افزایش طول عمر پکیج

در سال‌های اخیر پکیج به عنوان منبع تولیدکرمای خانه و همچنین مهیا کردن آب گرم، جای خود را به خوبی در خانه‌ها باز کرده است و انتخاب اول بسیاری از خانواده‌هاست. پر واضح است که در تابستان و زمستان، این دستگاه همواره در حال کار است. به همین دلیل مراقبت از آن و انجام راهکارهایی برای حفظ عکلکرد بهینه آن اهمیت زیادی دارد. در این نوشتار به برخی راهکارها برای افزایش طول عمر پکیج پرداخته‌ایم. با هوم نگار همراه باشید.

عمر مفید پکیج چقدر است؟

همه لوازم خانگی به طور کلی دارای دورهٔ مفیدی هستند که طی آن بهترین عملکرد را دارند. پکیج هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود تمامی مزایایی که این دستگاه فراهم می‌کند، متأسفانه دورهٔ عمر آن چندان بالا نیست. هرچند عواملی چون میزان استفاده، شرایط آب و هوا، و نحوهٔ استفاده از این وسیله تعیین‌کنندهٔ عمر مفید آن هستند، اما به طور کلی می‌توان گفت که پکیج‌های گرمایشی دارای یک دورهٔ مفید بین 7 تا 10 سال هستند.

راهکارهای افزایش طول عمر پکیج

با رعایت موارد زیر می‌توانید تا حد زیادی عمر پکیج را افزایش دهید:

استفاده از دودکش مناسب

انتخاب یک دودکش مناسب برای پکیج منجر به کاهش روند فرسایش این دستگاه خواهد شد. نصب درست دودکش هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

به کار بردن تجهیزات مناسب

برای اینکه پکیج‌تان کارکرد بهینه داشته باشد و در عین حال طول عمر مفید آن افزایش بیاید، لازم است از تجهیزات استاندارد استفاده کنید و همه موارد را به طور درست و اصولی نصب کنید. به عنوان مثال رادیاتورها و داکت اسپلیت‌ها باید با دستگاه سازگار باشند یا تعداد پره‌های رادیاتور با نوع پکیج تناسب داشته باشد.

خرید تجهیزات باکیفیت

شاید مجبور شوید برای خرید تجهزیات باکیفیت هزینه زیادی پرداخت کنید اما ارزشش را دارد. در صورتی که تجهیزات باکیفیت تهیه نکنید، مجبور خواهید بود که خیلی زود برای تعمیر پکیج یا حتی تعویض آن اقدام کنید.

استفاده از ابزارهای سختی گیر

یکی از عوامل مهم کاهش عمر پکیج وجود رسوب است. رسوب نه تنها عمر پکیج را کاهش می‌دهد بلکه باعث می‌شود این دستگاه به طور بهینه کار نکند. از این رو توصیه می‌شود از دستگاه‌های سختی‌گیر آب استفاده کنید. سرویس دوره ای پکیج نیز کمک کننده خواهد بود.

استفاده از ضد یخ

در صورتی که پکیج را در بالکن نصب کرده‌اید، توصیه می‌شود از ضد یخ مخصوص پکیج استفاده کنید تا در زمستان قطعات داخلی دستگاه یخ نزند.

خاموشی موقت پکیج

در صورتی که قرار است منزل نباشید و مدتی دستگاه را خاموش خواهید کرد، حتما آب آن را خالی کنید.

مراقبت از پمپ پکیج

پمپ از مهم‌ترین قطعات پکیج است. از این رو توصیه می‌شود به طور ویژه‌ای از آن مراقبت کنید:

اولا عملکرد صحیح پمپ مستلزم وجود آب در مدار است. در واقع خالی بودن مدار گرمایشی حتی به مدت 24 ساعت باعث داغ شدن پمپ خواهد شد و می‌تواند به آن آسیب وارد کند.

برخی پکیج‌ها نیز سیستم ضد گریپاژ دارند که برای مراقبت از پمپ عالی است.

تنظیم درست دمای رادیاتورها

تنظیم درست دمای رادیاتورها

دمای رادیاتورها را متناسب با سرمای هوا تنظیم کنید. اگر دمای آنها را خیلی بالا ببرید و پنجره ها را باز بگذارید نه تنها پکیج اسیب خواهد دید بلکه باعث اتلاف انرژی می‌شوید.

تنظیم فشار آب

فشار تاثیر زیادی روی کارکرد پکیج دارد. فشار مناسب آب بین 1 تا 2 اتمسفر است. در صورتی که فشار آب پایین‌تر از 0.5 باشد، از مدار خارج می‌شود.

بررسی فیلترها به صورت دوره‌ ای

فیلترها از ورود سنگریزه به سیستم دستگاه جلوگیری می‌کنند. از این رو توصیه می‌شود به صورت دوره‌ای آنها را بررسی کنید چرا که ممکن است حجم زیادی از سنگریزه در فیلتر جمع شده و فشار آب را کاهش دهد.

 استفاده از محافظ برق

هرگونه ایراد و اختلال در ورودی برق باعث بروز مشکل در پکیج خواهد شد. حتی در صورت وجود نوسانات برق ممکن است برد آسیب ببیند. بنابراین توصیه می‌شود از محافظ برق استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا