علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات رایجی که برای همه لباسشویی ها اصرف نظر از هر برندی که هستند رخ می دهد، عدم تخلیه آب است. این مشکل می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و برای رفع آن باید از علت اصلی مطلع شوید که گاهی فقط از عهده یک تکنسین ماهر برمی آید. در این نوشتار به علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید.

دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

مواردی که در زیر می بینید اصلی ترین دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی هستند:

استفاده از مواد شوینده نامناسب

یکی از اشتباهاتی که ممکن است به سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی آسیب وارد کنداین است که یا مواد شوینده نامناسب استفاده کنید یا مواد شوینده را به اشتباه استفاده کنید. برای مثال عده‌ای تصور می‌کنند که اگر مواد شوینده را در حجم زیاد داخل جاپودری بریزند‌ لباس‌ها تمیزتر می‌شوند. این تفکر اشتباه است و استفاده زیاد از مواد شوینده باعث تولید کف زیاد می شود و در نتیجه سیستم تخلیه نمی تواند کارش را به درستی انجام دهد. استفاده از مواد شوینده بی‌کیفیت نیز چنین مشکلی را برای سیستم تخلیه آب لباسشویی به وجود می آورد.

برد لباسشویی دچار مشکل شده است

برد در واقع نقش مغز لباسشویی را بر عهده دارد. اگر لباسشویی عمل تخلیه آب را به درستی انجام نمی دهد ممکن است برد آن دچار ایراد شده باشد و یکی از مواردی که می بایست چک کنید سالم بودن برد کامپیوتری ماشین لباسشویی است. اختلال در این سیستم می‌تواند گاهی منجر به کند عمل کردن یا اصلا عمل نکردن سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی شود.

علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی: شیر الکتریکی ایراد پیدا کرده است

شیر الکتریکی وظیفه کنترل جریان آب را بر عهده دارد. این شیر به کمک یک سیستم الکتریکی کنترل می‌شوند تا جریان آب را به دستگاه لباسشویی ارسال یا متوقف کند. در صورتی که ماشین لباسشویی در تخلیه آب مشکل دارد یکی از مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، سالم بودن شیر الکتریکی است.‌

فیلتر ماشین لباسشویی دچار انسداد شده است

فیلتر ماشین لباسشویی مخصوص جمع‌آوری پرز‌ لباس‌‌ها، کاغذ، سکه‌ و هر جسم سختی است که ممکن است در جیب لباس‌ها جا مانده باشد. فیلتر نقش بسیار مهمی در لباسشوییدارد. اگر فیلتر به طور منظم تمیز نشود دچار انسداد شده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در این خصوص می‌تواند برای ماشین لباسشویی پیش بیاید ایجاد مشکل در تخلیه آب دستگاه است.

کلید درب لباسشویی ایراد دارد

درب ماشین‌های لباسشویی یک سیستم میکروسوئیچ دارد. این سیستم تا زمانی که درب به صورت کامل بسته نشود اجازه چرخیدن را به ماشین لباسشویی نمی‌دهد. یکی از دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی ممکن است خراب بودن کلید درب ماشین باشد.

خروجی آب ماشین لباسشویی انسداد دارد

این احتمال وجود دارد که قسمت خروجی آب ماشین لباسشویی با جوراب یا هر وسیله دیگری دچار انسداد شده باشد.

پمپ تخلیه خراب شده است

وظیفه پمپ تخلیه همانطوری که از نامش پیداست، هدایت آب پس اتمام شستشو در ماشین لباسشویی به خارج است. حتی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند در نتیجه گیر کردن جسم خارجی در پمپ تخلیه آب باشد. البته این قطعه از ماشین لباسشویی در اثر گذر سالها از کارکرد لباسشویی ممکن است فرسوده شده و خراب شود.

کلام پایانی

در این نوشتار به چند علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی پرداختیم و مهم ترین علل را معرفی کردیم. یادتان باشد در صورتی که دانش فنی ندارید ابدا لباسشویی را دستکاری نکنید و بهتر است از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا