کاربردهای جالب سس کچاپ که به دردتان می خورد!

سس گوجه فرنگی خوش طعم و پرطرفدار است و احتمالاً از آن برای هات داگ، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا استفاده می کنید. اما آیا می دانستید که می توانید از سس گوجه فرنگی برای شستن سگ استفاده کنید؟ یا در مورد استفاده از آن برای تمیز کردن جواهرات چیزی شنیده اید؟ یا شاید برای تمیز کردن گلدان ها از آن استفاده کرده باشید! به هر روی در این نوشتار به کاربردهای جالب سس کچاپ پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید!

کاربردهای جالب سس کچاپ

همه کچاپ گوجه فرنگی را دوست دارند، اما هیچ کدام کاربردهای متفاوت آن را نمی دانند. در این جا 13 تا از کاربردهای سس کچاپ را می بینید:

1. به عنوان یک محصول تمیز کننده

اسیدی بودن سس گوجه فرنگی آن را به یک پاک کننده عالی برای ظروف مسی و نقره تبدیل می کند. این ماده همچنین مقرون به صرفه و کاملا طبیعی است. بنابراین به جای استفاده از مواد شیمیایی برای براق کردن ظروف نقره، از سس گوجه فرنگی استفاده کنید. برای این کار خیلی ساده آن را در یک ظرف بریزید، اقلام نقره ای را کاملا به سس گوجه فرنگی آغشته کنید. بعد از حدود 10 دقیقه، برای شستشو و جلا دادن آماده است!

2. ماریناد درست کنید

سس گوجه فرنگی اغلب به عنوان پایه در ماریناد گوشت دیده می شوند به این دلیل که ماهیت اسیدی گوجه فرنگی، گوشت را نرم می کند، الیاف سخت را می شکند و گوشت را قادر می سازد رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد – به عبارت دیگر، گوشت را نرم و آبدار می کند! برای تهیه ماریناد گوشت، سس گوجه فرنگی را با موسیر خرد شده، سرکه و سس ورسسترشایر مخلوط کرده و تا هشت ساعت آن را ماریناد کنید.

3. طعم مرغ را بهبود بدهید

از سس گوجه فرنگی برای یک وعده غذایی بدون مزه و طعم بد استفاده کنید. شیرینی آن کاراملی شدن سس مرغ را افزایش می دهد، در حالی که اسیدیته الیاف گوشت را می شکند و آن را نرم می کند. برای یک شام سریع در شب، سس گوجه فرنگی، سبزی، روغن زیتون و سیر له شده را به چهار سینه مرغ اضافه کنید و بپزید تا گوشت از بیرون ترد، اما از داخل آبدار شود.

4. خودتان سس ترش و شیرین درست کنید

سس ترش و شیرین یک چاشنی محبوب برای غذاهای چینی است. می توانید از آن برای پوشاندن مرغ یا به عنوان سس دیپینگ برای اسپرینگ رول های ترد استفاده کنید. برای درست کردن این سس ترکیبی، ¾ فنجان شکر سفید، 1/3 فنجان سرکه سفید، 2/3 فنجان آب، ¼ فنجان سس سویا، 1 قاشق غذاخوری کچاپ گوجه فرنگی و 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در یک قابلمه متوسط بریزید و بگذارید بجوشد. هم بزنید تا ترکیب غلیظ شود.

5. چدن را حسابی تمیز کنید

تمیز کردن قابلمه‌ها و تابه‌های چدنی بسیار سخت است. اما نباید اینطور باشد! برای از بین بردن زنگ زدگی ظروف چدنی مورد علاقه تان، کافی است آن را با سس کچاپ بپوشانید، اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با یک برس سیمی بشویید. کچاپ اسیدی است و به از بین بردن زنگ کمک می کند. به یاد داشته باشید که پس از تمیز کردن قابلمه چدنی خود را به درستی شستشو دهید!

6. به عنوان اسکراب پوست استفاده کنید

چه کسی می دانست که سس گوجه فرنگی می تواند به روتین زیبایی شما اضافه شود؟ کچاپ را همراه با شکر دانه ریز می توانید به عنوان اسکراب صورت استفاده کنید. گوجه فرنگی موجود در سس کچاپ آن را اسیدی می کند، خاصیتی که به لایه برداری کمک می کند، در حالی که آنتی اکسیدان ها به التهاب کمک می کنند. به یاد داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید این کار را در خانه امتحان نکنید!

7. به عنوان فیکس کننده مو

قبلاً برای بسیاری از بلوندها اتفاق افتاده است … بعد از شنا در استخر رنگ موهای تان سبز می شود. رنگ سبز در اثر واکنش کلر در آب استخر ایجاد می شود. ممکن است برای سایر رنگ های مو نیز اتفاق بیفتد، اما در موهای بلوند بیشتر دیده می شود. برای رفع این مشکل، به سس کچاپ روی بیاورید! همانطور که ما از کانسیلر با رنگ سبز برای قرمزی صورت استفاده می کنیم، سس کچاپ رنگ سبز موها را خنثی می کند.

8. رنگ درست کنید

بطری های پلاستیکی یک دستگاه پخش ایده آل برای پروژه های رنگ کودکان است. برای ساختن رنگ مناسب برای کودکان، کافی است مقادیر مساوی آرد، نمک و آب را با هم مخلوط کنید. هم بزنید تا یکدست شوند و بعد چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. مخلوط را در بطری سس ریخته و به بچه ها بدهید تا از آن لذت ببرند!

9. برای درمان درد سوختگی

اگر جایی در آشپزخانه خود کشو دارید که پر است از بسته های سس کچاپ، احتمالا تنها نیستید. ما از آنها استفاده نمی کنیم، اما احساس بدی هم داریم که آنها را دور بیندازیم. یکی از راه‌های استفاده از آن‌ها، فریز کردن شان به‌عنوان بسته‌های کوچک یخ است. اگر سوختگی کوچکی در اثر پاشیده شدن روغن داشته باشید، می توانید از بسته های سس یخ زده استفاده کنید.

10. خون تقلبی خود را بسازید

آیا می خواهید دوستان تان را با یک لباس خونی در مهمانی بالماسکه یا هالووین بعدی تحت تأثیر قرار دهید؟ پس از سس گوجه فرنگی به عنوان خون تقلبی استفاده کنید! این خون نسبت به خون تقلبی که در فروشگاه لباس می خرید ارزان تر است و لباس های شما را لکه نمی کند. به علاوه، اگر مقداری به دهانتان بخورد، طعم آن هم خیلی بد نخواهد بود! با مخلوط کردن سس کچاپ با پودر کاکائو و گلدن سیروپ، خون واقعی خود را درست کنید.

11. سگ تان را بشویید

بر کسی پوشیده نیست که سگ ها عاشق بازی در بیرون هستند. اما این همه غلتیدن در خاک و مدفوع آنها را کثیف می کند. برای خلاص شدن از شر بوی بد سگ، به آنها حمام سس گوجه فرنگی بدهید. سس گوجه فرنگی را روی بدن سگ خود ماساژ دهید، حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد مثل حالت عادی بشویید. خواهید دید که موجود دوست داشتنی خانه تان حسابی تمیز می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا