نحوه درست تمیز کردن صفحه تلویزیون

تلویزیون، به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی و سرگرمی زندگی روزمره، نقش بسیار مهمی در زندگی‌مان دارد. از تماشای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی گرفته تا پخش اخبار و برنامه‌های تفریحی، تلویزیون یکی از منابع اصلی تفریح و دورهمی خانوادگی به حساب می‌آید. در واقع تلویزیون از لوازم پرکاربرد خانه است و برای حفظ کیفیت تصویر و بهره‌وری بهینه، نیاز به مراقبت و تمیزکاری مناسب دارد. در این مقاله، به بررسی نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون می‌پردازیم و روش‌ها و تکنیک‌های مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چند وقت یکبار باید صفحه تلویزیون را تمیز کنیم؟

برای جلوگیری از تجمع مواد روی صفحه تلویزیون، یک بار در هفته آن را تمیز کنید. تمیز کردن صفحه تلویزیون نه تنها برای افزایش طول عمر آن، بلکه برای ارائه واضح‌ترین تصویر ممکن – از بین رفتن لکه، گرد و غبار و اثر انگشت بسیار مهم است. در واقع کیفیت تصویر تغییر شگرفی خواهد داشت.

آنچه نیاز دارید:

  • پارچه میکروفیبر
  • پاک کننده مناسب صفحه نمایش
  • الکل مالشی (برای تلویزیون‌های قدیمی)
  • دستمال مرطوب ضد عفونی کننده (فقط برای ریموت کنترل)

نحوه تمیز کردن صفحه تخت تلویزیون پلاسما، ال سی دی، ال ای دی و OLED

شما می‌توانید هر تلویزیون مدرنی را با استفاده از همین فرآیند تمیز کنید:

  1. تلویزیون را خاموش کنید. قبل از کشیدن هر گونه پارچه گرد و غبار یا پاک کننده روی صفحه، مطمئن شوید که تلویزیون خاموش است. اگر می‌خواهید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید، می‌توانید تلویزیون را از برق بکشید، اما معمولاً برای تلویزیون‌های مدرن این کار ضروری نیست.
  2. صفحه نمایش را گردگیری کنید. پاک کردن گرد و غبار تلویزیون یک مرحله مهم در فرآیند تمیز کردن است. از بین بردن گرد و خاک تضمین می‌کند که به‌طور تصادفی و با پاک کردن تجمع ناهموار خاک روی صفحه، خراش ایجاد نمی‌کنید. از یک میکروفیبر یا پارچه نرم استفاده و به آرامی کل صفحه نمایش را گردگیری کنید. برای پاک کردن بلندگوها و سیم‌ها نیز می‌توانید از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید.
  3. از پاک کننده ایمن برای صفحه تلویزیون استفاده کنید. مقدار کمی از محصول تمیزکننده مناسب صفحه را روی یک پارچه نرم اسپری کنید – هرگز مستقیماً روی خود صفحه نمایش اسپری نکنید – و تلویزیون را با حرکت رفت و برگشتی پاک کنید. بررسی کنید که پاک کننده برای نوع خاص صفحه نمایشی که تمیز می‌کنید ایمن باشد. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا نواحی چرب یا لکه‌های اثر انگشت پاک شود. همچنین فراموش نکنید که قسمت بالایی و پایه تلویزیون را به آرامی پاک کنید.
  4. لکه‌های سرسخت روی صفحه نمایش را پاک کنید. اگر تمیز کردن لکه‌های پارچه میکروفیبر جواب نداد، توصیه می‌کنم کمی آب گرم به پارچه اضافه کنید و سپس محل را با پارچه مرطوب تمیز کنید.
  5. اجازه دهید تلویزیون در معرض هوا خشک شود و بعد می‌توانید آن را روشن کنید.

نحوه تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن ریموت کنترل تلویزیون، به سادگی از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده برای حذف باکتری‌ها، میکروب‌ها، اثر انگشت و هر گونه لکه دیگر استفاده کنید. دقت کنید که دستمال مرطوب باشد اما خیس نباشد چون نباید هیچ مایعی وارد شکاف‌های ریموت شود. مدتی را صرف تمیز کردن لای دکمه‌ها کنید زیرا آلودگی‌ به راحتی در آنجا جمع می‌شود. همچنین ایده خوبی است که ابتدا باتری‌ها را خارج کنید.

هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون از این اشتباهات اجتناب کنید

هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون از این اشتباهات اجتناب کنید

برای اینکه تلویزیون را در حالت عالی و بی عیب و نقص نگه دارید، به این اشتباهات رایج در تمیز کردن تلویزیون توجه داشته باشید:

یک اشتباه بزرگ هنگام تمیز کردن تلویزیون فراموش کردن گرد گیری صفحه نمایش قبل از استفاده از ماده تمیزکننده است. این کار می‌تواند منجر به بروز خراش‌های ریزی شود که کم کم کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

صفحه‌های تلویزیون مدرن ظریف هستند و نیاز به لمس ملایم دارند. پاک کردن صفحه با شدت زیاد یا استفاده از یک پارچه زبر می‌تواند به سرعت به صفحه نمایش آسیب برساند.

تمام پاک کننده‌های مرطوب باید روی یک پارچه اسپری شوند و سپس پارچه را روی تلویزیون بکشید. اسپری کردن محلول پاک کننده به طور مستقیم روی صفحه می‌تواند لکه‌هایی ایجاد کند که به سختی از بین می‌روند. همچنین ممکن است به بلندگوها آسیب وارد کنید.

استفاده از پاک کننده‌های تایید نشده (مواردی که مخصوص تلویزیون نیستند) روی صفحه نمایش تلویزیون‌های OLED یا LCD یک اشتباه بزرگ است. این محصولات حاوی مواد خشن مانند الکل و آمونیاک هستند که می‌توانند به پنل‌های صفحه نمایش آسیب بزنند.

فقط به مقدار کمی پاک کننده مناسب برای صفحه نمایش نیاز دارید. استفاده بیش از حد از این محصولات می‌تواند به طور بالقوه منجر به آسیب دیدن صفحه نمایش شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا