نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال!!؟

اگر به دنبال راهی برای افزایش طول عمر دستکش ظرفشویی هستید ما برای تان یک روش غیر متعارف و عجیب داریم که واقعا اثرگذار است: نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال! بله. در این نوشتار به همین موضوع خواهیم پرداخت.

چرا باید دستکش ظرفشویی را در یخچال نگهداری کنیم؟

یکی از راهکارهایی که باعث افزایش عمر دستکش ظرفشویی می شود، این است که بعد از استفاد از دستکش، آنها را در یخچال قرار دهید تا جلوی رشد باکتری ها گرفته شود. البته قبل از اینکه دستکش را داخل یخچال قرار دهید آن را خوب شستشو بدهید و خشک کنید.

بعد از آنکه دستکش خشک شد آن را در ظرف مناسبی گذاشته و در یخچال قرار دهید. سعی کنید از ظروف در بسته برای نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال استفاده کنید. توجه داشته باشید که هوای درون ظرف یا کیسه پلاستیکی کاملا تخلیه کنید. همچنین دقت کنید که دستکش ها کنار مواد غذایی یا در تماس با آنها نباشند.

بهترین قسمت یخچال برای نگهداری دستکش ظرفشویی طبقات بالایی است که دمای پایین تری دارد. اصلا نباید دستکش ظرفشویی سوراخ و کهنه را در یخچال نگهداری نکنید. همچنین نباید دستکش ها را به مدت طولانی در یخچال قرار بدهید.

دیگر راه های افزایش عمر دستکش ظرفشویی

برخی از بهترین اقدامات برای افزایش طول عمر دستکش ظرفشویی به شرح زیر است:

  • توصیه می شود هر بار بعد از استفاده از دستکش آن را خوب بشویید.
  • همچنین برای شستشوی بهتر دستکش ظرفشویی از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب ولرم به جای آب داغ، مانع فرسودگی سریع آنها خواهد شد.
  • همچنین می توانید از نرم کننده برای شستشوی دستکش استفاده کنید تا نرم و انعطاف پذیر شوند.
  • دستکش ظرفشویی را نزدیک اشیا و وسایل نوک تیز قرار ندهید.

مزایای نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال

  • یکی از مهم ترین مزایای قرار دادن دستکش در یخچال این است که از رشد باکتری و میکروب روی آن جلوگیری می شود.
  • طول عمر دستکش ظرفشویی با قرار دادن آن در یخچال افزایش می یابد.
  • نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال ظاهر و کیفیت آن ها را به خوبی حفظ می کند.

معایب نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال

یکی از معایب نگهداری دستکش ظرفشویی در یخچال این است که ممکن است باکتری ها و آلودگی هایی را با خود به مواد غذای موجود در یخچال انتقال بدهد. اگر هم دستکش را به مدت طولانی در یخچال قرار دهید، ممکن است کیفیت آن از بین برود و زودتر فرسوده شود. مورد دیگر اینکه نگهداری دستکش آلوده به باکتری و میکروب در یخچال بوی نامطبوع در یخچال ایجاد می کند و ممکن است مواد غذایی یا بدنه یخچال را آلوده کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا