علت سبز شدن صفحه تلویزیون + ارائه اهکار

سبز شدن صفحه تلویزیون از مشکلات رایج این دستگاه است که ممکن است در اثر بروز ایراد در پنل، سوختگی پیکسل و برخی موارد دیگر رخ بدهد. در صورتی که این اتفاق برای تلویزیون شما رخ داده باشد حتما می دانید که رنگ سبز روی صفحه نمایش دیده می شود. اما علت سبز شده صفحه تلویزیون چیست؟ ما در این نوشتار به شایع ترین دلایل بروز این مشکل پرداخته ایم. راهکارهای احتمالی را نیز در اختیار شما قرار داده‌ایم. با هوم نگار همراه باشید!

علت سبز شدن صفحه تلویزیون

شایع ترین دلایل سبز شدن صفحه تلویزیون به شرح زیر است:

بروز ایراد در اتصالات

شاید بهتر باشد به عنوان اولین علت همین مورد را بررسی کنید. همه اتصالات تلویزیون مانند کابل‌ ها و سیم ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایراد ندارند. گاهی ممکن است کابل ها از جای خود خارج شده و شل شوند. از این رو با محکم کردن آنها در پورت مورد نظر مشکل احتمالا برطرف خواهد شد.

پوسیده شدن اتصالات هم می تواند عامل سبز شدن صفحه تلویزیون باشد. به علاوه، هرگونه خمیدگی و خوردگی در سیم ها و هیمنطور خراب شدن کابل HDMI هم می تواند علت سبز شدن صفحه تلویزیون باشد. با برطرف کردن این مشکلات مشکل سبز شدن صفحه نیز برطرف خواهد شد.

به هم خوردن تنظیمات تصویر

اگر علت سبز شدن صفحه همین باشد با ریست کردن تلویزیون مشکل برطرف می شود. برای این کار تلویزیون را از برق بکشید و یک دقیقه منتظر بمانید.بعد دکمه‌ خاموش روشن کنترل تلویزیون را فشار دهید و سی ثانیه در همین حالت نگه دارید. به این ترتیب همه برق داخل دستگاه تخلیه می شود.

بعد از یک دقیقه مجددا تلویزیون را به برق بزنید و چک کنید که مشکل رفع شده یا نه؟ اگر صفحه درست شد و بعد از چند دقیقه سبز شد می توانید مجددا تلویزیون را ریست کنید.

نرم افزار را به روز کنید

عدم به روز رسانی نرم افزارها باعث بروز برخی مشکلات در تلویزیون می شود مواردی چون سبز شدن صفحه تلویزیون. در این شرایط می بایست آخرین نسخه نرم افزارها را روی دستگاه نصب کنید. فرآیند آپدیت کردن نرم افزارها به برند تلویزیون بستگی دارد. البته روش زیر برای بیشتر تلویزیون ها کار می کند:

وارد بخش setting شوید.
روی گزینه support بزنید.
روی گزینه software update بزنید تا به روز رسانی نرم افزار به طور اتوماتیک شروع شود.

 HDR فعال شده است

گاهی اوقات فعال بودن HDR یا قابلیت High-dynamic range موجب پدیدار شدن رگه های سبز در نمایشگر تلویزیون می شود. برای غیرفعال وضعیت  HDR به ترتیب زیر عمل کنید:

وارد بخش Menu شوید و به قسمت Setting بروید.
گزینه Picture را بزنید.
روی Expert Setting بزنید
در نهایت گزینه Disable HDR+Mode را بزنید تا قابلیت High-dynamic range غیر فعال شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است نام گزینه ها در برندهای مختلفی کمی فرق داشته باشد.

مشکل تنظیمات تلویزیون؛ ریست فکتوری کنید

برگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه ممکن است به رفع مشکل سبز شدن صفحه تلویزیون کمک کند. برای انجام ریست فکتوری دستگاه را روشن کرده و با ریموت وارد بخش تنظیمات شوید. روی گزینه reset factory بزنید تا تمام تنظیمات انجام شده روی تلویزیون از بین برود.

علت سبز شدن صفحه تلویزیون؛ استفاده از یوتوب

این احتمال عجیب وجود دارد که سبز شدن صفحه تلویزیون به دلیل استفاده از دستگاه برای تماشای ویدئوهای یوتیوب باشد. در این حالت باید از حساب کاربری خود در یوتیوب خارج شوید تا مشکل برطرف شود.

چنانچه تلویزیون شما اندرویدی است، نرم افزار یوتیوب را force stop کنید. بعد از چند دقیقه بعد دوباره وارد اکانت‌تان شوید. همچنین با پاک کردن کش برنامه یوتیوب ممکن است بتوانید سبز شدن صفحه را رفع نمایید. مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

روی کنترل تلویزیون دکمه home را بفشارید.
وارد setting شوید.
گزینه Apps را بزنید
روی youtube بزنید و بعد App data را برگزینید.
در مرحله بعدی، گزینه‌ clear cache را انتخاب کنید تا اطلاعات حافظه کش پاک شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا