شوینده ظرفشویی خانگی؛ خودتان در خانه پودر و قرص ماشین ظرفشویی بسازید!

در سال های اخیر ماشین های ظرفشویی در آشپزخانه حسابی جای خود را باز کرده و تبدیل به یک عضو مهم به ویژه برای میهمانی ها شده اند. امروزه اکثر خانواده ها ماشین ظرفشویی را یک وسیله ضروری می دانند. البته برای اینکه دستگاه به بهترین نحو کار خود را انجام دهد، به مواد شوینده مناسب هم نیاز دارید.

اگر دوست دارید شوینده ظرفشویی خانگی خودتان را بسازید، می توانید از مواد اولیه موجود در خانه برای تولید مواد شوینده استفاده کنید. حتی اگر محصولات تجاری را ترجیح می‌دهید، بهتر است بدانید در صورت تمام شدن شوینده ماشین ظرفشویی، از چه چیزی می‌توانید به عنوان یک جایگزین اضطراری استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شونیده ظرفشویی خانگی:
1 فنجان جوش شیرین
1 فنجان بوراکس
1 فنجان پودر اسید سیتریک درجه غذایی
1 فنجان نمک کوشر
1 فنجان آب لیمو

روش تهیه شوینده خانگی برای ماشین ظرفشویی

  • اگر ترجیح می دهید قرص شوینده ماشین ظرفشویی درست کنید، آب لیمو را جایگزین پودر اسید سیتریک کنید.
  • بوراکس، نمک و سودا را با هم مخلوط کنید.
  • برای هر دو نوع مواد شوینده به یک کاسه همزن، قاشق چوبی، پیمانه اندازه‌گیری و یک ظرف دربسته نیاز دارید. اگر قرص‌ ماشین ظرفشویی درست می‌کنید، برای شکل دادن به قرص‌ها به قالب‌های سیلیکونی کوچک یا یک قالب یخ نیز نیاز دارید.
  • قالبی را انتخاب کنید که حدود یک قاشق غذاخوری را در خود جای دهد و قرصی بسازید که در مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی دستگاه شما جا شود.
  • در یک کاسه، یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان بوراکس، یک دوم فنجان اسید سیتریک پودر شده و یک دوم فنجان نمک کوشر اضافه کنید. با قاشق چوبی خوب هم بزنید تا مخلوط شود و به ظرف در بسته منتقل کنید. ظرف را برچسب بزنید.
  • برای تهیه قرص ماشین ظرفشویی یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان بوراکس، نصف فنجان نمک کوشر و سه چهارم فنجان آب لیمو را به یک کاسه همزن اضافه کنید.
  • با قاشق چوبی خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. یک قاشق غذاخوری از مخلوط را در قالب های سیلیکونی کوچک یا خانه های قالب یخ قرار دهید.
  • اجازه دهید قرص های قالب گیری شده به مدت 24 ساعت یا تا زمانی که سفت شوند خشک شوند. قرص ها را از قالب ها خارج کرده و به ظرف دربسته منتقل کنید. ظرف را برچسب بزنید.

نکته: از آنجایی که مواد شوینده ماشین ظرفشویی خانگی حاوی مواد ضد کلوخه شو (anti caking) برندهای تجاری نیست، ایده خوبی است که مقدار کمی آماده کنید – حداکثر سه فنجان. محصول باید در ظرفی با درب محکم نگهداری شود و به وضوح برچسب گذاری شود. دستورالعمل هایی را در مورد میزان استفاده برای هر بار ظروف کثیف روی برچسب درج کنید.

نحوه استفاده از مواد شوینده ظرفشویی خانگی

برای هر بار ظروف کثیف از یک تا دو قاشق غذاخوری پودر شوینده استفاده کنید. از آنجایی که مواد شوینده خانگی حاوی مواد ضد کلوخه شدگی نیست، پودر را درست قبل از شروع چرخه در محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید تا از توده هایی که ممکن است به خوبی حل نشوند، جلوگیری کنید.

اگر مخلوط کمی سفت شده است، با هم زدن ممکن است دوباره نرم شود. با این حال، اگر توده تشکیل شده است، محصول را دور بریزید.

توده ها به درستی در ماشین ظرفشویی حل نمی شوند. یک قاشق اندازه گیری را در ظرف قرار بدهید تا همیشه در دسترس باشد. دستورالعمل های مربوط به مقدار ماده شوینده مورد استفاده برای هر بار را به برچسب اضافه کنید تا دیگران بتوانند به درستی کارکرد ماشین ظرفشویی کمک کنند.

قرص شوینده ماشین ظرفشویی را چطور استفاده کنیم؟

یک قرص شوینده خانگی را بلافاصله قبل از شروع چرخه شستشو در ظرف شوینده ماشین ظرفشویی قرار دهید.

چند وقت یکبار باید از مواد شوینده خانگی استفاده کنید؟

هر بار که چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی را اجرا می کنید، می توان از مواد شوینده ماشین ظرفشویی خانگی استفاده کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا