نحوه پاک کردن چربی از روی کابینت ها

آب به تنهایی نمی تواند کابینت ها را از شر چربی خلاص کند زیرا مولکول های آب به مولکول های چربی نمی چسبند. شوینده ها هم همیشه برای پاک کردن چربی کافی نیستند. البته که پاک کننده های تجاری برای این منظور در بازار موجود هستند ولی اگر آنها را در دسترس ندارید ای ترجیح می دهید از راه حل های سالم تر برای پاک کردن چربی از روی کابینت استفاده کنید، این مطلب برای شماست. با ما همراه باشید تا نحوه پاک کردن چربی از روی کابینت ها را یاد بگیرید.

نحوه پاک کردن چربی از روی کابینت ها

راه هایی برای مبارزه با چربی با استفاده از وسایلی که از قبل در خانه دارید وجود دارد. این پنج راه حل خانگی برای از بین بردن چربی آشپزخانه کارتان را راحت می کند و سرعت خوبی به شما می دهد.

کیسه آرد

آرد برای مقابله با چربی بسیار مفید است اگر بلافاصله از آن استفاده کنید. یکی از راه های آسان این است که روی محل چربی و روغنی آرد بپاشید. اجازه دهید آرد چند دقیقه بماند تا روغن جذب شود و سپس به راحتی آن را پاک کنید. این فقط در صورتی کار می کند که چربی خشک نشده باشد. اگر چربی خشک و سفت شده است، روش بعدی را در لیست ما امتحان کنید.

جوش شیرین و آب

جوش شیرین و آب برای پاک کردن پیشخوان و سایر سطوح سخت ایده آل است. در واقع این ماده یک تمیز کننده همه منظوره عالی برای بسیاری از قسمت های خانه محسوب می شود. وقتی این ماده با آب مخلوط می‌شود، می‌توانید از آن برای پاک کردن لکه‌های مس، لکه‌های آبمیوه و قهوه روی میز، تغییر رنگ روی فولاد ضد زنگ و، بله پاک کردن چربی کابینت که به سختی پاک می‌شود، استفاده کنید.

جوش شیرین یک ماده قلیایی است، به این معنی که تاثیر بسیار خوبی در پاک کردن چربی دارد و به دلیل ملایم بودن، چربی را بدون از بین بردن و سابیدن سطحی که تمیز می کنید، از بین می برد. فقط 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. مقداری از محلول را روی یک اسفنج بزنید و با آن کابینت ها را پاک کنید.

سرکه

سرکه برای پاک کردن چربی عالی استو از آن برای مبارزه با چربی فر در حالی که هنوز گرم است استفاده کنید تا لکه ها از بین بروند. برای لکه‌های چربی سخت و کیک‌شده، مخصوصاً لکه‌هایی که به اجاق گاز و داخل فر چسبیده‌اند، می‌توانید سرکه سفید را مستقیماً روی لکه اسپری کنید و بگذارید حدود پنج دقیقه خیس بخورد. اسید موجود در سرکه به حل شدن و نرم شدن قسمت های سفت و خشک (بیشتر مخلوطی از مواد غذایی و چربی) کمک می کند و پاک کردن آن را با اسفنج نرم آسان تر می کند.

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو

ترکیب لیمو و جوش شیرین، برای از بین بردن چربی هایی که تازه ایجاد شده اند، عالی است و چیزی از چربی باقی نمی گذارد.

آب گرم برای پاک کردن چربی روی کابینت ها

اگر لکه روغن تازه است، می ‎توانید با استفاده از آب گرم، لکه های چربی را بلافاصله از روی اجاق، کف یا کابینت های آشپزخانه پاک کنید.

محلول سرکه و آب برای پاک کردن کابینت ها

برای پاک کردن سطوح چربی مقدار مساوی سرکه و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید و روی لکه ها بپاشید. 5 دقیقه صبر کنید تا ترکیب چربی را در خود ل کند. سطوحی را که روی آن سرکه پاشیده اید، را با پارچه نمدار پاک کنید. در نهایت کارتان را با یک پارچه خشک تمام کنید.

خمیر دندان

خمیر دندان همیشه برای پاک کردن چربی کابینت ها مناسب نیست اما اگر می‌خواهید لکه چربی قدیمی و ماندگاری را کاملاً پاک کنید، استفاده از خمیر دندان انتخاب مناسبی خواهد بود. البته به حوله و دستمال مرطوب هم نیاز دارید.

دقت کنید که قرار نیست کل کابینت‌ها را با خمیردندان پاک کنید. بفقط روی لکه چربی مقداری خمیردندان قرار دهید و 5 دقیقه صبر کنید. بعد با یک اسفنج مرطوب، خمیردندان را از سطح کابینت پاک کنید. در نهایت روی قسمت دارای لکه و پاک شده را با دستمال پاک کنید.

پاک کردن چربی کابینت با ترکیب لیمو و سرکه

این دو ماده هر دو بسیار قوی هستند و به پاک کردن لکه چربی کمک شایانی می کنند. برای تهیه این پاک‌کننده طبیعی چربی کابینت، کمی از هر دو ماده را با هم ترکیب کنید و آن را داخل بطری اسپری بریزید.

ترکیب به دست آمده را رویتمام سطوح کابینت استفاده کنید، چون سرکه سفید و آبلیمو نه تنها به پاک کردن لکه چربی کابینت کمک می‌کنند، بلکه باعث براق شدن کابینت هم می‌شوند. پس از اسپری ترکیب سرکه سفید و آب‌لیمو کابینت را با کمک یک حوله، تمیز و خشک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا