مجوز واردات لوازم خانگی صادر می شود!

به گزارش وبسایت الکا ایران، در سال ۱۳۹۷ و پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور کاهش مصرف ارز و تایید ادعای تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی مبنی بر اینکه توانایی تأمین بازار داخلی ایران را دارند، واردات لوازم خانگی را ممنوع اعلام کرد.

اخیرا در جریان بازدید از نمایشگاه و در مکالمه با خبرنگاران، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: “هدف اصلی ما از این سیاست، حذف انحصار از بازار لوازم خانگی کشور است. البته این سیاست باید به گونه‌ای باشد که رقابت در صنایع ایجاد شود، اما از سوی دیگر نباید از مردم فرصت انتخاب را گرفت. به همین دلیل، با رعایت تعرفه‌های مناسب، ما ممکن است مجوز واردات لوازم خانگی را صادر کنیم تا محصولات ایرانی هم قابل رقابت شوند و کیفیت را بالا ببرند.”

وزیر صنعت افزود: “ما نمی‌خواهیم صنعت لوازم خانگی به سمت انحصار حرکت کند. اصولاً سیاست ما این است که این صنعت از انحصار آزاد شود. با رعایت تعرفه‌های مناسب، ما اجازه واردات لوازم خانگی را صادر خواهیم کرد.”

وزیر صنعت در پایان افزود: “در سال‌هایی که واردات لوازم خانگی ممنوع بود، تولیدکنندگان ایرانی به رشد و شکوفایی رسیدند. به همین دلیل، آنها توانایی رقابت با برندهای خارجی را دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا