علت باد نزدن کولر گازی

یکی از مشکلات رایج کولرگازی که بسیاری از دارندگان این دستگاه تجربه می کنند، کم شدن پرتاب باد است که تجربه بسیار ناخوشایندی هم است. حتی تصور اینکه در روزهای گرم تابستان عملا کاری از دست کولر گازی برنیاید، بسیار ناخوشایند است! علت باد نزدن کولرگازی می تواند متفاوت باشد. ما در این نوشتار شایع ترین دلایل این مشکل را خواهیم دید.

چرا پرتاب باد کولر گازی کم شده است (علت باد نزدن کولرگازی)

شایع ترین دلایل این مشکل به شرح زیر است:

کثیف بودن فیلتر هوا

یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل کاهش پرتاب باد کولر گازی، کثیفی فیلتر هوای پنل داخلی دستگاه است. به همین دلیل است که تکنسین ها پیش از هر کاری فیلتر را بررسی می کنند و در صورت لزوم آن را می شویند.

وجود برفک یا یخ زدگی کویل های اواپراتور

برفک زدن یا یخ زدگی کویل های اواپراتور دیگر علت باد نزدن کولر گازی است.

انسداد لوله های کولرگازی

لوله های کولرگازی به هر دلیلی ممکن است بعد از مدتی مسدود شوند و این یکی از شایع ترین دلایل کم شدن پرتاب باد کولر گازی است. با رفع انسداد توسط یک تکنسین تعمیر کولر گازی مشکل برطرف خواهد شد.

نشتی لوله های مبرد کولر گازی، علت باد نداشتن کولر گازی

دیگر علت کاهش پرتاب باد کولر گازی وجود نشتی در لوله های عبوری مبرد است. لازم به ذکر است که این موضوع باعث یخ زدگی کویل های اواپراتور نیز خواهد شد چرا که با وجود نشتی در لوله ها فشار مبرد کم می شود و در نتیجه یک نقطه خاص از لوله ها مانند ابتدای اواپراتور یخ می زند.

وجود مشکل در فن بلوور

فن بلوور یکی از مهم ترین قطعات موجود در کولر گازی است که بروز خرابی و ایراد در آن باعث کم شدن شدت باد کولر گازی خواهد شد. البته ایجاد مشکل در عملکرد فن بلوور از دلایل ایجاد برفک و یخ زدگی در اواپراتور نیز است، به این دلیل که با توجه به عملکرد ناقص فن، سرمای مبرد گرفته نشده و در نتیجه این سرما منجر به یخ زدگی کویل های اواپراتور می شود. برای رفع این مشکل لازم است از یک مرکز مجازتعمیرات لوازم خانگی بخواهید که یک تکنسین ماهر به منزل تان ارسال کند.

نوسانات برق، علت باد نداشتن کولرگازی

نوسان برق بیشتر از هر چیزی در عملکرد کمپرسور اختلال ایجاد می کند. نکته اینجاست که چون کمپرسور در کولر گازی در واقع قلب سیستم است، سیستم کولر گازی ممکن است دچار مشکلات زیادی شود. از جمله این مشکلات کاهش پرتاب باد است زیرا با توجه به نوسانات برق، کمپرسور نمی تواند عملکرد بدون نقصی داشته باشد.در نتیجه این روند فشار مبرد به حد مورد نیاز نخواهد رسید و حتی یخ زدگی کویل‌های اواپراتور به عنوان یکی از علل کاهش پرتاب باد کولر گازی رخ خواهد داد.

برای پیشگیری از کاهش باد کولر گازی چه اقدامی لازم است؟

در صورتی که می خواهید مانع کاهش عملکرد کولر گازی به طور کلی یا کم شدن باد آن به طور خاص شوید، توصیه می شود که دستگاه را به طور منظم سرویس کنید. انجام سرویس دوره‌ای کولر گازی موضوعی است که نه تنها مانع بروز مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی می‌شود بلکه کارایی و عمر مفید دستگاه را نیز به شدت افزایش می‌دهد. به طور معمول بهترین زمان برای انجام سرویس دوره‌ای هر 6ماه یک بار است یا نهایتا سالی یک بار. هر چند در کشور ما بسیاری از افراد این مضووع را نادیده می گیرند و بعد مجبور می شوند هزینه زیادی بابت تعمیرات دستگه بپردازند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا