاده کنید. کتری را بشویید.

4. آب را برای آبکشی بجوشانید

زمان آن رسیده است که محلول پاک کننده باقیمانده داخل کتری را بشویید. آب را به طور معمول در کتری بجوشانید و پس از اتمام دور بریزید. این کار را 1-3 بار یا تا زمانی که بوی سرکه از بین برود تکرار کنید.

5. سطح بیرونی کتری را تمیز کنید

اکنون که داخل کتری تمیز است، از یک اسفنج نرم و چند قطره صابون مایع ظرفشویی برای تمیز کردن قسمت بیرونی کتری استفاده کنید. هر گونه لکه آب خشک و کثیفی روزمره باید با این مرحله از بین برود. همچنین می توانید از اسفنج مرطوب و جوش شیرین خشک برای پاک کردن لکه های سرسخت استفاده کنید. بیرون کتری را با یک پارچه نرم یا حوله میکروفیبر خشک کنید.

روش های دیگر از بین بردن رسوب کتری

اگر سرکه سفید مقطر در دسترس ندارید یا ترجیح می دهید از روش دیگری برای تمیز کردن کتری برقی خود استفاده کنید، چند گزینه دیگر برای تهیه محلول تمیز کننده وجود دارد. برای استفاده از لیمو، نیمی از کتری را با آب پر کنید و 2 تا 3 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید ( آب لیموی تازه یا بطری).

برای رسوب زدایی کتری با استفاده از اسید سیتریک هم 2 قاشق غذاخوری کافیست. پودر را در یک کتری که تا نیمه آب دارد، بریزید. محلول را بجوشانید و روش تمیز کردن را همانطور که در بالا ذکر شد ادامه دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا