نحوه نگهداری خیار در یخچال طوری که تازه و ترد بمانند!

خیار از جمله صیفی جات همه کاره است. می‌توانید آن را در سالاد یا ماست استفاده کنید و حتی می‌توانید ترشی یا خیار شور درست کنید. خیار اگر به درستی نگهداری شود، می‌تواند تا یک هفته در یخچال بماند. بهترین نکات نگهداری خیار ما را برای افزایش عمر خیارهای تازه در این نوشتار بخوانید. به هر حال، هیچ چیز بدتر از برداشتن خیار لزج از داخل یخچال نیست.

نحوه انتخاب خیار

برای اطمینان از اینکه خیارهای خریداری شده را کامل استفاده کنید، مهم است که بدانید در هر سبزی تازه به دنبال چه باشید. در اینجا لیستی از بایدها و نبایدهایی وجود دارد که هنگام خرید خیار باید به آنها توجه کنید:

  • رنگ خیارها باید سبز متوسط تا سبز تیره باشد.
  • خیارها باید سفت و بدون لکه‌های نرم، کبودی یا چین و چروک باشند.
  • نباید هیچ لک، کپک سفید یا لکه‌های زرد روی خیار وجود داشته باشد، زیرا ممکن است نشان دهنده پوسیدگی باشد یا اینکه خیار بیش از حد رسیده و در آستانه پوسیدگی است.
  • یک خیار تازه نسبتاً بی بو خواهد بود. اگر بو می‌دهد، ممکن است بیش از حد رسیده باشد.
  • خیار نباید پف کرده یا سنگین باشد انگار که پر از آب است.

چطور خیار را نگهداری کنیم؟

برای شستشوی خیار آن را به آرامی زیر آب ساده و خنک لوله کشی مالش دهید. حتی اگر بلافاصله یا همان روز از خیار استفاده می‌کنید، باز هم حتماً قبل از پوست کندن آن را با آب خنک بشویید. این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آلودگی و باکتری از چاقو به گوشت خیار منتقل نمی‌شود.

پس از شستن خیار، حتماً آنها را قبل از نگهداری با دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه تمیز و جاذب کاملاً خشک کنید. اگر خیار را به صورت مرطوب نگهداری کنید، رطوبت بیش از حد ممکن است باعث لزج شدن و فاسد شدن سریع آنها شود.

نحوه نگهداری خیار در یخچال

هرچند خیارها سفت و ترد هستند، اما در واقع مقاوم ترین محصول نیستند. آنها کاملا فاسد شدنی و ظریف هستند، بنابراین برای حفظ تازگی آنها باید برخی نکات را رعایت کنید. با استفاده از این نکات و روش‌ها، خیار به طور کلی 5 تا 6 روز در یخچال تازه می‌ماند.

خیارها را در صورتی که فوراً استفاده نشوند باید در یخچال نگهداری شوند. با این حال، در حالی که آنها نیاز به یخچال دارند، خیارها را در دمای بسیار پایین نگهداری نکنید. بلکه آنها را در گرمترین قسمت یخچال که معمولا نزدیک جلو یا درب است قرار دهید. اگر در نقطه ای با دمای پایین یخ بزنند، خراب می‌شوند، ژلاتینی و سنگین می‌شوند و از داخل می‌پوسند. یادتان باشد خیارها پس از خشک شدن کامل، باید در حوله کاغذی خشک و تمیز پیچیده شوند.

آیا می‌ توانید خیار را روی پیشخوان آشپزخانه نگهداری کنید؟

همانطور که قبلا ذکر شد، خیار را باید در یخچال نگهداری کرد تا عمر آن طولانی شود. اگر نیاز دارید آنها را برای مدت کوتاهی روی پیشخوان نگهداری کنید، بهتر است در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. رطوبت بیش از حد می‌تواند روند فاسد شدن خیار را تسریع کند، بنابراین خیارها را روی یک حوله کاغذی قرار دهید یا آنها را در یک ظرف قابل تنفس نگه دارید.

نحوه نگهداری خیارهای ورقه شده

نحوه نگهداری خیارهای ورقه شده

باقی مانده خیارهای ورقه شده را در یک کیسه یا ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. اگر قسمتی از خیار را پوست کنده اید و بخشی از آن باقی مانده است، آن را محکم در پلاستیک بپیچید و سپس خیار را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی درب دار قرار داده و به یخچال برگردانید. خیارهای خرد شده 1-2 روز در یخچال ماندگاری دارند.

وجود جریان هوا در مقابل ذخیره سازی خیار بدون هوا

پس از شستن، خشک کردن و بسته بندی خیارها، مردم اغلب آنها را در یک کیسه یا ظروف درب دار نگهداری می‌کنند تا تر و تازه بمانند. در حالی که این روش ممکن است برای سایر محصولات ایده آل باشد، خیارها دوست دارند خشک باشند و کمی ‌نفس بکشند.

در یک ظرف دربسته، آنها به سرعت خراب می‌شوند. بنابراین، اگر خیارها را به صورت خشک و بسته بندی شده در یک کیسه مشبک یا ظرفی که اجازه جریان هوای کم را می‌دهد نگهداری کنید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. مقداری گردش هوا باعث ترد، خشک و تازه بودن خیارها برای مدت طولانی‌تر می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا