به کمک 10 ایده جالب به دیوارهای خالی جان بدهید!

اگر به دنبال تغییر کوچکی در خانه‌تان هستید که هم هزینه‌بر نباشد و هم زیبایی خانه‌تان را افزایش دهد، پیاده سازی یک ایده جالب روی یکی از دیوارهای اتاق نشیمن یا پذیرایی می‌تواند همان چیزی باشد که می‌خواهید. در این نوشتار 10 ایده برای تزئین دیوار در اختیارتان قرار داده‌ایم.

ایده برای تزئین دیوار

بنا به سلیقه خودتان می‌توانید یکی از این ایده‌ها را اجرا کنید و ببینید چه حس و حال تازه ای به فضای خانه‌تان اضافه خواهد شد.

هنر دیواری

همه می‌خواهند خانه ای زیبا داشته باشند، اما تغییر دکوراسیون اغلب خرج زیادی می‌تراشد. اگر کمی بودجه دارید، تابلو یا یک اثر هنری دیواری، می‌تواند جلوه زیبایی به فضا ببخشد. موارد زیر را می‌توانید روی دیوار خانه‌تان پیاده سازی کنید.

سبد حصیری برای اتاق نشیمن

اگر می‌خواهید ظاهری بوهمیایی برای خانه‌تان درست کنید، سراغ سبدهای حصیری برای اتاق نشیمن یا هر اتاق دیگری بروید. این ایده نه تنها منحصر به فرد است، بلکه اجرای آن هم عملا کاری ندارد.

ایده برای تزئین دیوار، استفاده از کفگیر و ملاقه برای دیوار آشپزخانه

دیوار آشپزخانه را با ایده‌های منحصر به فرد می‌توانید به شدت زیبا و متفاوت کنید. به هر روی آشپزخانه هم بخش مهمی از خانه است و احتمالا زمان زیادی را در آن سپری می‌کنید. یک ایده ساده برای دیوار آشپزخانه این است که کفگیر و ملاقه را به دیوار آویزان کنید.

اگر قفسه دارید، می‌توانید چند قلم دکوری‌جان زیبا نیز در آن قرار بدهید. تصویر زیر هم ایده مناسبی برای آشپزخانه است. یک دیوار را رنگ سیاه بزنید و حس تخته سیاه را تداعی کنید. هم زیباست و هم کاربردی!

جدولی از قاب عکس و تابلو

جدولی از قاب عکس و تابلو

از عکس‌های قدیمی برای ساخت دیوار یادگاری استفاده کنید. اگر به دنبال ایده برای تزئین دیوار هستید، چه المانی بهتر از عکس‌های خانودگی که همگی در یک سایز قاب شده‌اند؟ قاب‌ها را منظم و ردیفی روی دیوار نصب کنید. به این ترتیب دیوار اتاق نشیمن‌تان هم جلوه زیبایی خواهد یافت و هم با نگاه کردن به عکس عزیزان‌تان یا خاطرات گذشته، لبخندی گوشه لب‌تان نقش خواهد بست.

ایده برای تزئین دیوار: نقشه

ایده بدی هم نیست! می‌توانید از یک دیوار برای انداختن طرح نقشه استفاده کنید و جلوه زیبایی به فضا بدهید. این نقشه می‌تواند متعلق به شهر یا منطقه مورد علاقه‌تان باشد یا نقشه جایی که دوست دارید به آن سفر کنید.

تخته سیاه روی دیوار اتاق کار

کودک درون خود را با این ایده تزئین دیوار بیدار کنید! برای پیاده کردن این ایده ساده کافیست یک تخته سیاه داشته باشید یا تخته‌ سیاهی با ابعاد مورد نظرتان سفارش بدهید. بعد می‌توانید تقویم یا فهرست کارهای‌تان را با گچ‌های رنگی روی دیوار بکشید و تمام!

صنایع دستی ریسه‌ ای

اگر می‌خواهید یک هنر دیواری منحصر به فرد برای فضای داخلی اتاق نشیمن داشته باشید، مکرومه بافی می‌تواند ایده خوبی باشد. این ایده تزئین دیوار تا حدی غیرمعمول به نظر می‌رسد، هرچند در سال‌های اخیر اهمیت زیادی به این هنر داده شده است.

کاغذ دیواری گلدار برای اتاق خواب

کاغذ دیواری گلدار برای اتاق خواب

هنگامی که در مورد نحوه زیباسازی دیوار سردرگم شده‌اید، کاغذ دیواری گلدار می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. کاغذ دیواری گلدار به ویژه برای اتاق خواب بسیار مناسب است. می‌توانید رنگ و طرح آن را مطابق با سایر المان‌ها و رنگ غالب اتاق انتخاب کنید و از نتیجه لذت وافر ببرید.

کتاب، همیشه المانی زیبا برای دکوراسیون است

اگر انبوهی از کتاب‌ها در اطراف خود دارید، از آنها برای ساخت یک دیوار زیبا و هنری استفاده کنید. چند قفسه و شلف را روی دیوار نصب کنید و کتاب‌های مورد علاقه‌تان بر اساس نظم یا الگوی مشخصی بچینید.

مصنوعات فلزی برای تزئین دیوار

رنگ طلایی روی پس زمینه آبی بسیار خیره کننده به نظر می‌رسد. در واقع دکوری جات فلزی، به خصوص در سایه‌هایی مانند طلایی یا برنز جلوه بسیار زیبایی به دیوارها می‌دهند! اگر می‌خواهید دکوراسیون لوکس دیواری برای اتاق نشیمن داشته باشید، برای خودتان یک اثر هنری فلزی به رنگ طلایی یا هر رنگی که متناسب با دیوارتان است بخرید. نتیجه قطعا شگفت زده‌تان خواهد کرد.

نقاشی مدرن دیواری

این یکی در واقع یک گزینه کلاسیک است. تابلوهای نقاشی‌ زیبا به نظر می‌رسند و با بودجه‌های مختلف در دسترس هستند. اگر به دنبال چنین ایده‌ای هستید، یک نقاشی مدرن را انتخاب کنید تا ظاهری مدرن به دکور خانه‌تان بدهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا