از بین بردن بوی سوختگی غذا: 6 روش هوشمندانه که می‌توانید امتحان کنید

سوزاندن غذا اتفاقی است که برای هر کسی رخ می‌دهد، اما لزومی ندارد که غذا را دور بریزید. در این نوشتار 6 راهکار عالی برای از بین بردن بوی سوختگی غذا در اختیار شما قرار می‌دهیم. با هوم نگار همراه باشید.

از بین بردن بوی سوختگی غذا

موارد زیر ساده‌ترین و البته موثرترین روش برای از بین بردن بوی سوختگی غذاها هستند:

قابلمه را عوض کنید

به طور کلی، غذاها به این دلیل می‌سوزند که آن را به مدت طولانی روی اجاق قرار داده‌اید. این بدان معناست که بیشتر آسیب به کف تابه خواهد رسید. سعی کنید غذا را به یک تابه یا قابلمه تمیز منتقل کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کند. این روش به عنوان اولین راهکار حذف بوی سوختگی گاهی واقعا اثرگذار است.

آنچه را که می‌ توانید نجات دهید

اگر پخت و پز را تمام کرده اید و روی غذا کمی سوخته است، یک چاقوی تیز بردارید و به آرامی لایه سوخته روی مرغ یا گوشت را جدا کنید. امیدواریم به اندازه کافی برای خوردن باقی بماند!

از سیب زمینی برای جذب طعم سوختگی غذا استفاده کنید

اگر وقت کافی دارید، سیب زمینی بهترین دوست شما برای جذب طعم و بوی سوختگی است. چند عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و در ظرف غذا بریزید و اجازه بدهید 45 دقیقه دیگر غذا در حال پخت بماند. سیب زمینی به راحتی بوی سوختگی را از بین می‌برد.

بوی سوخته را مخفی کنید

بوی سوخته را مخفی کنید

گزینه دیگر این است که سعی کنید طعم قوی سوختگی را با استفاده از موادی که به همان اندازه غالب هستند، از بین ببرید. به عنوان مثال، سرکه یا آبلیمو. بسته به نوع غذا، می‌توانید فلفل یا سیر را نیز امتحان کنید.

روند پخت را کند کنید

به محض اینکه متوجه شدید غذا در حال سوختن است، حرارت را خاموش کنید. سینک را با آب سرد پر کنید. قابلمه یا ماهیتابه خود را با دقت در آب سرد فرو کنید تا فرآیند پخت متوقف شود. بدون هم زدن، غذا را به یک تابه تمیز منتقل کنید.

برای از بین بردن بوی سوختگی غذا از محصولات خامه‌ ای و شیری استفاده کنید

گاهی اوقات، محصولات خامه‌ای می‌تواند طعم سوخته را بپوشانند. این راه حل برای غذاهای تند یا آنهایی که حاوی سس هستند، بهترین است. بسته به دستور پخت خود، سعی کنید چند قاشق غذاخوری از یکی از موارد زیر را اضافه کنید:

  • شیر
  • ماست ساده
  • خامه
  • کره
  • کرم نارگیل
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا