بهترین روش تازه نگه داشتن سبزیجات (اینطوری تا مدت زیادی تازه می مونن!)

نگهداری سبزیجات به روش صحیح باعث می شود که آنها تازه و سالم بمانند. برخی از سبزیجات و میوه ها باید در یخچال نگهداری شوند، برخی دیگر باید قبل از قرار دادن در یخچال باید رسیده شوند و برخی دیگر بهتر است در دمای اتاق یا در جای خشک و خنک نگهداری شوند. در این نوشتار درباره نحوه نگهداری سبزیجات مورد علاقه تان بیشتر خواهید خواند.

نحوه نگهداری سبزیجات برگدار

سبزی های برگ دار اگر شسته شوند، در یک حوله کاغذی یا حوله پارچه ای پیچیده شوند و در یک ظرف یا کیسه پلاستیکی در بسته در یخچال نگهداری شوند، مدت بیشتری تازه می مانند. شما می توانید این کار را با کاهو، بوک چوی، برگ چغندر، کلم پیچ و اسفناج انجام دهید.

نکته: شستن و نگهداری سبزیجات برگدار به محض اینکه آنها را به خانه می آورید، خوردن آنها را راحت تر می کند. حتی اگر سبزی های از قبل شسته شده خریداری می کنید، ایده خوبی است که پس از رسیدن به خانه دوباره آنها را بشویید.

کدو و سبزیجات ریشه دار را چطور نگهداری کنیم؟

کدو حلوایی و سبزیجات ریشه دار را باید در جای خنک، تاریک و خشک بیرون از یخچال مانند کابینت یا زیرزمین نگهداری کنید. همچنین می توانید سیر، پیاز، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی، کدو تنبل و روتاباگا را از این طریق نگهداری کنید.

بهترین روش نگهداری گوجه فرنگی

برای اینکه گوجه فرنگی ها بهترین طعم را داشته باشند، آنها را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. البته این در مورد گوجه فرنگی های سفت و تقریبا نارس است. پس از رسیدن می توان آنها را در یخچال قرار داد.

زمان نگهداری هر نوع سبزی متفاوت است

زمان‌هایی که در زیر قید شده بهترین زمان مرف این سبزیجات است. دقت کنید که اگر این زمان گذشت و سبزیجات کپک نزد، باز هم می توانید آنها را مصرف کنید.

بیشتر سبزیجات مانند هویج، سیب زمینی، کلم بروکلی، کلم و کرفس باید در یک کیسه پلاستیکی یا ظروف درب دار در یخچال نگهداری شوند. قارچ ها بهتر است در یک کیسه کاغذی نگهداری شوند.

سبزیجات را باید در قسمتی متفاوت از میوه ها در یخچال نگهداری کرد. این کار از رسیدن سریع آنها جلوگیری می کند.

چه مدت می توانم سبزیجات کنسرو شده را نگهداری کنم؟

سبزیجات کنسرو شده را می توان به مدت 1-2 سال نگهداری کرد. تاریخ را روی قوطی بچسبانید تا به شما کمک کند مدت زمان نگهداری آن را پیگیری کنید.

برخی از سبزیجات کنسرو شده تاریخ «مصرف» خواهند داشت. این مدت زمانی است که طبق تصمیم سازنده، غذا در بهترین کیفیت خود خواهد بود. قوطی هایی که آسیب ندیده اند و به درستی نگهداری شده اند پس از این تاریخ همچنان قابل خوردن خواهند بود.

اگر نمی‌ توانید سبزی‌هایتان را فوراً بخورید، آنها را فریز کنید

منجمد کردن سبزیجات در خانه راهی سریع و آسان برای حفظ مواد مغذی و لذت بردن از طعم سبزیجات تابستانی در تمام طول سال است. بیشتر سبزیجات قبل از انجماد باید سفید شوند. این بدان معناست که باید کل یا تکه های سبزی را به مدت 1 تا 2 دقیقه بجوشانید و بلافاصله در آب سرد قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف شود. این کار باعث می شود که سبزیجات شما در فریزر نسوزند. سبزیجات منجمد تا یک سال خوب خواهند بود.

انجماد برای کنگر فرنگی، بادمجان، سبزی کاهو، سیب زمینی (به غیر از پوره)، تربچه، جوانه و سیب زمینی شیرین توصیه نمی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا