راهکارهایی برای تازه نگه داشتن گل های طبیعی

اگر شما هم عاشق گل تازه چیده شده در گلدان هستید و دوست دارید گاه گاهی گل تازه در گلدان شیشه ای روی میز بگذارید، احتمالا این حالت غصه بعد از پژمرده شدن شان را تجربه کرده اید. همه ما دوست داریم گل ها در طولانی ترین زمان ممکن تازه بمانند و خانه مان را پر از زیبایی کنند. در این نوشتار بهترین روش های تازه نگه داشتن گل را با هم خواهیم دید. همراه‌ ما باشید.

فوت و فن های تازه نگه داشتن گل طبیعی

روش های قید شده در زیر همگی عمر گل های چیده شده را افزایش می دهند و آنها را تازه نگه می دارند. بنا به موادی که در خانه دارید یکی را امتحان کنید و از تاثیر آن شگفت زده شوید:

تازه نگه داشتن گل با نوشابه

حدود 1/4 فنجان نوشابه داخل گلدان حاوی آب بریزید. شکر موجود در نوشابه باعث تازه ماندن گل ها می شود. البته بد نیست بدانید که اگر گلدان شیشه ای دارید و می خواهید آب داخل گلدان روشن بماند، از نوشابه های روشن استفاده کنید ، مثل اسپرایت.

تازه نگه داشتن گل با اسپری مو

اسپری مو درست همانطوری که مدل موهای ثابت نگه می دارد، کمک می کند تا گلها تازه تر بمانند، کمی از گل فاصله بگیرید و رویش اسپری کنید، البته فقط روی برگ و گلبرگ باید مواد بشیند.

سرکه سیب بهترین ماده برای تازه ماندن گل ها

سرکه سیب بهترین ماده برای تازه ماندن گل ها

یک راه عالی برای تازه نگه داشتن گل این است که 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 قاشق غذاخوری شکر را در گلدان بریزید و بعد گل ها را در گلدان قرار دهید. برای افزایش عمر گل ها چند روز یک بار حتما آب را عوض کنید (با سرکه و قند جدید).

تازه نگه داشتن گل ها با آسپرین

یک روش عالی برای نگهداری گل ها همین است: چند آسپیرین خرد شده در آب گلدان بریزید و گلها را درون ترکیب قرار دهید. همچنین فراموش نکنید هر چند روز یک بار آب گلدان را عوض کنید.

تازه نگه داشتن گل ها با وایتکس!

اگر 1/4 قاشق چای خوری سفید کننده به ازای هر لیتر آب داخل گلدان بریزید ، عمر آنها افزایش پیدا خواهند کرد. یکی دیگر از دستور العمل های مفید و موثر این است: 3 قطره سفید کننده و 1 قاشق چای خوری شکر را به 1 لیتر آب گلدان اضافه کنید. این ترکیب باعث می شود که آب کدر نشود و از رشد باکتری ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

سکه های فلزی برای تازه نگه داشتن گل

خیلی ساده چند سکه و یک حبه قند به آب گلدان اضافه کنید، تا عمر گل ها حسابی افزایش بیابد، ظاهرا سکه ، مانند یک اسیدفیر عمل کرده و از رشد باکتری جلوگیری می کند.

نکاتی کلی برای افزایش عمر گلهای طبیعی در خانه

  • از گلدان بزرگ استفاده کنید
  • از آب ولرم استفاده کنید
  • برگ های پایین ساقه را جدا کنید
  • آب گلدان را به طور مرتب عوض کنید
  • انتهای ساقه را به صورت زاویه دار (45 درجه) کات کنید
  • از مواد نگهدارنده گل استفاده کنید
  • گل ها را از نور مستقیم آفتاب، میوه و گرما دور نگه دارید
  • گل های پژمرده را از سایر گل ها جدا کنید
  • نگهداری گل ها در یخچال نیز به افزایش عمر آنها کمک می کند
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا