چیدمان فضای کوچک؛ چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید و نمی دانید چطور باید آن را بچینید تا هم بزرگ به نظر برسد و هم دلباز این نوشتار مخصوص شماست. ما بهترین نکات را برای چیدمان فضای کوچک در اختیار شما قرار می دهیم تا بدون دردسر جستجو و گشتن در سایت های دیگر اتاق نشیمن تان را بچینید و از نتیجه لذت ببرید. با بخش دکوراسیون هوم نگار همراه باشید!

چیدمان فضای کوچک

یک اتاق نشیمن کوچک نباید تاریک و دلگیر به نظر برسد. همچنین نباید فاقد سبک باشد. اگر فضای نشیمن شما کوچک است، طیفی از ترفندهای طراحی هوشمندانه وجود دارد که می توانید آنها را برای استفاده حداکثری از متراژ گرانبهای خود دنبال کنید.

بله، اتاق های نشیمن کوچک هم می توانند زیبا و دنج باشند. اما لازم است کمی خلاقیت در چیدمان آنها به خرج دهید. همانطور که ناتاشا بردلی، کارشناس مشهور دکوراسیون می گوید: «اتاق نشیمن که به عنوان قلب خانه شناخته می شود، فضایی است بسیاری از ما بیشتر وقت مان را در آن می گذرانیم. نشیمن یکی از اتاق های اصلی است و طراحی و سبک درست آن می تواند بر ارزش ملک شما تأثیر بگذارد. اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید، راه های زیادی برای باز کردن فضا و اضافه کردن توهم بزرگی به آن وجود دارد.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

برای اینکه فضای اتاق کوچک نشیمنرا بازتر و بزرگ تر نشان دهید، موارد زیر را دنبال کنید:

سقف و دیوار را به یک رنگ دربیاورید

رنگ کردن سقف به همان رنگ دیوارها می تواند به محو شدن خطوط فضای کوچک کمک کند. یک رنگ بودن دیوارها و سقف در کنار دادن طراوت به هر فضایی می تواند به شدت بر بزرگ دیده شدن فضا موثر باشد.

وقتی نوبت به انتخاب ایده های رنگ اتاق نشیمن می رسد، البته که همه چیز به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اما در عین حال باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که رنگ انتخابی شما می تواند فضا را بزرگ یا کوچک کند.

از آینه ها استفاده کنید

از آینه ها برای تابش نور در فضای اتاق نشیمن کوچک و ایجاد توهم بزرگی فضا استفاده کنید. ممکن است این قدیمی‌ترین ترفند در مورد بزرگ‌تر کردن اتاق‌های نشیمن کوچک باشد، اما واقعا قرار دادن هوشمندانه آینه‌ها می‌تواند به بزرگ دیده شدن هر فضایی کمک کند.

چنین تاثیری به این دلیل است که آینه ها می توانند با دو برابر کردن فضای داخلی و بازتاب نور، توهم بزرگ شدن فضا را ایجاد کنند. نکته اینجاست: «هرچه آینه بزرگتر باشد، بهتر است!».

سراغ انتخاب های خنثی بروید

رنگ های روشن را برای طراحی اتاق نشیمن کوچک خود انتخاب کنید. چرا؟ چون رنگ های روشن فضاهای کوچک را باز و بزرگ می کنند، به خصوص در اتاق هایی که منابع نور طبیعی محدودی دارند. اما رنگ سفید ممکن است برای هر خانه ای کاربردی نباشد. اگر سفید برای خانه شما مناسب نبود، به رنگ های خنثی یا رنگ های کم رنگ مانند کرم، خاکستری یا سایه های پاستلی روی بیاورید.

وقتی صحبت از رنگ‌ها می‌شود، یک جایگزین ملایم دوست‌داشتنی برای رنگ‌های خنثی، صورتی است. صورتی روشن برای فضاهای کوچک عالی است، زیرا اتاق را گرم و دلپذیر می کنند، اما در عین حال به بازتاب نور نیز کمک می کنند.

از پرده های روشن استفاده کنید

اتاق های نشیمن نباید پرده های ضخیم داشته باشند. در عوض، پرده های حریر سبک و روشن را انتخاب کنید تا نور در فضا برقصد. باید مطمئن شوید که فضا تا آنجا که ممکن است نور داشته باشد. بنابراین از پرده های سنگین در دو طرف پنجره اجتناب کنید و به سراغ پرده های روشن و سبک بروید.

رنگ کفپوش را هم با دیوار و سقف یکسان کنید

کف اتاق نشیمن را به رنگ بقیه دیوارها دربیاورید تا توهم فضایی بی پایان را ایجاد کنید. طرفدار رنگ سفید هستید؟ می توانید از یک رنگ روشن خنثی برای این کار استفاده کنید.

دیوارها را قاب بندی کنید

این برای کسانی که دکوری جات، عکس یا کتاب دارند ایده آل است. زمان آن فرا رسیده است که به موضوع به دردبخوری فضا نیز فکر کنید. می توانید این کار را با قاب بندی دیوارها انجام دهید. این ترفند طراحی برای کسانی که دکوری جات، تابلو یا کتاب دارند ایده آل است.

استفاده از رنگ چوب تیره به “قاب بندی” دیوارها کمک می کند. اساساً این تکنیک بزرگترین سطح (دیوارها) را برای ایجاد توهم فضای بیشتر نشان می دهد.

از رنگ های تیره استفاده کنید

بله، ما می دانیم که در مورد خنثی نگه داشتن چیزها در فضاهای کوچک برای انعکاس نور و بزرگتر کردن اتاق نشیمن صحبت کردیم. ولی اتاق نشیمن تاریکی که دیوارهای آن را با رنگی عمیق و غنی رنگ آمیزی کرده ایدتا به محو شدن لبه های اتاق کمک کند، ارزش زیادی دارد.

ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما دیوارهای تیره عقب می نشینند و حس عمق را به فضا می دهند و اغلب راه حلی برای اتاق های کم نور همین است.

سبک، رنگ و شکل مبل خود را هوشمندانه انتخاب کنید

مبلمان اتاق نشیمن بزرگ می تواند بر فضای کوچک و جمع و جور شما تاثیر زیادی بگذارد. به همین دلیل است که باید در انتخاب مبلمانی که برای قرار دادن در اتاق نشیمن کوچک خود انتخاب می کنید هوشمندانه عمل کنید.

استفاده از رنگ‌ها یا پارچه‌های خاص و در نظر گرفتن شکل مبل شما می‌تواند توهم فضای بزرگ تر را ایجاد کند و اتاق نشیمن کوچک‌تر را بزرگ‌تر نشان دهد. اگرچه رنگ‌های عمیق ظاهری غنی و لوکس دارند، اما وقتی صحبت از مبل‌های بزرگ به میان می‌آید، خرید رنگ‌های روشن که نور را منعکس می‌کنند و اتاق را بزرگ‌تر نشان می دهند، می‌تواند گزینه بهتری باشد. مبل هایی با پایه های باریک و بلندتر اجازه می دهند نور از زیرشان عبور کند. همچنین، با انتخاب مبل رنگ روشن و خنثی و بدون طرح ، فضا بزرگتر و منسجم تر به نظر می رسد و نظم فضا هم بیشتر خواهد بود.

مبل چند منظوره بخرید

به عنوان مثال، مبل‌هایی که تبدیل به تخت‌خواب می‌شوند یا زیرشان قفسه دارند هم کاربری هستند و هم از به هم ریختگی فضا جلوگیری می کنند.

به قفسه بندی «بله» بگویید

فضای کف زمانی که حداقل متراژ مربع را در اختیار داشته باشید، کمیاب است. به همین دلیل است که اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید، می توانید با استفاده از دیوارها بیشترین فضا را در اختیار داشته باشید. بنابراین می توانید قفسه هایی را به دیوارها اضافه کنید تا از فضاهای خالی حداکثر استفاده را ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا