تفاله قهوه برای گل و گیاه خوبه؟

طبق گفته انجمن قهوه بریتانیا، قهوه محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان است که روزانه حدود دو میلیارد فنجان آن مصرف می شود. حتی با احتساب میزانمصرف قهوه فوری، باز هم مقدار زیادی تفاله قهوه به وجود می‌آید. مانند بیشتر زباله‌های آلی آشپزخانه، تفاله قهوه برای بازیافت و استفاده در باغ یا برای گل و گیاه بسیار مناسب است زیرا برای خاک و گیاهان مناسب است. به علاوه، تفاله قهوه برای محیط زیست بسیار بهتر از کودهای شیمیایی است. در این نوشتار به این موضوع خواهیم پرداخت که چطور تفاله قهوه برای گل و گیاه خوب است؟ همچنین خواهیم دید که چطور باید از تفاله قهوه برای گیاهان استفاده کنیم. با هوم نگار همراه باشید!

موضوع اصلی: آیا تفاله قهوه برای گیاهان مفید است؟

تفاله قهوه یک ماده کمپوست عالی است و اگر با احتیاط و اعتدال از آن استفاده شود، می توان آن را مستقیماً روی خاک اطراف اکثر گیاهان باغچه قرار داد. تفاله قهوه حاوی مواد مغذی است که گیاهان برای رشد از آنها استفاده می کنند. زمین ها دارای نیتروژن نسبتاً بالایی هستند، حاوی پتاسیم و فسفر هستند و منبعی از مواد آلی محسوب می شوند.

چگونه از تفاله قهوه برای گیاهان استفاده کنیم؟

مطمئن ترین راه برای استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان، افزودن آن به ظروف کمپوست یا سطل کرم است. زمین های استفاده شده به خوبی پوسیده می شوند و کمپوست خانگی برای بهبود خاک و رشد گیاهان سالم عالی است. در حالی که استفاده از تفاله قهوه به طور مستقیم بر روی خاک اطراف اکثر گیاهان معمولاً خوب است، این کار باید با احتیاط و اعتدال انجام شود زیرا استفاده از تفاله‌های قهوه به این روش هرگز بدون عارضه نیست. مشکل بالقوه اصلی این است که اگر به مقدار زیاد روی سطح خاک اعمال شود، ذرات ریز به هم می چسبند و سدی را تشکیل می دهند که از رسیدن آب و هوا به ریشه گیاه جلوگیری می کند.

کمپوست کردن قهوه استفاده شده

ذرات مرطوب و کوچک تفاله‌ قهوه به دلیل بافتی که دارند، مطمئناً یک ماده کمپوست عالی هستند که با ضایعات خشک و چوبی مخلوط می‌شوند تا فرآیند کمپوست‌سازی را تسریع کنند. اطمینان از ترکیب متعادل مواد “تر” و “خشک” بهترین راه برای دستیابی به کمپوست خوب است. هنگامی که کمپوست تمام شده به عنوان مالچ استفاده شود یا در خاک حفر شود، مواد مغذی موجود در تفاله قهوه دوباره به خاک بازیافت می شود. همچنین قهوه نوشیده نشده را به مواد خشک در سطل کمپوست اضافه کنید.

تفاله قهوه استفاده شده برای کدام گیاهان مفید است؟

قهوه کمی اسیدی است و به همین دلیل برای گیاهان اسید دوست مانند گل هندی و همچنین گیاهان تشنه مواد مغذی مانند گل رز خوب است، اما باز هم باید اشاره کنیم که آن را فقط در حد اعتدال روی هر گیاهی استفاده کنید.

تفاله قهوه یکی از بسیاری از موادی است که گفته می شود لیسه ها را دفع می کند و می توان از آن در اطراف گیاهان مورد علاقه آنها مانند میزبان استفاده کرد، اگرچه نتایج تضمین نشده است.

کدام گیاهان تفاله قهوه استفاده شده را دوست ندارند؟

تفاله های قهوه احتمالا حاوی کافئین هستند. در حالی که بیشتر کافئین موجود در قهوه در فرآیند دم کردن به نوشیدنی منتقل می شود، ممکن است مقداری باقی بماند. کافئین رشد برخی از گیاهان، به ویژه گوجه فرنگی را محدود می کند و ممکن است از جوانه زنی نهال ها جلوگیری کند.

تفاله قهوه چه چیزی را دفع می کند؟

تفاله قهوه چه چیزهایی را دفع می کند؟

استفاده مورد علاقه تفاله قهوه به عنوان دافع آفات، در برابر راب ها است که گفته می شود از کافئین موجود در قهوه و بافت شنی تفاله بیزارند. برخی از باغبانان با استفاده از قهوه به عنوان یک ماده بازدارنده حلزون، نتایج خوبی به دست آورده اند در حالی که برخی دیگر گزارش می دهند که هیچ تأثیری ندارد. باغبانان دیگر از قهوه به عنوان دافع مورچه ها، گربه ها و روباه ها استفاده می کنند که باز هم نتایج متفاوتی دارد. مانند هر دافع آلی، در مورد تفاله قهوه هم استفاده مکرر و به ویژه پس از باران مورد نیاز است.

تفاله قهوه و سگ

توجه داشته باشید که کافئین موجود در قهوه می تواند برای سگ ها سمی باشد. در حالی که تفاله هایی که دم شده اند معمولا حاوی کافئین بسیار کمی هستند، اگر سگ شما تمایل به خوردن هر چیزی دارد، تفاله را روی سطح خاک پخش نکنید، بلکه آن را به سطل کمپوست اضافه کنید یا آن را در خاک دفن کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا