نحوه شستن بیوتی بلندر و براش

به راحتی می‌توان از نگهداری منظم برس آرایش چشم پوشی کرد، و بسیاری از ما احتمالاً به دلیل آسیب های پوستی ناشی از عدم شستشوی کافی ابزارهایی که برای آرایش استفاده می‌کنیم، مقصر هستیم. با این حال، این کار ساده ارزش افزودن به لیست کارهای هفتگی شما را دارد، زیرا برای جلوگیری از گسترش باکتری‌هایی که می‌توانند باعث جوش و سایر تحریکات پوستی شوند، ضروری است. اگر نحوه شستن بیوتی بلندر و براش را نمی دانید، این نوشتار برای شماست. با هوم نگار همراه باشید.

برای شستن اسفنج و براش آرایشی به چه محصولاتی نیاز داریم؟

انواع مختلفی از پاک کننده‌های ابزار آرایشی موجود است. پاک کننده آرایش مایع در دسترس است یا می‌توان آن را در خانه با استفاده از موادی که به راحتی پیدا می‌شود مانند شامپو بچه تهیه کرد. برای استفاده از این شوینده، آن را روی برس‌های آرایشی اسپری کنید یا در کاسه ای بریزید تا موهای براش خیس شوند. پاک کننده‌های براش جامد که شبیه یک صابون کوچک هستند نیز در دسترس و به راحتی قابل استفاده هستند.

تمیزکننده های سیلیکونی بافت دار هم برای تمیز کردن برس‌های آرایشی مفید هستند. این ابزارهای نازک دارای شیارهایی هستند که تجمع مواد آرایشی، پوست مرده و چربی موها را از بین می‌برند.

در فواصل بین تمیز کردن عمیق، براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی را با استفاده از دستمال‌های پاک‌کننده آرایش پاک کنید تا از انتقال رنگدانه جلوگیری شود.

چگونه براش را تمیز کنیم

مرحله 1. موهای براش را مرطوب کنید

موهای براش آرایش را با نگه داشتن زیر آب جاری خنک خیس کنید. مراقب باشید که دسته و حلقه براش خیس نشود، زیرا قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند چسب نگهدارنده موها را ضعیف کند و به مرور زمان باعث ریزش آن شود.

مرحله 2: از پاک کننده آرایش استفاده کنید

با اسپری کردن شوینده یا قرار دادن مقدار کمی از آن در کف دست و مالش براش به آن با حرکات دایره‌ای ملایم، مایع پاک‌کننده را روی موها بمالید. همچنین می‌توانید مایع پاک‌کننده را در یک کاسه کوچک بریزید و براش ها را مستقیماً در آن فرو کنید و مراقب باشید که فقط موهای براش خیس شوند.

برای تمیز کردن براش های آرایشی با پاک کننده جامد یا صابون، موهای خیس را به جلو و عقب روی نوار ضابونی بمالید تا پاک کننده یا صابون روی آن جمع شود.

مرحله 3: موها را ماساژ دهید

حالا موی براش را روی ابزار سیلیکونی بکشید تا هر چه کثیفی و رنگ است از آن خارج شود.

مرحله 4: موها را بشویید

موهای براش را زیر آب جاری خنک نگه دارید تا بقایای آرایش و پاک کننده پاک شود. از خیساندن حلقه و دسته براش خودداری کنید. هنگامی که آب شفاف شد و دیگر حاوی رنگدانه یا کف نبود، موها را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.

مرحله 5: موها را دوباره شکل دهید و براش را خشک کنید

براش را به درستی شکل دهید و روی یک حوله بگذارید تا در هوا خشک شود.

نحوه شستن بیوتی بلندر

مرحله 1: بیوتی بلندر را مرطوب کنید

بیوتی بلندر را زیر آب جاری خنک نگه دارید و آن را فشار دهید تا پر از آب شود.

مرحله 2: از پاک کننده آرایش استفاده کنید

پاک کننده مایع را مستقیماً روی اسفنج مرطوب آرایش بمالید و با دست‌ها آن را روی اسفنج ماساژ دهید. برای تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی با پاک کننده جامد یا صابون، اسفنج مرطوب را به جلو و عقب روی قالب صابون بمالید تا پاک کننده وارد آن شود.

مرحله 3: اسفنج را بشویید

اسفنج را زیر آب جاری خنک نگه دارید و با یک حرکت پمپاژ ملایم فشار دهید تا آب شفاف شود. سپس اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و آن را روی یک حوله قرار دهید تا در هوا خشک شود.

چگونه براش ها و اسفنج‌های آرایشی را خشک کنیم؟

خشک کردن براش ها و اسفنج‌های آرایشی قبل از کنار گذاشتن آن‌ها بسیار مهم است زیرا ابزارهای مرطوب می‌توانند بستری برای رشد باکتری‌ها ایجاد کنند. آب اضافی موها و اسفنج‌ها را به آرامی فشار دهید و بعد از تمیز کردن موهای آن را به درستی شکل دهید. برس‌ها و اسفنج‌های آرایش را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا در هوا خشک شوند.

برای خشک کردن برس‌های آرایش خود از سشوار یا وسایل گرمایشی دیگر استفاده نکنید زیرا گرما می‌تواند چسب نگهدارنده موها را در جای خود ذوب کند. برس‌های آرایشی را در ماشین ظرفشویی نشویید، زیرا قرار گرفتن در معرض آب و حرارت زیاد می‌تواند باعث آسیب جبران ناپذیر شود.

نحوه نگهداری براش و بیوتی بلندر

در کنار اطلاع از نحوه شستن بیوتی بلندر و براش، لازم است نحوه نگهداری از آن را نیز بدانید. اگر براش های آرایشی در صورت عدم استفاده به درستی نگهداری شوند، ماندگاری بیشتری دارند. بیوتی بلندر و براش را در ظرف دربسته نگه دارید تا از نشستن کثیفی و گرد و غبار روی آن‌ها جلوگیری کنید.

چند وقت یک بار براش و اسفنج‌های آرایش را تمیز کنیم؟

در حالت ایده آل، براش و بیوتی بلندر را هفته ای یک بار تمیز کنید. دست کم، برنامه ریزی کنید که ابزار آرایش خود را به صورت ماهانه تمیز کنید.

در صورت امکان، پس از هر بار استفاده، ابزارهای مورد استفاده برای محصولات مایع مانند کرم پودر مایع یا رژگونه مایع را تمیز کنید، زیرا فرمول‌های مایع به احتمال زیاد حاوی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند منجر به تحریک پوست یا عفونت شوند. براش هایی که برای استفاده از پودرها مانند سایه چشم یا برنزه کننده استفاده می‌شود را هفته ای یکبار تمیز کنید. اسفنج‌های آرایشی که می‌توانند حاوی باکتری باشند نیز باید پس از هر بار استفاده تمیز شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا