روش های جمع کردن مو از روی فرش

روش های زیادی برای شستشوی فرش و همچنین روش هایی برای از بین بردن و جمع کردن مو از روی فرش وجود دارد. در این نوشتار چندین روش مختلف برای تمیز کردن فرش به همراه حذف موهای زائد وجود دارد که با هم خواهیم دید.

از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین دو مزیت را به طور همزمان ارائه می دهد – این یک خوشبو کننده عالی برای اتاق است و همچنین یک راه عالی برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی فرش است. برای این راهکار در مرحله اول – مقداری جوش شیرین را در سراسر فرش پر از مو بپاشید. در مرحله دوم، بنشینید، استراحت کنید و اجازه دهید جوش شیرین قبل از جاروبرقی چند لحظه بماند. و مرحله سوم – بررسی کنید که جاروبرقی حاوی چه چیزی است. علاوه بر جوش شیرین، باید مقدار زیادی موی سگ و گربه در داخل تله خلاء شما وجود داشته باشد.

جمع کردن موی فرش با استفاده از نرم کننده

مرحله اول – مخلوطی از آب را با نرم کننده مایع در یک بطری اسپری خالی آماده کنید. نسبت باید 3:1 باشد. مرحله دوم – مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده فرش خود اسپری کنید. مرحله سوم – آرام باشید و صبر کنید تا مخلوط خشک شود. مرحله چهارم – نرم کننده، موهای فرو رفته در فرش را هنگام خشک شدن شل می کند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که جاروبرقی بکشید.

بادکنک برای جمع کردن مو از روی فرش

یک بادکنک را باد کرده و روی موهای سرتان کمی مالش دهید. حتما این کار را در بچگی بارها انجام داده اید. بادکنک به دلیل ایجاد الکتریسیته ساکن بین بادکنک و موی سر، موها را به طرف خودش می کشد. از همین ترفند برای گرفتن موهای لابلای پرز فرش و مکت و قالی استفاده کنید. به این ترتیب بدون دردسر زیاد می توانید موها را جمع کنید و خسته نشوید. بادکنک را به آرامی روی همه قسمت های فرش حرکت دهید تا همه موهای بلند و کوتاه به بادکنک جذب شود. در آخر هم می توانید بادکنک را دور بیندازید. خوبی این روش این است که هزینه زیادی ندارد و سریع موها جمع می شود.

جمع کردن موی از روی فرش و موکت با دستکش

به طور کلی پلاستیک و لوازم پلاستیکی، پرز و موها را خیلی خوب به خود جذب می کنند. حتی پارچه هایی که الیاف مصنوعی دارند نیز همین ویژگی را دارند. به همین دلیل دستکش می تواند گزینه خوبی برای جمع کردن مو از روی فرش باشد.

با استفاده از دستکش ظرفشویی خیلی ساده و راحت می توانید موهای فرش و موکت را به دام بیندازید. برای این کار از یک دستکش جداگانه استفاده کنید. کار خاصی لازم نیست خیلی ساده دستکش را بپوشید و با دست روی همه قسمت های فرش و موکت را لمس کنید. خوبی این دستکش ها این است که تسلط بیشتری دارید و می توانید حتی با حرکات انگشتان موهای بیشتری را جمع کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا