آخرین تکنولوژی‌ ها در صنعت تلویزیون

آیا تا به حال احساس کرده اید که فروشنده فروشگاه لوازم الکترونیکی تلاش می‌کند شما را بین چندین و چند کلمه اختصاری و مدل تلویزیون غرق کند تا مجبور به خریدن یکی از آنها شوید؟ به نظر می‌رسد که تحقیق درباره معنای مدل‌های تلویزیون قبل از خرید، ایده مناسبی باشد چرا که با شناخت ویژگی‌های هر یک می‎توانید متناسب با بودجه و نیازی که دارید، خرید کنید. به این ترتیب در دراز مدت از خریدتان راضی خواهید بود.

تکنولوژی جدید تلویزیون

مواردی که در زیر می‌بینید جدیدترین فناوری‌های به کار رفته در تولید تلویزیون‌های سال‌های اخیر هستند:

آیا 4k و Ultra HD یکسان هستند؟

اگرچه از نظر فنی تفاوت‌هایی در مقدار دقیق پیکسل‌ها وجود دارد، اما 4k و Ultra High Definition (UHD) معمولا به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. آنها چهار برابر یک صفحه نمایش استاندارد 1080p (با وضوح بالا) پیکسل دارند. در حالی که تغییر در وضوح تصویر چندان زیاد نیست، یکی از مزایای اصلی 4k این است که می‌توانید نزدیک‌تر به صفحه‌نمایش بنشینید بدون اینکه تصویر پیکسلی شود.

گستره دینامیکی بالا یا HDR چیست؟

در حالی که 4k ممکن است بیشترین توجه را به خود جلب کند، در نهایت چیزی که بهتر است روی آن تمرکز کنید محدوده دینامیکی بالا (HDR) است. تکنولوژی اچ‌دی‌آر تماما به معنای ایجاد کنتراست رنگ است و منجر به تولید سفیدی شفاف‌تر و سیاهی عمیق‌تر می‌شود.

این تکنولوژی جدید تلویزیون تغییر قابل توجهی در کیفیت تصویر در مقایسه با یک تلویزیون4k ایجاد می‌کند، اگرچه اکثر تلویزیون‌های سطح بالا مانند سامسونگ و ال جی از فناوری HDR نیز بهره می‌برند. به کمک این تکنولوژی با رنگ‌های بیشتر و کنتراست بیشتر بین رنگ‌ها، می‌توانید تصاویر طبیعی تری دریافت کنید.

چگونه OLED کیفیت تصویر را بهبود می‌ بخشد؟

OLED مخفف دیود نورگسیل ارگانیک است. این تکنولوژی در واقع تکامل تلویزیون‌های LED قدیمی است که از دیودهای ساطع کننده نور برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده می‌کند. تلویزیون‌های OLED این قابلیت را دارند که هر پیکسل را روشن و خاموش کنند و در نتیجه سیاهی عمیقی ایجاد کنند. اگرچه این ویژگی به قیمت روشنایی بیشتر تصویر تمام می‌شود، بسیاری از مردم این گزینه را ترجیح می‌دهند زیرا کنتراست رنگی را بدون ایجاد روشنایی غیر طبیعی موجود در مدل‌های دیگر ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا