نحوه خشک کردن میوه در مایکروفر

میوه خشک یک افزودنی عالی برای سالادهای تابستانی و نوعی تنقلاب سالم و خوشمزه است. این ماده خوراکی خوشمزه همچنین در دسرها و کیک و انواع صبحانه مانند پنکیک و وافل عالی می‌شود. آیا تا به حال سعی کرده اید میوه خشک را در خانه درست کنید؟ خشک کردن میوه در مایکروفر یک فرآیند نسبتاً آسان است که می‌توان آن را بدون هیچ گونه تجهیزات خاصی انجام داد.

خشک کردن میوه

زمانی که آب میوه و سبزیجات به درستی گرفته شود 95 درصد از محتوای آب آن حذف می‌شود. این امر باعث افزایش ماندگاری میوه و همچنین قوی‌تر شدن طعم آن می‌شود. در این نوشتار نگاهی خواهیم انداخت به نحوه خشک کردن میوه در مایکروفر.

به جای خرید یک دستگاه خشک کن فانتزی یا خرج کردن برای بسته‌های انبه و آلوی خشک، می‌توانید میوه‌ها را در مایکروویو خشک و آبگیری کنید.

بله، زمان زیادی طول می‌کشد (مثلا ممکن است خشک کردن سیب، گلابی و انبه بین 30 تا 45 دقیقه طول بکشد) اما ارزشش را دارد. چون اتفاقی که می‌افتد به نوعی شگفت انگیز است. میوه‌های برش خورده خود را در مایکروویو قرار دهید، مدتی بعد دوباره بررسی کنید، و تکه‌هایی خواهید داشت که حالتی بین چرم میوه و چیپس سیب قرار دارند. بعضی جاها نرم و لطیف و در بعضی جاها خشک و ترد می‌شوند.

نحوه خشک کردن میوه در مایکروفر

  1. میوه را به شکل ورقه‌های نازک برش دهید. نیازی به استفاده از دستگاه مخصوص برش میوه نیست، هر چند اگر می‌خواهید میوه های یکدست داشته باشید، مطمئنا استفاده از آن بد نیست. البته ممکن است قطعات نازک تر به سطح مایکروویو بچسبند. قطعات ضخیم، همانطور که مطمئنا تصور می‌کنید، وقتی از مایکروویو بیرون بیایند، لطیف‌تر و باکیفیت‌تر هستند. اصولا سعی کنید برش‌های نازک بگیرید، اما نه بیش از اندازه نازک!
  2. صفحه چرخان مایکروویو را بشویید و خشک کنید، زیرا میوه را مستقیماً روی آن قرار می‌دهید. اگر یک تشک سیلیکونی ایمن برای مایکروویو دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید (اگرچه ممکن است به خوبی در مایکروویو جای نگیرد).
  3. برش‌های میوه را روی صفحه مایکروویو قرار دهید، به آنها فضای تنفسی (حداقل دو تا 4 سانت) بدهید.
  4. تایمر را روی 30 دقیقه تنظیم کنید!
  5. البته به این سرعت آماده نمی‌شوند! حتما از تنظیم “یخ زدایی” استفاده کنید.
  6. سی دقیقه بعد دوباره چک کنید و میوه را برگردانید (مراقب باشید: داغ خواهد بود!). ممکن است به اندازه مورد نظر شما خشک شده باشد، یا اگر متوجه شدید که واقعا مرطوب است، ممکن است لازم باشد چند دقیقه دیگر زمان بدهید.
  7. میوه را به یک قفسه خنک کننده منتقل کنید. اگر هنوز آنقدر که می‌خواهید ترد نیست، می‌توانید آن را در فری با دمای پایین (200 تا 275 درجه فارنهایت) کمی بیشتر خشک کنید.
  8. آنچه را که مایکروویو برای شما انجام داده تحسین کنید و لذت ببرید. این هم از نحوه خشک کردن میوه در مایکروفر!
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا