ایده های عالی برای کافی بار خانگی

کافه‌ها حال و هوای خاص خودشان را دارند. هنگامی که به یکی از آنها عادت کردید، متعجب خواهید شد که چرا و چگونه دیگر نمی‌توانید بدون آن سر کنید. یک کافه می‌تواند رفت و آمد صبحگاهی شما به ایستگاه جذب کافئین را بسیار خوشایند کند با این تصور که هر چه می‌خواهید آماده و منتظرتان است.

اما راه اندازی و داشتن کافی بار قهوه خانگی هم لذت دیگری دارد. تصور کنید که نوشیدنی‌های مورد نیازتان، اعم از قهوه، چای، شکلات داغ یا حتی دمنوش‍ها یک کنج مخصوص به خود را دارند که هم کار آماده کردن را ساده می‌کند و هم جذابیت زیادی به فضا می‌دهد.

ایده برای کافی بار خانگی

دوست دارید کافی بار خانگی تان را کجا بگذارید؟ در آشپزخانه، اتاق خواب یا اتاق نشیمن؟ مهم نیست که چگونه یا کجا ایستگاه قهوه خانگی‌تان را راه اندازی کنید، مطمئناً ظاهر آن طوری خواهد بود که به دل تان بنشیند. در این نوشتار چند ایده برای کافی بار خانگی شما داریم.

1. جای درستی را برای قرار دادن کافی بار انتخاب کنید

هنگامی که نوبت به تعیین مکان ایده آل برای بار قهوه می‌رسد، نزدیک پریز بودن مهم است. چون لازم است برخی لوازم برقی از جمله کتری و قهوه جوش را به پریز متصل کنید.

2. به فضای ذخیره سازی آن فکر کنید

یک کافی‌بار خوش ساخت، یک کافی‌بار کاربردی است. اگر همه وسایل لازم نزدیک تان باشد، نوشیدنی صبحگاهی تان لذت بخش تر خواهد بود. برای دسترسی آسان، هم ظروف و هم اقلام لازم مانند قهوه، چای، شربت‌های طعم دار و شیرین کننده‌ها را در یک قسمت قرار دهید. هنگام تعیین نحوه چیدمان کافی بار، اقلامی را که هر روز برای درست کردن فنجان قهوه‌تان استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید و کابینت‌ها و کشوهای خود را مطابق با همین موضوع بچینید.

3. اقلام غیر ضروری را حذف کنید

برای اینکه کافی بار‌تان با اقلام غیرمرتبط با قهوه و دمنوش شلوغ به نظر نرسد، آن را متمرکز نگه دارید. سایر مواردی که مورد نیاز نیستند را حذف کنید، مانند کتاب‌های آشپزی، ظروف سرو غیرمرتبط با نوشیدنی ها، کاسه‌ها و غیره. فنجان‌های قهوه، همزن‌ها، فیلتر قهوه و موارد دیگر، همگی موارد منصفانه‌ای برای تجهیز ایستگاه قهوه شما هستند و در عین حال آن را کاربردی و منظم می‌کنند.

4. ایده برای کافی بار خانگی، یک ایستگاه نوشیدنی ایجاد کنید

لازم نیست بار کافی شما فقط مختص قهوه باشد. چای، آب گازدار و حتی شکلات داغ می‌توانند در این فضا قرار بگیرند. فقط این را در نظر بگیرید که تنوع نوشیدنی را خوب سازماندهی کنید، همه اقلام چای را در یک مکان، اقلام قهوه را در جای دیگر، و کاکائو داغ، دمنوش، و چوب دارچین و بقیه را در جای دیگر قرار دهید.

5. ضرورتی ندارد که کافی بار حتما داخل آشپزخانه باشد

کافه‌ها فقط برای آشپزخانه نیستند. یک گوشه در اتاق خواب اصلی یا اتاق میهمان را در نظر بگیرید تا شما یا مهمانان مجبور نباشید برای صرف قهوه یا چای منتظر بمانید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای خامه و شیر، یک یخچال کوچک نوشیدنی داشته باشید. فضای ذخیره‌سازی باز در قسمت بالا می‌تواند حسی شبیه قفسه کتاب ایجاد کند، در حالی که کابینت بسته می‌تواند به ذخیره اقلام کافی‌بار که ممکن است نخواهید جلوی چشم باشند، کمک کند.

6. برای دسترسی آسان قفسه‌ ها را باز نگه دارید

در حالی که ما عاشق یک ایستگاه قهوه منظم و مرتب برای صبح‌های پر از تنبلی شنبه هستیم، همچنین نیاز داریم که در روزهای شلوغ دوشنبه نیز آماده باشد. انتخاب قفسه‌های باز و در دسترس نگه داشتن همه چیز می‌تواند فرآیند پر کردن فنجان شما را ساده کند.

7. کمی ذوق به خرج بدهید

فضای کافی بار را متمایز کنید. ذوق و سلیقه به خرج دادن در چیدمان کافی بار کمک زیادی به ایجاد فضایی خاص می‌کند. هنگامی که چیدمانی متمایز خلق می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که این منطقه مقصدی است که هم مهمانان و هم اعضای خانواده به طور طبیعی به سمت آن جذب می‌شوند. تصور کنید وقتی که خورشید هنوز طلوع نکرده و شما با چشمانی تار از خواب شبانه در سالن قدم می‌زنید، کشش طبیعی به سمت کافی بار بسیار لذت بخش خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا