پاک کردن لکه قهوه از روی فرش و لباس

ریختن قهوه همیشه در نامناسب ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد: وقتی از در بیرون می‌روید، در پایان یک مهمانی شام طولانی، یا درست زمانی که حسابی شیک و پیک کرده اید و می خواهید قهوه ای بنوشید. متاسفانه پاک کردن لکه قهوه هم کار آسانی نیست به این دلیل که بسیاری از نوشیدنی ها – از جمله قهوه و چای – به دلیل دمای بالای خود حاوی تانن هستند. در این نوشتار نحوه پاک کردن لکه قهوه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با هوم نگار همراه باشید!

نکته شماره یک در رابطه با پاک کردن قهوه

نکته شماره یک ما این است که سریع عمل کنید. اجازه ندهید لکه خشک شود، بلافاصله دست به کار شوید. به محض اینکه آشفتگی را پاک کردید، می توانید با یک فنجان قهوه تازه بنشینید.

6 نکته برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش

موارد زیر برای از بین بردن لک قهوه از روی فرش ایده آل هستند:

آب سرد

ساده شروع کنید و با آب سرد اقدام به پاک کردن لکه کنید. دو حوله در دست داشته باشید، یکی مرطوب و دیگری خشک. قبل از اینکه با حوله دوم لکه را خشک کنید، ناحیه را با حوله مرطوب آرام ضربه بزنید. این روند را ادامه دهید و اگر سریع عمل کرده اید، باید لکه را از بین ببرید.

شوینده

از صابون یا مواد شوینده خانگی استفاده کنید. مقدار کمی را به لکه بمالید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. فقط حواس تان باشد که خشک نشود. در نهایت ناحیه را با آب بشویید و احتمالا لک از بین خواهد رفت. باز هم، یک حوله در دسترس داشته باشید تا ناحیه مورد نظر را خشک کنید.

سرکه

سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید، از یک حوله آغشته به این محلول برای تمیز کردن لکه استفاده کنید تا زمانی که از بین برود. شاید بد نباشد بعد از انجام این راهکار رفع لکه ناحیه را با شوینده شستشو دهید تا بوی سرکه از بین برود.

خمیر دندان برای از بین بردن لک قهوه از روی فرش

ابتدا مطمئن شوید که خمیر دندان سفید است. خمیر دندان سفید مانند لایه بردار عمل می کند، می توانید لکه را به کمی خمیر دندان آغشته کنید و لکه را از بین ببرید؟ در نهایت آبکشی کنید و در صورت لزوم این عمل را تکرار کنید.

جوش شیرین

با جوش شیرین و آب خمیر آماده کنید. آن را روی لکه بمالید و تا زمانی که لکه از بین برود به مالش لکه ادامه دهید. سپس ناحیه را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

ترکیب سرکه سفید و شوینده برای لک قهوه

تا جایی که می توانید قهوه را پاک کنید. سپس، 1/2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 1/2 قاشق چایخوری سرکه سفید و 2 فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید، مخلوط را روی لکه بمالید. هر بار کمی بمالید و مرتباً با یک پارچه خشک پاک کنید تا لکه از بین برود. در آخر با آب سرد و اسفنج روی لکه را پاک کنید و بگذارید خشک شود.

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

همیشه همین طور است، وقتی سفید می پوشید، لکه های قهوه به دنبال شما می آیند. و معمولاً زمانی هم این اتفاق رخ می دهد که لباس یدکی هم ندارید. چه نشت در خانه اتفاق افتاده باشد، چه در راه دفتر، ما راه حلی برای شما داریم. راه‌های مختلفی برای از بین بردن لکه قهوه با استفاده از وسایل عمومی خانگی وجود دارد که اکثر ما در دسترس داریم.

آب سرد

برای لکه قهوه تازه، سعی کنید آن را زیر آب سرد بگیرید. آب را از جلوی لکه و همچنین از پشت آن عبور دهید. هنگامی که مطمئن شدید که لکه از بین رفته است، می توانید به طور معمول لباس را بشویید.

مواد شوینده

کمی مایع شوینده مایع را روی لکه قرار دهید و آن را مالش دهید. اگر در دفتر هستید و مواد شوینده ندارید، کمی از مواد مایع ظرفشویی استفاده کنید. بگذارید چند دقیقه روی لکه بماند. این کار باید لکه را پاک کند، اما اگر نشد ادامه دهید. نکته مهم این است که اجازه ندهید ناحیه آسیب دیده خشک شود. همچنین لباس را بعد از شستشو در خشک کن خشک نکنید زیرا لکه را تثبیت می کند.

سرکه برای از بین بردن لک قهوه از روی لباس

سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید، از یک حوله آغشته به این محلول برای تمیز کردن لکه استفاده کنید تا زمانی که از بین برود. شایان ذکر است لباس تا زمانی که بتوانید آن را بشویید بوی سرکه خواهد داشت.

خمیر دندان

ابتدا مطمئن شوید که خمیر دندان سفید است. خمیر دندان را روی لکه قرار داده و کمی مالش بدهید. آبکشی کنید و در صورت لزوم این روش رفع لکه را تکرار کنید.

جوش شیرین برای از بین بردن لک قهوه از روی لباس

برای تشکیل خمیر از جوش شیرین و آب استفاده کنید. آن را روی لکه بمالید، به مالش ادامه دهید تا لکه از بین برود. سپس با آب سرد بشویید.

زرده تخم مرغ

یک انتخاب غیرمعمول اما موثر برای پاک کردن لکه همین است. با هم زدن یک زرده تخم مرغ شروع کنید. آن را با یک پارچه به مدت یک یا دو دقیقه روی لکه بمالید. ناحیه را بشویید و لکه باید از بین برود. باز هم، شایان ذکر است که لباس تا زمانی که بتوانید آن را بشویید کمی بوی تخم مرغ می دهد.

پودر بچه

کمی پودر بچه روی لباس بپاشید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

کرم اصلاح

از آنجا که کرم موبر دارای بسیاری از مواد تشکیل دهنده شوینده و صابون است، می توانید روی لکه را کرم موبر مالیده، بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا