علت صدای عجیب و غریب ماشین ظرفشویی چیست؟

زمانی که ماشین ظرفشویی شروع به تولید صداهای عجیب می کند احتمالا حسابی نگران می‌شوید، اما نترسید! در این مقاله به تمامی دلایل ایجاد صدا توسط ماشین ظرفشویی پرداخته ایم. همچنین راهکارهای احتمالی را برای حل مشکل در اختیارتان قرار خواهیم داد.

علت صدای ماشین ظرفشویی

موارد زیر شایع ترین صداهایی هستند که ماشین ظرفشویی تولید می کند:

صدای بوق

بوق معمولاً به این معنی است که ماشین ظرفشویی شما در تلاش است نشان دهد که با خطا مواجه شده است. پانل نمایشگر را بررسی کنید تا ببینید آیا کد خطا نمایش داده می شود یا نه. می توانید به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید تا ببینید کد خطا به چه معناست و چگونه می توان آن را حل کرد.

صدای ساییدن

چند دلیل مختلف وجود دارد که باعث می شود ماشین ظرفشویی صدای ساییدن ایجاد کند.

۱. احتمالا چیزی در پمپ ماشین ظرفشویی شما گیر کرده است
تیغه خردکن ماشین ظرفشویی برای جدا کردن زباله‌ها وجود دارد تا بدون ایجاد انسداد در لوله‌های شما، از زهکشی عبور کند. گاهی اوقات، یک تکه غذای سفت مانند یک آجیل یا مغز ذرت بو داده، یا کمی زباله های غیرغذایی مانند یک تکه ظروف شکسته ممکن است در مکانیزم خرد کن گیر کند.

برای رفع این مشکل:

  • برق ماشین ظرفشویی خود را قطع کنید.
    قفسه ظروف پایینی (شامل بازوی اسپری و صفحه ماشین ظرفشویی) را برای دسترسی به تیغه خردکن بردارید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که مکان تیغه خردکن ممکن است در برخی از مدل‌ها و برندها متفاوت باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که تیغه شما در کجا قرار دارد، حتماً به دفترچه راهنمای کاربر نگاهی بیندازید.
    هنگامی که تیغه خردکن را پیدا کردید، هر چیزی که مانع آن است را بردارید.
  • اگر خود مکانیزم به هر طریقی خم شده یا آسیب دیده است، باید قطعه تعویضی را از سازنده ماشین ظرفشویی سفارش دهید. هنگامی که تیغه خردکن را باز کردید یا تیغه را تعویض کردید، ماشین ظرفشویی شما دیگر نباید صدای ساییدگی ایجاد کند.

۲. ماشین ظرفشویی شما با آب ناکافی کار می کند
ماشین ظرفشویی که با آب ناکافی کار می کند نیز می تواند باعث ایجاد صدای آسیاب شود. برای بررسی این موضوع، سعی کنید ماشین ظرفشویی را در ابتدای چرخه شستشو پس از اتمام پر شدن آب باز کنید. اگر آب بسیار کم باشد، مشکل احتمالاً همین است.

بروز ایراد در دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب باز و بسته می شود تا آب وارد ماشین ظرفشویی شود. با گذشت زمان، این قطعه می تواند کم کم خراب شود، که در ابتدا صدایی بلند ایجاد می کند و می تواند به صدای ضربه زدن یا ساییدن تبدیل شود. اگر سوپاپ آسیب دیده باشد، باید قطعه تعویض شود زیرا قابل تعمیر نیست.

برای دسترسی به شیر ورودی:

  • برق و آب ماشین ظرفشویی خود را قطع کنید.
  • پانل دسترسی پایین را بردارید.
  • دریچه ورودی آب را با استفاده از راهنمای کاربر برای کمک به پیدا کردن آن پیدا کنید.
  • شیر ورودی آب را از منبع آب جدا کنید. اکنون می توانید یک قطعه جایگزین جدید را به جای آن نصب کنید.


سر و صدای بلند یا صدای وزوز ماشین ظرفشویی

این صدا معمولاً نشان دهنده یک مشکل در پمپ سیرکولاسیون است، یعنی یاتاقان ها فرسوده شده اند. اگر این مشکل دستگاه شماست، متوجه خواهید شد که ظروف به درستی شسته نمی شوند. اگر پمپ سیرکولاسیون مشکل داشته باشد، باید تعویض شود. می توانید از تعمیرکار ماشین ظرفشویی بخواهید یک قطعه، جایگزین آن کند.


صدای تق تق از ماشین ظرفشویی


دو دلیل اصلی وجود دارد که ماشین ظرفشویی ممکن است هنگام کار صدای تق تق ایجاد کند.

ظروف نادرست روی هم چیده شده اند: اگر ماشین ظرفشویی شما به درستی چیده نشده باشد، صدای تق تق در اثر برخورد بازوی اسپری به ظروف هنگام چرخش ایجاد می شود. این یک راه حل بسیار آسان است – به سادگی اطمینان حاصل کنید که بازوهای اسپری قبل از شروع چرخه شستشو می توانند به طور کامل بچرخند. ممکن است لازم باشد وسایل بزرگتر را در لبه ماشین ظرفشویی قرار دهید تا مانع بازوهای اسپری نشوند.

حتما بازوی اسپری در پایین دستگاه را نیز بررسی کنید – گاهی اوقات ممکن است بخشی از ظرف یا ظروف داخل قفسه بچسبد و از چرخش بازوی اسپری پایینی جلوگیری کند.

شیلنگ تخلیه

اگر شیلنگ تخلیه شما به درستی محکم نشده باشد، هنگامی که ماشین ظرفشویی در حال تخلیه است، می تواند به اطراف حرکت کند و در حالی که آب از آن عبور می کند، به کناره دستگاه ضربه بزند. این یک راه حل آسان دیگر است – می توانید به سادگی از اتصالات کابل برای محکم کردن شیلنگ و رفع مشکل استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا